STREFA PRACOWNIKA

CENTRUM ROZWOJU DYDAKTYKI

O NAS

Wspieramy pracowników Wydziału Zarządzania UŁ w obszarach: metod, form i narzędzi dydaktycznych. Zapraszamy do współpracy i korzystania z udostępnionych materiałów.

ZADANIA

ZADANIA CENTRUM ROZWOJU DYDAKTYKI

Przedmiotem działalności Centrum jest w szczególności:

  • Wsparcie pracowników dydaktycznych Wydziału Zarządzania w zakresie wykorzystywania nowych form i metod kształcenia w procesie dydaktycznym.
  • Organizacja procesu doskonalenia warsztatu dydaktycznego pracowników WZ.
  • Dbałość o aktywizację i dodatkową ofertę rozwojową dla studentów.
  • Realizacja kursów i szkoleń dla studentów i kandydatów na studia.
  • Współpraca z jednostkami zajmującymi się rozwojem programów, metod i form kształcenia oraz wspierającymi rozwój dydaktyki np. z Komisją ds. Doskonalenia Dydaktyki UŁ 
Uśmiechnięte osoby klaszczą, patrzą w bok

Dydaktyka (nie)zmiennie – cykliczne spotkania na Wydziale Zarządzania

Centrum Rozwoju Dydaktyki Wydziału Zarządzania UŁ organizuje zarówno szkolenia, jak i inspirujące spotkania dla kadry naukowo-dydaktycznej w ramach cyklu „Dydaktyka (nie)zmiennie”. Każde z nich to…

07 maja 2025 | Aktualności
Kategoria: Wydział Zarządzania
widok narzędzi do pracy na biurku

Bezpłatne szkolenia w projekcie „Potęga dydaktyki” realizowanym w UŁ

Na Uniwersytecie Łódzkim ruszył projekt „Potęga dydaktyki” – obejmujący szkolenia podnoszące kompetencje dydaktyczne, cyfrowe oraz z zakresu zielonej transformacji dla kadry dydaktycznej i osób…

10 lutego 2025 | Aktualności
Kategoria: Wydział Zarządzania
foto

Warsztaty rozwijające kompetencje dydaktyczne (UNIC)

Zachęcamy wszystkich, którzy prowadzą na naszej uczelni zajęcia dydaktyczne, do zapoznania się z proponowaną przez sieć UNIC ofertą warsztatów rozwijających kompetencje nauczycielskie. Warsztaty są…

05 listopada 2024 | Aktualności
Kategoria: Uniwersytet
Logotyp mentimeter

Dostęp do rozszerzonych licencji narzędzia Mentimeter

Wydział Zarządzania UŁ dysponuje 10 licencjami narzędzia Mentimeter, które mogą zostać Państwu czasowo przydzielone.

09 stycznia 2025 | Aktualności
Kategoria: Wydział Zarządzania
PRACA ZESPOŁOWA

Alternatywy dla narzędzia Canva

Zachęcamy do zapoznania się z listą

03 października 2024 | Aktualności
Kategoria: Wydział Zarządzania
kilka dłoni w geście wspólnej pracy

Szkolenia i webinary oferowane przez Zespół Doskonałości Dydaktycznej UŁ

Zapraszamy na webinary i szkolenia organizowane przez Zespół Doskonałości Dydaktycznej UŁ.

03 października 2024 | Aktualności
Kategoria: Wydział Zarządzania

WARSZTAT DYDAKTYKA

Przedstawiamy zestaw przydatnych informacji, które mogą wspomóc prowadzoną przez Państwa działalność dydaktyczną.

DYDAKTYKA (NIE)ZMIENNIE

Centrum Rozwoju Dydaktyki zaprasza pracowników naukowo-dydaktycznych WZ UŁ na cykl spotkań Dydaktyka (nie)zmiennie poświęcony wyzwaniom procesu dydaktycznego.

TEMATYKA DOTYCHCZASOWYCH SPOTKAŃ
  • Pierwsze spotkanie - Kiedyś to było inaczej…A jak jest teraz? W jakim kierunku zmierza dydaktyka? poświęcone wyzwaniom dydaktyki odbyło się 22 czerwca 2023 r. – moderowane przez zewnętrzną trenerkę Karolinę Mikołajczyk.
     
  • Drugie spotkanie - Plan na dydaktykę – wejście w nowy rok akademicki i podsumowanie po pierwszym spotkaniu odbyło się 16 października 2023 r.
     
