Edycja 2025
REGULAMIN KONKURSU NA NAJLEPSZĄ OPRAWĘ GRAFICZNĄ PRACY
DYPLOMOWEJ „CHEMIA NA OKŁADCE” – EDYCJA 2025
§ 1
CEL KONKURSU
Celem konkursu jest mobilizacja studentów Wydziału Chemii Uniwersytetu Łódzkiego do podjęcia aktywności twórczej pozwalającej na przełożenie skomplikowanych zagadnień naukowych (w tym wypadku szeroko pojętych nauk chemicznych) na popularnonaukowe koncepcje artystyczne bezpośrednio związane z tematami realizowanych prac dyplomowych.
§ 2
ORGANIZATOR KONKURSU
- Organizatorem Konkursu jest Wydział Chemii Uniwersytetu Łódzkiego, ul. Tamka 12, 91-403 Łódź.
- Fundatorem nagród jest Organizator.
- Osoba upoważniona do udzielania informacji na temat konkursu: dr Barbara Burnat (e-mail: barbara.burnat@chemia.uni.lodz.pl).
- Konkurs nie jest loterią promocyjną w rozumieniu Art. 2 ust. 1 pkt. 9 Ustawy o grach i zakładach wzajemnych z dnia 29 lipca 1992 r. (Dz. U. 04.4.27 z późn. zm.) i nie podlega regułom zawartym w ww. Ustawie oraz rozporządzeniach wykonawczych do tej Ustawy.
§ 3
ZAŁOŻENIA ORGANIZACYJNE
- Uczestnikiem Konkursu może być:
- student trzeciego roku studiów I stopnia,
- student drugiego roku studiów II stopnia
realizujący pracę dyplomową.
- Każdy Uczestnik może zgłosić tylko jedną pracę konkursową dla jednej realizowanej pracy dyplomowej.
- Udział w konkursie jest bezpłatny.
- Koszty przygotowania oraz złożenia pracy konkursowej ponosi wyłącznie Uczestnik Konkursu. Koszty przejazdu do miejsca odebrania nagrody również nie obciążają Organizatora.
- Regulamin konkursu będzie dostępny na stronie Wydziału Chemii Uniwersytetu Łódzkiego.
- Sytuacje nieobjęte niniejszym regulaminem rozstrzyga Komisja Konkursowa.
§ 4
ZASADY KONKURSU
- Przedmiotem Konkursu jest stworzenie okładki pracy dyplomowej (licencjackiej lub magisterskiej). Przygotowana praca konkursowa powinna być artystyczną ilustracją tematu realizowanej pracy dyplomowej.
- Prace konkursowe powinny mieć rozmiar A4 (210 mm x 297 mm) i mogą być wykonane dowolną techniką plastyczną lub w wybranym graficznym programie komputerowym.
- Do pracy można użyć materiałów graficznych uzyskanych podczas prowadzenia badań naukowych (np. obrazy mikroskopowe, eksperymentalne zależności graficzne, wzory strukturalne związków chemicznych, itp.), jak również koncepcji w całości opartej na wizji artystycznej. Dopuszczalne jest użycie grafiki dostępnej w zasobach internetowych o ile nie narusza to praw autorskich innych osób.
- Dopuszcza się wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji (AI) jako wsparcia w tworzeniu wybranych elementów graficznych pracy, o ile mają one charakter pomocniczy i nie stanowią całościowej koncepcji artystycznej.
- Niedozwolone jest zgłaszanie prac, których cała koncepcja artystyczna oraz wykonanie zostały wygenerowane przez narzędzia AI na podstawie poleceń użytkownika (np. tekstowe generowanie obrazu typu „text-to-image”).
- Prace konkursowe, poza walorem artystycznym, muszą zawierać dane identyfikujące pracę dyplomową, tj. imię i nazwisko studenta, tytuł pracy dyplomowej.
- Prace nadesłane na konkurs muszą być pracami własnymi, niepublikowanymi wcześniej oraz nie przedstawianymi na innych konkursach. Nadesłanie pracy na konkurs jest jednoznaczne ze złożeniem oświadczenia o tych faktach.
