Strefa doktoranta

Aktualności

dr Dominika Kaczorowska-Spychalska, prof. UŁ

Sztuczna inteligencja w edukacji: szansa, którą warto mądrze wykorzystać

Coraz większa popularyzacja i dostępność narzędzi generatywnej AI (GenAI) budzi szereg emocji, prowadząc niejednokrotnie do polaryzacji postaw wobec niej - od entuzjazmu związanego z jej potencjałem…

23 czerwca 2025 | Aktualności
Kategoria: Wydział Zarządzania
Banner Bądź sobą z UniLodz

Bądź sobą z UniLodz – to proste!

Czerwiec na UniLodz trwa cały rok, bo wartości takie jak szacunek, zrozumienie, otwartość poglądowa i tolerancja są stałymi elementem naszej społeczności akademickiej. Podejmowaliśmy i nadal…

18 czerwca 2025 | Aktualności
Kategoria: Uniwersytet
Studentka i student na tle szarej ściany z widocznymi wyrytymi literami. Na pierwszym planie tryskająca woda z fontanny.

Konkurs na najlepszy artykuł popularnonaukowy studentów i doktorantów UŁ

Jesteś osobą studiującą lub doktoryzującą się na UŁ a jedną z Twoich pasji jest chęć przybliżania skomplikowanego świata nauki innym? Fascynujesz się swoimi badaniami i chciałbyś aby inni też mogli…

03 grudnia 2024 | Aktualności
Kategoria: Uniwersytet
Studentka i student na tle szarej ściany z widocznymi wyrytymi literami. Na pierwszym planie tryskająca woda z fontanny.

Konkurs na najlepszy artykuł popularnonaukowy studentów i doktorantów UŁ

Jesteś osobą studiującą lub doktoryzującą się na UŁ a jedną z Twoich pasji jest chęć przybliżania skomplikowanego świata nauki innym? Fascynujesz się swoimi badaniami i chciałbyś aby inni też mogli…

03 grudnia 2024 | Aktualności
Kategoria: Uniwersytet
Studentka i student na tle szarej ściany z widocznymi wyrytymi literami. Na pierwszym planie tryskająca woda z fontanny.

Konkurs na najlepszy artykuł popularnonaukowy studentów i doktorantów UŁ

Jesteś osobą studiującą lub doktoryzującą się na UŁ a jedną z Twoich pasji jest chęć przybliżania skomplikowanego świata nauki innym? Fascynujesz się swoimi badaniami i chciałbyś aby inni też mogli…

03 grudnia 2024 | Aktualności
Kategoria: Uniwersytet
młoda kobieta i młody mężczyzna

Nabór uzupełniający Konkursu Science Hub UniLodz – edycja UNIC 

Science Hub UniLodz ogłasza nabór uzupełniający na projekty badawczo-aplikacyjne w ramach konkursu Science Hub Uni Lodz - edycja UNIC. W dniach 23 – 29 czerwca 2025 zespoły zainteresowane udziałem…

09 czerwca 2025 | Aktualności
Kategoria: Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny
Dr Piotr Sosnowski podczas konferencji

Dr Piotr Sosnowski na Modernlog: jak roboty mobilne rewolucjonizują logistykę zwrotów

Dr Piotr C. Sosnowski z Katedry Logistyki miał okazję przyjrzeć się podczas tegorocznej edycji Targów Modernlog z pozycji prelegenta, jak roboty mobilne (AMR) przyspieszają operacje zwrotów,…

06 czerwca 2025 | Aktualności
Kategoria: Wydział Zarządzania
Na zdjęciu znajduje się wielobarwny mural pokrywający całą fasadę wysokiego budynku. Obraz składa się z geometrycznych, wielościennych form tworzących postacie ludzi i zwierząt — widoczne są m.in. delfin, ptaki, niedźwiedź i głowa człowieka w profilu. Elementy są pomalowane w żywe, kontrastowe kolory tworzące mozaikę w stylu low poly. Centralnie przez mural biegną okna w pionowym rzędzie, a w tle widoczne jest niebieskie niebo z lekkim zachmurzeniem. Mural przedstawia różnorodność biologiczną i jedność ludzi z naturą, tworząc symboliczny i optymistyczny przekaz.

