Strefa doktoranta

Uwolnij umysł i miej wpływ! Ostatnia szansa na rekrutację do trzeciej edycji Ideathonu

Jak wzmacniać współpracę między różnorodnymi grupami pracowników? W jaki sposób wspierać przedsiębiorczość akademicką? Jak minimalizować negatywny wpływ technologii na zdrowie i społeczeństwo? Jak wzmacniać innowacyjność w biznesie? Jak budować markę atrakcyjnego pracodawcy? Nad podobnymi wyzwaniami będą pracować uczestnicy trzeciej edycji Ideathonu UniLodz, którego finał odbędzie się 13 czerwca. Nabór trwa do 31 maja.
Opublikowano: 27 maja 2025
Grafika promująca wydarzenie Ideathon. Na tle gradientu od czerwonego do różowego widnieje hasło: 'IdeAthon'. Poniżej znajduje się tekst: 'Uwolnij umysł i miej wpływ! Stwórz innowacyjne rozwiązania społeczne i zawalcz o cenne nagrody. Pula nagród: 40 000 zł'. Pod tekstem znajdują się logotypy partnerów strategicznych: ABB, Commerzbank, JTI, Nordea, PGF. Po prawej stronie umieszczono logo wydarzenia w formie białej strzałki skierowanej w górę oraz logotypy partnerów wspierających: Młodzi w Łodzi i Łódź Kreuje.

Na czym polega Ideathon?

Ideathon UniLodz to inicjatywa, której założeniem jest wypracowywanie przez zespoły studenckie i doktoranckie rozwiązań odpowiadających na kluczowe wyzwania społeczne i środowiskowe zgłaszane przez partnerów zewnętrznych. Tym samym inicjatywa ta stanowi przykład współpracy Uniwersytetu Łódzkiego z otoczeniem społeczno-gospodarczym, wpisując się w trzecią misję uczelni i działania na rzecz realizacji celów zrównoważonego rozwoju (SDGs).

Podczas głównej części wydarzenia – finału Ideathonu, który odbędzie się 13 czerwca, zespoły złożone z osób studiujących i doktoryzujących się z łódzkich uczelni, przy wsparciu mentorów i trenerów będą tworzyć innowacyjne rozwiązania odpowiadające na kluczowe wyzwania zgłoszone przez partnerów Ideathonu – ABB, Nordea, Commerzbank, JTI, Polska Grupa Farmaceutyczna oraz Urząd Miasta Łodzi. Rozwiązania te będą następnie prezentowane na forum, a autorzy najlepszych pomysłów otrzymają nagrody finansowe. Ideathon to również wcześniejsze wydarzenia towarzyszące, których celem jest wsparcie uczestników w pracach nad rozwiązaniami: warsztaty „Design Thinking i Pitching, czyli jak stworzyć i skutecznie zaprezentować swój pomysł?” oraz spotkanie Team Building.

Co można zyskać biorąc udział w Ideathonie?

Ideathon pozwala na zdobycie unikalnego doświadczenia i kompetencji w pracy zespołowej z kreatywnymi osobami z innych wydziałów i uczelni. Daje też uczestnikom możliwość pracy nad realnymi wyzwaniami płynącymi z otoczenia zewnętrznego i zaprezentowania swoich rozwiązań przez Kapitałą konkursu. Ideathon to też okazja nawiązania kontaktu z kluczowymi łódzkimi pracodawcami oraz szansa na atrakcyjne nagrody finansowe. Pula nagród dla zwycięskich zespołów to aż 40 000 zł!

Zgłoś się już dziś!

Zgłoszenia do Ideathonu przyjmujemy od 1 do 31 maja online poprzez formularz zgłoszeniowy. Regulamin oraz szczegółowe informacje dostępne są na stronie wydarzenia [link].

Wydział Zarządzania
Uniwersytetu Łódzkiego

ul. Matejki 22/26
90-237 Łódź

tel: 42 635 51 22

NIP 724 000 32 43

Funduszepleu
Projekt Multiportalu UŁ współfinansowany z funduszy Unii Europejskiej w ramach konkursu NCBR