  • Trzecie spotkanie - O grywalizacji i nie tylko. Game Power, w trakcie którego dr Marta Baraniak opowiadała o grywalizacji swoich ćwiczeń z Podstaw finansów odbyło się 20 listopada 2023 r.

 

  • Czwarte spotkanie - Zagrajmy w grę! Prowadzone przez dra hab. Janusza Reichela, prof. UŁ odbyło się 11 marca 2024 r.
  • Piąte spotkanie - Augmented University: wykorzystanie GenAI w dydaktyce prowadzone przez dr Dominikę Kaczorowską-Spychalską, prof. UŁ odbyło się 31 marca 2025 r. 

KURSY I SZKOLENIA OTWARTE

Aby wyjść naprzeciw wyzwaniom współczesnej edukacji i zmieniającym się potrzebom odbiorców usług edukacyjnych zapraszamy Państwa na otwarte szkolenia wzbogacające warsztat dydaktyczny. Wszystkie narzędzia wykorzystywane podczas warsztatów będą stanowiły cenną inspirację w relacji ze studentami, tak by przekazywać im wiedzę w sposób nowoczesny i atrakcyjny.

61 

SZKOLEŃ

464 

UCZESTNIKÓW

27 

TRENERÓW

SZKOLENIA

AKTUALNE SZKOLENIA

Warsztaty z metody Problem Based Learning

Tworzenie testów na platformie Moodle

Cykl szkoleń - od automatyzmów do autonomii na postawie koncepcji psychologicznej Analiza Transakcyjna E. Berne'a

 

 

ZREALIZOWANE SZKOLENIA
  • Dylematy oceniania - od weryfikacji efektów do rozwoju, prowadzący: mgr Monika Marcik, czas trwania 8h dydaktycznych, 26 stycznia 2024 (piątek), godz.: 9:00-16:00.
     
  • ​​​Emocje autentyczne i zastępcze (skryptowe), prowadzący: mgr Aleksandra Bukowska, czas trwania: 8h dydaktycznych, 19 stycznie 2024 r. (piątek), godz.: 9:00-16:00.
     
  • Pozycje życiowe i gry - dlaczego tak łatwo poddajemy się grom psychologicznym i co możemy z tym zrobić, prowadzący: mgr Aleksandra Bukowska, czas trwania: 8h, 20 października 2023 r. (piątek), godz.: 9:00-16:00.
     
  • Stany ja i transakcje - jak i co komunikujemy w innym w oparciu o Analizę transakcyjną, prowadzący: mgr Aleksandra Bukowska, czas trwania: 8h, 6 października 2023 r. (piątek), godz.: 9:00-16:00.
     
  • Jak poprawić jakość komunikacji w oparciu o Analizę Transakcyjną, prowadzący: mgr Aleksandra Bukowska, czas trwania: 8h dydaktycznych, 15 czerwca 2023 r. (czwartek), godz.: 9.00-16.00.
     
  • Zaburzenia psychiczne w kontekscie działalności akademickiej, prowadzący: Joanna Sztobryn-Giercuszkiewicz, czas trwania: 6h dydaktycznych, 19 maja 2023 r. (piątek), godz.: 9.00-14.00
     
  • Czuję, że facylituję! O zastosowaniu facylitacji, jej technik w pracy dydaktyka, prowadzący: mgr Aleksandra Bukowska, czas trwania: 5h dydaktycznych, 30 stycznia 2023 r. (poniedziałek), godz.: 9.00-14.00.
     
  • Proste i złożone techniki twórczego rozwiązywania problemów (TRP), prowadzący: dr Monika Just, czas trwania: 5h dydaktycznych, 27 stycznia 2023 r. (piątek), godz.: 9.00-14.00.
     
  • Narzędzia ICT w pracy nauczyciela akademickiego: 12 aplikacji wspierających projektowanie angażujących zajęć, prowadzący dr hab. Joanna Mytnik, prof. PG, czas trwania: 4 h dydaktyczne, 30 listopada 2022 r., godz.: 9:00-12:00.
     
  • Komunikacja z pokoleniem Z w procesie edukacyjnym, prowadzący: mgr Monika Marcik, czas trwania 7h dydaktycznych, 17 listopada 2022 r. (czwartek), godzi.: 11.30-17.30.
     
  • Narzędzia interaktywne w pracy wykładowcy, prowadzący: mgr Ewa Wojtyra, czas trwania: 10h dydaktycznych, 10 i 17 października 2022 r. (poniedziałki), godz.: 16.00-20.00.
     