Rekrutacja do Domów Studenckich UŁ – czas start!

Uniwersytet Łódzki ogłosił rozpoczęcie procesu aplikacyjnego o miejsca w Domach Studenckich (DS) na nadchodzący rok akademicki 2025/2026 oraz na okres wakacyjny.

05 czerwca 2025 | Aktualności
Kategoria: Uniwersytet
Grafika z okładką książki

„Rozwiązania zarządcze dla administracji publicznej w dobie kryzysu” – nowa publikacja w Wolnym Dostępie

Czy administracja publiczna może działać jak nowoczesna firma? Jakie rozwiązania z sektora prywatnego sprawdzają się w urzędach?

02 czerwca 2025 | Aktualności
Kategoria: Uniwersytet
Rektor UŁ

Nowa Biblioteka Olimpia – wspólna przestrzeń wiedzy, kultury i integracji na Lumumbowie

W środę, 28 maja 2025 r. na parterze X Domu Studenckiego "Olimp" przy ul. Lumumby 12, uruchomiono Bibliotekę Olimpia – nowoczesną i wielofunkcyjną filię Biblioteki Miejskiej w Łodzi. Inicjatywa…

29 maja 2025 | Aktualności
Kategoria: Wydział Filozoficzno-Historyczny

Otwieramy możliwości

Kilka faktów na temat doktoranckiego życia na Uniwersytecie Łódzkim.

Na przyszłych doktorów czeka całkiem napięty grafik. Szkolenia, projekty, wyjazdy, stypendia czy szkoły doktorskie - jeśli rozwój naukowy jest Twoim priorytetem, otwieramy przed Tobą wiele ciekawych możliwości.

Miłośnicy mobilności mogą korzystać z takich programów jak MOST czy Cotutelle, która oferuje doktorat międzynarodowy, pisany na dwóch uczelniach i uhonorowany podwójnym dyplomem. Pamiętajcie, że kształcenie w szkołach doktorskich to także okazja do uzyskania  dodatkowych kwalifikacji podczas doktoratu, takich jak trening zawodowy czy rozwój osobisty – sprawdzajcie aktualną ofertę w zakładce szkolenia.

Aktualnie realizowane projekty naukowo-badawcze

RESET - REDESIGNING EQUALITY and SCIENTIFIC EXCELLENCE TOGETHER

Okres realizacji: 01.01.2021 - 31.12.2024

Kierownik projektu: dr Agata Rudnicka- Reichel

Cele projektu:
Celem projektu jest zaprojektowanie i wdrożenie Gender Equality Plan (GEP) – planu równości płci, który będzie zorientowany na użytkownika, nastawiony na praktyczne zastosowanie oraz włączający perspektywę płci do pojęcia doskonałości naukowej.

 

ENDORSE: Enhancing development of entrepreneurial strategies at university locations affected by brain drain

Okres realizacji:01.01.2022 - 01.01.2025

Kierownik projektu: dr hab. Maciej Turała, prof. UŁ

Cele projektu:

ENDORSE aims at assessing characteristics of university locations affected by brain drain in order to create customized business model archetypes that support student entrepreneurs on their business venture at the university locations, by providing knowledge on local resources, comparative advantages, funding opportunities and offering access to a regional innovation network.
In other words, the main objective is to provide incentives for graduates to remain in the region. The developed integrated approach will help facilitate:
- Entrepreneurial education and support of students during studies (business models and approaches, mindset, startup phase)
- Building up and integration of potential founders into the local community (municipality/companies/other startups)
- Helping connect founders from the different locations.
ENDORSE will contribute to improving innovation in teaching and to better adapting the students' skill to the requirements of the location to achieving resilience and sustainable growth.

