INSTYTUT ARCHEOLOGII UŁ

Brno

O wyjeździe naukowym na południowe Morawy

W dniach 20–22 maja 2025 r. członkowie Koła Naukowego Studentów Archeologii „Varia” wraz ze Studenckim Kołem Naukowym Archeologii Pradziejowej „Bifas”, pod opieką dr. Marcela Bartczaka, uczestniczyli…

20 czerwca 2025 | Aktualności
Kategoria: Wydział Filozoficzno-Historyczny
Wyjazd po pograniczach Górnego Śląska

Na małopolskich i morawskich pograniczach Śląska

W dniach 5–7 maja 2025 r. członkowie Bronioznawczego Koła Naukowego Studentów Archeologii UŁ „Szare Banderia” oraz Studenckiego Koła Naukowego Gospodarki Przestrzennej „Civitas” zorganizowali objazd…

15 czerwca 2025 | Aktualności
Kategoria: Wydział Filozoficzno-Historyczny
Dr Dawid Kobiałka

Niezwykłe odkrycie zespołu dr. Dawida Kobiałki w Lesie Szpęgawskim

Od 5 maja 2025 roku Oddziałowa Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu w Gdańsku prowadziła kolejny sezon badań archeologicznych w Lesie Szpęgawskim pod Starogardem Gdańskim. Pracami…

05 czerwca 2025 | Aktualności
Kategoria: Wydział Filozoficzno-Historyczny
Przystanek Historia

O archeologii katyńskiej w Przystanku Historia

W dniu 24 kwietnia 2025 r. w łódzkim Przystanku Historia odbyło się spotkanie pt. „Tylko guziki nieugięte przetrwały śmierć… Listy rodzin i artefakty z grobów – świadectwa Zbrodni Katyńskiej”. W…

25 kwietnia 2025 | Aktualności
Kategoria: Wydział Filozoficzno-Historyczny
Wesołego Alleluja

Wesołego Alleluja!

Życzymy spokojnych Świąt Wielkanocnych!

19 kwietnia 2025 | Aktualności
Kategoria: Wydział Filozoficzno-Historyczny

Na Post-Medieval Archaeology Congress w Lizbonie

W dniach 10–13 kwietnia 2025 r. w Lizbonie odbył się siódmy doroczny Post-Medieval Archaeology Congress (PMAC25), w którym uczestniczyli dr Magdalena Majorek-Lipowicz, dr Dawid Kobiałka i dr Olgierd…

15 kwietnia 2025 | Aktualności
Kategoria: Wydział Filozoficzno-Historyczny

ul. Kamińskiego 27a
90-219 Łódź

tel: 42/635 43 50
fax: 42/635 43 31

Funduszepleu
Projekt Multiportalu UŁ współfinansowany z funduszy Unii Europejskiej w ramach konkursu NCBR