  • Wizualizacja i prezentacja danych, prowadzący: mgr Mariusz Juszczyk, czas trwania: 6h zegarowych, 27 czerwca 2022 r. (poniedziałek), godz.: 9.00-15.00.
     
  • Odwaga tworzenia – jak rozbudzić kreatywność cz.2, prowadzący: dr Monika Just, czas trwania: 5h dydaktycznych, 14 czerwca 2022 r. (wtorek), godz.: 10.00-14.00.
     
  • Warsztaty informacyjno-szkoleniowe – Program Ochrony Narządu Głosu „Dźwięk”, prowadzący: dr n. med. Joanna Zimmer-Nowicka, mgr Ewa Morawska, czas trwania: 2h dydaktyczne, 30 maja 2022 r. (poniedziałek), godz.: 14.30 – 16.00.
     
  • Moodle TESTY – Rozbudowane narzędzie do tworzenia i edycji testów oraz testowania studentów, prowadzący: mgr Zbigniew Mikurenda, czas trwania: 4h dydaktyczne, 22 marca 2022 r. (wtorek), godz.: 10:00-13:15.
     
  • Myślenie krytyczne – kluczowa kompetencja XXI wieku, prowadzący: mgr Artur Negri, czas trwania: 4h dydaktyczne, 21 marca 2022 r. (poniedziałek), godz: 16.00-19.00.
     
  • Odwaga tworzenia – Jak rozbudzić kreatywność?, prowadzący: dr Monika Just, czas trwania: 5h dydaktycznych, 9 marca 2022 r. (środa), godz: 10.00-14.15.
     
  • Zaangażowany student – szczęśliwy dydaktyk, prowadzący: mgr Paula Hmiedat, mgr Wojciech Baran, czas trwania: 12h dydaktycznych, 1-2 lutego 2022 r. (wtorek, środa), godz.: 9.00-14.30.
     
  • Efektywne wykorzystanie storytellingu w pracy wykładowcy, prowadzący: mgr Mateusz Kępa, czas trwania: 3h dydaktyczne, 12 stycznia 2022 r. (środa), godz.: 11.00-14.00.
     
  • Flipped classroom, czyli klasa odwrócona, prowadzący: mgr Anna Wrona, czas trwania: 3h dydaktyczne, 22 listopada 2021 r. (poniedziałek), godz.: 9.00-11.00.
     
  • Forum wymiany doświadczeń dydaktyków, prowadzący: dr hab. prof. AGH Grzegorz Ptaszek, czas trwania: 4h dydaktyczne, 23 listopada 2021 (wtorek), godz.: 11.00-14.00.
     
  • Zaawansowane funkcjonalności platformy e-learningowej UŁ (Moodle), prowadzący: mgr Zbigniew Mikurenda, czas trwania: 3 h dydaktyczne, 7 października 2021 r. (czwartek), godz.: 12:00-14:30.
     
  • Active learning w dydaktyce akademickiej: sprawdzone sposoby na angażowanie studentów podczas zajęć, prowadzący: dr hab prof. PG, Joanna Mytnik, czas trwania: 4 h dydaktyczne, 29 kwietnia 2021 r. (czwartek), godz.: 12:00-15:30.
     
  • Komunikacja ze studentami – udzielanie informacji zwrotnej, prowadzący: mgr inż. Ewa Samuel, czas trwania: 4 h dydaktyczne, 28 kwietnia 2021 r. (środa), godz.: 16:00–19:15.
     
  • MS Teams w nauczaniu zdalnym, prowadzący: dr Przemysław Czajor, czas trwania: 3 h dydaktyczne, 27 kwietnia 2021 r. (wtorek), godz.: 17:30-20:00.
     
  • Moodle TESTY – Rozbudowane narzędzie do tworzenia i edycji testów oraz testowania studentów, prowadzący: mgr Zbigniew Mikurenda, czas trwania: 4 h dydaktyczne, 26 kwietnia 2021 r. (poniedziałek), godz.: 12:30-16:00 lub 28 kwietnia 2021 r. (środa), godz.: 9:00-12:30.
     
  • Process Communication Model – przegląd zagadnień, prowadzący: mgr Agnieszka Woś-Szymanowska, czas trwania: 6 h zegarowych, 22 kwietnia 2021 r. (czwartek), godz.: 9:00-12:00 i 23 kwietnia 2021 r. (piątek), godz.: 9:00-12:00.
     