SUSEDI - Droga do transformacji edukacyjnej poprzez całościowe podejście instytucji do zrównoważonego rozwoju

Okres realizacji: 01.12.2022- 30.11.2026

Kierownik projektu: dr Anna Wronka

Cele projektu to:  wsparcie transformacji organizacji edukacyjnych przy użyciu podejścia Whole Institution Approach (WIA) w kierunku zasad zrównoważonego rozwoju w trzech kluczowych aspektach: społecznym, edukacyjnym i organizacyjnym. 

 

Zielone zarządzanie zasobami ludzkimi a wyniki środowiskowe przedsiębiorstw: Analiza mediacji w podejściu wielopoziomowym

Okres realizacji: 02.10.2023 – 01.10.2027

Kierownik projektu: dr hab. Marek Matejun, prof. UŁ

Cele projektu:

Celem projektu jest opracowanie zintegrowanego modelu mediatorów pośredniczących w oddziaływaniu zielonego zarządzania zasobami ludzkimi na wyniki środowiskowe na określonych poziomach: indywidualnym, zespołowym, organizacyjnym i międzyorganizacyjnym (IZOM) oraz jego operacjonalizacja i weryfikacja empiryczna na podstawie badań ilościowych i jakościowych przeprowadzonych na próbie firm z wybranych krajów UE.

 

AI Leaders: Ethical AI for Future Business Leaders

Okres realizacji: 01.01.2024 – 31.12.2025

Kierownik projektu: dr hab. T. Bartosz Kalinowski, prof. UŁ

Cele projektu:

Projekt ma na celu poprawę edukacji w zakresie sztucznej inteligencji poprzez promowanie etycznego i stosowanego wykorzystania sztucznej inteligencji, koncentrując się na studentach biznesu i zarządzania na poziomie uniwersyteckim. AI LEADERS ma uczyć zarówno zasad etycznych, jak i praktycznych zastosowań AI i przedsiębiorczości. Ważnym zadaniem projektu jest przygotowanie przyszłych liderów biznesu do opracowywania i stosowania rozwiązań AI zgodnych z europejskimi wartościami i wytycznymi etycznymi.
wartościami i wytycznymi etycznymi.

RiHEI - Responsible and Impactful Universities as Sustainable Growth and Enterprise Catalysts in Georgia

Okres realizacji: 01.01.2024 – 31.12.2026

Kierownik projektu: dr hab. T. Bartosz Kalinowski, prof. UŁ

Cele projektu:

Celem projektu RiHEI jest przekształcenie gruzińskiego ekosystemu szkolnictwa wyższego w siłę napędową zrównoważonego i odpowiedzialnego (społecznie, środowiskowo) wzrostu przedsiębiorczości i tworzenia miejsc pracy poprzez inwestowanie w zdolności młodzieży i lepsze łączenie edukacji, badań i innowacji z potrzebami sektora prywatnego. Zostanie to osiągnięte poprzez umieszczenie instytucji szkolnictwa wyższego jako "zaangażowanych" podmiotów transformacyjnych w ekosystemie gospodarczym kraju (poprzez odpowiedzialną koprodukcję innowacji opartą na poczwórnej helisie i publiczno-prywatne inwestycje), ułatwianie przedsiębiorczości młodzieży, zwiększanie umiejętności STEAM i wyzwalanie rozwoju ekosystemu (synergie klastrów), który w pełni integruje wrażliwe społeczności, a także obszary oddalone i wiejskie. 