- Prace konkursowe w formacie TIFF lub JPEG (nazwa pliku powinna zawierać nazwisko i imię dyplomanta) należy przesłać na adres e-mail: konkurs.okladka@chemia.uni.lodz.pl.
- Prace konkursowe należy nadsyłać w terminie od 5 maja do 15 lipca 2025 (do godziny 23:59).
- Prace dostarczane po wyznaczonym przez organizatora terminie lub wykonane niezgodnie z regulaminem nie będą oceniane.
§ 5
NAGRODY
- Organizator konkursu przyzna nagrody w dwóch kategoriach: praca licencjacka i praca magisterska. W każdej z tych kategorii zostaną przyznane trzy nagrody: I stopnia, II stopnia, III stopnia.
- Nagrodami w Konkursie są Karty Podarunkowe honorowane we wszystkich punktach handlowo-usługowych na terenie Manufaktury o wartości:
- 350 zł – nagroda I stopnia,
- 200 zł – nagroda II stopnia,
- 150 zł – nagroda III stopnia.
- Celem zapewnienia prawidłowej organizacji Konkursu, powołana została przez Dziekana Wydziału Chemii Uniwersytetu Łódzkiego Komisja Konkursowa, w której skład wchodzą pracownicy Wydziału Chemii: dr hab. Bogna Rudolf, prof. UŁ, dr hab. Mariola Brycht, prof. UŁ, dr hab. Kamila Borowczyk, dr Barbara Burnat, dr Andrzej Leniart, dr Aneta Wróblewska. Wszelkie wątpliwości dotyczące zasad Konkursu, interpretacji i postanowień tego Regulaminu rozstrzyga Komisja Konkursowa.
- O wyłonieniu Zwycięzców Konkursu decyduje Komisja Konkursowa. Kryteria oceny zostaną ustalone w następujący sposób:
- uwzględnienie elementów wymaganych (autor i tytuł pracy dyplomowej),
- zgodność pracy konkursowej z tematem pracy dyplomowej,
- jakość wykonania,
- oryginalność i pomysłowość,
- walory artystyczne,
- sposób prezentacji tematyki prowadzonych badań dla środowiska nieeksperckiego.
- Decyzje Komisji Konkursowej są ostateczne i nieodwołalne.
§6
OGŁOSZENIE WYNIKÓW
- Ogłoszenie wyników konkursu odbędzie się najpóźniej do 30 września 2025.
- Lista nagrodzonych osób i prace konkursowe zostaną opublikowane na stronie internetowej Organizatora Konkursu (www.chemia.uni.lodz.pl) oraz w mediach społecznościowych.
- Osoby nagrodzone zostaną powiadomione mailowo o wynikach Konkursu.
- Oficjalne wręczenie nagród oraz prezentacja nagrodzonych prac odbędą się podczas Gali Absolwenta 2025 Wydziału Chemii Uniwersytetu Łódzkiego (termin ustala Dziekan Wydziału Chemii Uniwersytetu Łódzkiego).
§ 7
DANE OSOBOWE UCZESTNIKÓW KONKURSU
- Warunkiem udziału w Konkursie jest podanie przez Uczestnika Konkursu prawdziwych danych osobowych, tj.: imienia, nazwiska, roku studiów, tematu pracy dyplomowej, wskazanie promotora i opiekuna pracy dyplomowej, adresu konta poczty elektronicznej (zarówno adres poczty uniwersyteckiej, jak i prywatnej), niezbędnych do przekazania nagrody.
- Przystępując do Konkursu Uczestnik wyraża zgodę na przetwarzanie podanych przez niego danych osobowych przez Organizatora. Dane będą przetwarzane w celu przeprowadzenia Konkursu oraz w związku z wydaniem nagrody.
§ 8
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Organizator ma prawo do zmiany postanowień niniejszego Regulaminu, o ile nie wpłynie to na pogorszenie warunków uczestnictwa w Konkursie. Dotyczy to w szczególności zmian terminów poszczególnych czynności konkursowych. Zmieniony Regulamin obowiązuje od czasu opublikowania.
- Przystępując do Konkursu Student akceptuje niniejszy Regulamin i wyraża zgodę na upublicznienie swojej pracy konkursowej w przypadku jej nagrodzenia.