  • Zaawansowane funkcjonalności platformy e-learningowej UŁ (Moodle), prowadzący: mgr Zbigniew Mikurenda, czas trwania: 3 h dydaktyczne, 22 kwietnia 2021 r. (czwartek), godz.: 12:00-15:00.
     
  • Zadbaj o swój głos – warsztat pracy głosem, prowadzący: mgr Mateusz Kępa, czas trwania: 4 h dydaktyczne, 21 kwietnia 2021 r. (środa), godz. 17:00-20:15.
     
  • Wprowadzenie do funkcjonalności platformy e-learningowej UŁ (Moodle), prowadzący: mgr Zbigniew Mikurenda, czas trwania: 3 h dydaktyczne, 20 kwietnia 2021 r. (wtorek), godz.: 9:00–12:00.
     
  • Zajęcia online – profesjonalny wizerunek dydaktyka, prowadzący: mgr Joanna Blewąska-Kołodziejczak, czas trwania: 4 h dydaktyczne, 15 grudnia 2020 (wtorek), godz.: 17:00-20:15.
     
  • Moodle TESTY – Rozbudowane narzędzie do tworzenia i edycji testów oraz testowania studentów, prowadzący: mgr Zbigniew Mikurenda, czas trwania: 4 h dydaktyczne, 15 grudnia 2020 (wtorek), godz.: 9:00-12:30, 17 grudnia 2020 (czwartek); godz.: 12:00-15:30, 22 stycznia 2021 (piątek), godz.: 9:00-12:00.
     
  • Zastosowanie metod i narzędzi Design Thinking w zdalnej pracy dydaktyka, prowadzący: mgr Julia Skrzypkowska, czas trwania: 5h dydaktycznych, 14 grudnia 2020 r. (poniedziałek), godz.: 9.00-13.00.
     
  • Zadbaj o swój głos – warsztat pracy głosem, prowadzący: mgr Mateusz Kępa, czas trwania: 4 h dydaktyczne, 8 grudnia 2020 (wtorek); godz.: 17:00-20:15 lub 10 grudnia 2020 (czwartek), godz.: 9:00-12:15 lub 14 grudnia 2020 (poniedziałek); godz.: 17:00-20:15 lub 27 stycznia 2021 (środa) godz. 9:00–12:15.
     
  • MS Teams w nauczaniu zdalnym, prowadzący: dr Przemysław Czajor, czas trwania: 3 h dydaktyczne, 3 grudnia 2020 (czwartek), godz.: 17:00-19:30 lub 4 grudnia 2020 (piątek), godz.: 9:00-11:30.
     
  • Zaawansowane funkcjonalności platformy e-learningowej UŁ (Moodle), prowadzący: mgr Zbigniew Mikurenda, czas trwania: 4 h dydaktyczne, 1 grudnia 2020 (wtorek), godz.: 9:00-12:00.
     
  • Wprowadzenie do funkcjonalności platformy e-learningowej UŁ (Moodle), prowadzący: mgr Zbigniew Mikurenda, czas trwania: 4 h dydaktyczne, 25 listopada 2020 (środa), godz.: 9:00-12:00.
     
  • Zaawansowane funkcjonalności platformy e-learningowej UŁ (Moodle), prowadzący: mgr Zbigniew Mikurenda, czas trwania: 4 h dydaktyczne, 19 lutego 2020 (środa), godz.: 9:00-12:00.
     
  • Wprowadzenie do funkcjonalności platformy e-learningowej UŁ (Moodle), prowadzący: mgr Zbigniew Mikurenda, czas trwania: 4 h dydaktyczne, 19 lutego 2020 (środa), godz.: 9:00-12:00.
  • Zaawansowane funkcjonalności platformy e-learningowej UŁ (Moodle), prowadzący: mgr Zbigniew Mikurenda, czas trwania: 4 h dydaktyczne, 28 stycznia 2020 (wtorek), godz.: 9:00-12:00.

  • Wprowadzenie do funkcjonalności platformy e-learningowej UŁ (Moodle), prowadzący: mgr Zbigniew Mikurenda, czas trwania: 4 h dydaktyczne, 28 stycznia 2020 (wtorek), godz.: 9:00-12:00.

  • Myślenie wizualne, prowadzący: Elżbieta Curyło, czas trwania 9h dydaktycznych, 9 stycznia 2020 (czwartek), godz.: 9:00-16:00.