SHIFT - ESG Impact Index in Higher Education

Okres realizacji: 01.09.2023 – 28.02.2026

Kierownik projektu: dr hab. T. Bartosz Kalinowski, prof. UŁ

Cele projektu:

SHIFT ma na celu zwiększenie zdolności instytucji szkolnictwa wyższego do przyczyniania się do realizacji celów zrównoważonego rozwoju poprzez ocenę i wdrażanie strategii i polityk ESG za pośrednictwem platformy ESG Impact Index. Dodatkowo ma wyposażyć studentów, nauczycieli akademickich, badaczy i pracowników instytucji szkolnictwa wyższego w niezbędne umiejętności i wiedzę do wdrażania i monitorowania praktyk ESG oraz wzmacniania współpracy międzynarodowej poprzez ułatwianie wymiany najlepszych praktyk i wiedzy między jednostkami.

Zrównoważony wpływ przedsiębiorstw: raportowanie i atestacja.

Okres realizacji: 06.07.2024- 06.07.2027

Kierownik projektu: dr hab. Ewelina Zarzycka, prof. UŁ

Celem projektu jest ocena zrównoważonego wpływu europejskich przedsiębiorstw w kontekście zachodzących zmian w regulacjach dotyczących raportowania w tym zakresie. W ramach projektu zostaną zbadane aspekty związane z raportowaniem zrównoważonego wpływu przedsiębiorstw, wynikające z wdrożenia Taksonomii UE i zapewnienia wiarygodności dostarczanych informacji poprzez ich atestację.

DEEPBIOTECH - Deep tech in bioentrepreneurship: immersing the next generation university startups and research commercialization in life sciences towards social and environmental impact

Okres realizacji: 01.09.2024- 28.02.2027

Kierownik projektu: dr hab. T. Bartosz Kalinowski, prof. UŁ

Celem projektu jest odpowiedzieć na potrzeby w zakresie kształcenia w obszarze „deep-tech”, które są obecnie jednym z priorytetów EU (Celem inicjatywy Deep Tech Talent Initiative jest wyszkolenie co najmniej 1 miliona talentów z dziedziny głębokich technologii do 2025 roku poprzez ogólnoeuropejskie programy rozwoju talentów i umiejętności).

PeerCollab: Peer Assessment for Student Success

Okres realizacji: 01.11.2024- 31.12.2026

Kierownik projektu: dr hab. T. Bartosz Kalinowski, prof. UŁ

Celem projektu jest poprawa jakości nauczania w instytucjach szkolnictwa wyższego (HEI) i zwiększenie skuteczność uczenia się studentów poprzez włączania oceny koleżeńskiej (PA) do praktyk dydaktycznych i praktyki nauczania. PA w szkolnictwie wyższym jest istotnym narzędziem, które przekształca tradycyjną dynamikę wykładowca-student w podejście oparte na współpracy, interakcji i koncentracji na studencie i jego doświadczeniu edukacyjnym. Jest to działanie sprzyjające krytycznemu myśleniu, rozwijające umiejętność współpracy i aktywne uczenie się.

Teachers 4.0 Digital Age: Tackling Disinformation and Promoting Digital Literacy through Education and Training in European Classrooms

Okres realizacji: 01.12.2023- 30.11.2026

Kierownik projektu: mgr Marta Kędzia 

Celem projektu jest zapewnienie możliwości podnoszenia kwalifikacji nauczycieli i wychowawców w całej Europie. Teachers 4.0 chce poprawić ich zdolność do radzenia sobie z kwestiami dezinformacji  i  przyczynić się do pomocy młodym ludziom w krytycznym myśleniu, dokonywaniu świadomych wyborów w Internecie i zachowaniu bezpieczeństwa przy jednoczesnym ciągłym budowaniu ich odporności.

 

Szkolenia biznesowe

Wydział Zarządzania
Uniwersytetu Łódzkiego

ul. Matejki 22/26
90-237 Łódź

tel: 42 635 51 22

NIP 724 000 32 43

Funduszepleu
Projekt Multiportalu UŁ współfinansowany z funduszy Unii Europejskiej w ramach konkursu NCBR