  • Zaawansowane funkcjonalności platformy e-learningowej UŁ (Moodle), prowadzący: mgr Zbigniew Mikurenda, czas trwania: 4 h dydaktyczne, 19 listopada 2019 (wtorek), godz.: 9:00-12:00.

  • Wprowadzenie do funkcjonalności platformy e-learningowej UŁ (Moodle), prowadzący: mgr Zbigniew Mikurenda, czas trwania: 4 h dydaktyczne, 19 listopada 2019 (wtorek), godz.: 9:00-12:00.

  • Zaawansowane funkcjonalności platformy e-learningowej UŁ (Moodle), prowadzący: mgr Zbigniew Mikurenda, czas trwania: 4 h dydaktyczne, 7 października 2019 (poniedziałek), godz.: 9:00-12:00.

  • Wprowadzenie do funkcjonalności platformy e-learningowej UŁ (Moodle), prowadzący: mgr Zbigniew Mikurenda, czas trwania: 4 h dydaktyczne, 7 października 2019 (poniedziałek), godz.: 9:00-12:00.

  • TEST-QUIZ (Moodle) Rozbudowane narzędzie do tworzenia i edyscji testów oraz testowania studentów, prowadzący: mgr Zbigniew Mikurenda, czas trwania 4h dydaktyczne, 16 kwietnia 2019 (wtorek), godz.: 9:00-12:00.

  • Funkcjonalności platformy e-Campus (Moodle) - szkolenie dedykowane dla pracowników Katedry Informatyki, prowadzący: mgr Zbigniew Mikurenda, czas trwania 4h dydaktyczne, 12 grudnia 2018 (czwartek), godz.: 9:00-12:00.

  • Zaawansowane funkcjonalności platformy e-learningowej UŁ (Moodle), prowadzący: mgr Zbigniew Mikurenda, czas trwania: 4 h dydaktyczne, 11 grudnia 2018 (środa), godz.: 9:00-12:00.

  • Wprowadzenie do funkcjonalności platformy e-learningowej UŁ (Moodle), prowadzący: mgr Zbigniew Mikurenda, czas trwania: 4 h dydaktyczne, 4 grudnia 2018 (środa), godz.: 9:00-12:00.

  • Wprowadzenie do funkcjonalności platformy e-learningowej UŁ (Moodle), prowadzący: mgr Zbigniew Mikurenda, czas trwania: 4 h dydaktyczne, 21 listopada 2018 (środa), godz.: 9:00-12:00.

  • Design Thinking w edukacji - Celem warsztatów było poznanie i praktyczne wykorzystanie narzędzi metodyki Design Thinking (Myślenia Projektowego). Udział w szkoleniu z metodyki Design Thinking pozwala na odejście od podawczej roli wykładania wiedzy w procesie dydaktycznym. W efekcie stosowania metod myślenia projektowego student nauczy się jak argumentować, testować, uczyć się przez doświadczenie na błędach oraz wykorzystywać swój kreatywny potencjał do rozwiązywania problemów

  • Case study – efektywna i efektowna metoda dydaktyczna - szkolenie z metody case study owocuje przygotowaniem do opracowania autorskich case'ów oraz not dydaktycznych wykorzystywanych podczas zajęć

  • Porozmawiajmy, czyli o skutecznej komunikacji na uczelni - jak skutecznie się komunikować, aby dostarczać odpowiednią wartość wszystkim zaangażowanym w proces dydaktyczny stronom? Co zrobić, aby budować pozytywne doświadczenie studentów, dydaktyków i pracowników administracji? Podczas tych warsztatów przedstawiciele uczelni i studenci spróbują odpowiedzieć na pytanie: jak się komunikować, aby w pełni korzystać z propozycji dydaktycznej, czerpać satysfakcję z wzajemnych relacji oraz definiować i eliminować czynniki, które negatywnie wpływają na pełne obopólne zrozumienie potrzeb i oczekiwań

ZGŁOŚ SZKOLENIE

Chcąc wyjść naprzeciw Państwa oczekiwaniom zapraszamy do zgłaszania potrzeb szkoleniowych za pomocą formularza.

 

Zgłoś szkolenie

REKOMENDACJE

Zapraszamy do zapoznania się z opiniami uczestników o szkoleniach i warsztatach organizowanych przez Centrum Rozwoju Dydaktyki.

Funduszepleu
Projekt Multiportalu UŁ współfinansowany z funduszy Unii Europejskiej w ramach konkursu NCBR