Strefa kandydata

Rejestracja

O studiach

logotyp Polskiego Instytutu Kontroli Wewnętrznej

 

Studia mają budować i rozwijać bazę wiedzy i kluczowych umiejętności audytora wewnętrznego. Ich celem jest dostarczenie słuchaczom wiedzy pomocnej do świadomego wspomagania organizacji w osiąganiu jej celów, zgodnie z oczekiwaniami stawianymi przed nowoczesną organizacją. Studia pozwalają poznać i zrozumieć najistotniejsze komponenty związane z audytem wewnętrznym.
 
Studia podyplomowe Audyt wewnętrzny w administracji i gospodarce spełniają przesłanki, o których mowa w 286 ust. 1 pkt 5) lit. d) ustawy o finansach publicznych. 

Program

[Zajęcia/Liczba godzin]

  1. Systemy kontroli wewnętrznej w gospodarce i administracji publicznej, 8
  2. Międzynarodowe standardy audytu wewnętrznego, 8
  3. Podstawowe umiejętności interpersonalne w postępowaniu audytowym. Kodeks etyczny audytora, 8
  4. Rachunkowość finansowa (Cz. I i II), 16
  5. Przestępczość gospodarcza a działalność audytorska, 16
  6. Podstawy rachunku kosztów i rachunkowości zarządczej, 16
  7. Analiza ryzyka i planowanie długoterminowe w audycie wewnętrznym, 16
  8. Podstawy prawa podatkowego, 16
  9. Rachunkowość podatkowa, 8
  10. Metodyka pracy audytora wewnętrznego, 24
  11. Podstawy prawa spółek, 8
  12. Audyt informatyczny, 16
  13. Metody próbkowania w audycie, 8
  14. Audyt / kontrola zamówień publicznych, 16
  15. Warsztaty – wykonywanie audytu, 16
  16. Projekt zadania praktycznego, 8
  17. Egzamin końcowy    

Organizacja zajęć

Studia trwają rok akademicki (od listopada do czerwca). Program liczy 208 godzin i uwzględnia aktualne wymogi egzaminów certyfikacyjnych dla audytorów wewnętrznych. Zajęcia odbywają się w weekendy dwa razy w miesiącu, z odpowiednim uwzględnieniem świąt.

Zajęcia na studiach podyplomowych Audytu wewnętrznego w administracji i gospodarce w edycji roku akademickiego 2025/2026 odbywać się będą w formule stacjonarnej.


Świadectwo ukończenia studiów

Absolwenci studiów uzyskują świadectwo ukończenia studiów podyplomowych Uniwersytetu Łódzkiego oraz wystawiany przez Polski Instytut Kontroli Wewnętrznej (PIKW) certyfikat potwierdzający kompetencje w zakresie „Audytor Wewnętrzny II Stopnia PIKW”, a także Prawo wpisu na Krajową Listę Audytorów, Kontrolerów i Specjalizacji Powiązanych prowadzoną przez PIKW Sp. z o.o. (https://www.pikw.pl/krajowa-lista,163.html) i bezterminowe, bezpłatne, kierunkowe wsparcie merytoryczne ze strony Rady Programowej PIKW w zakresie czynności wykonywanych na stanowisku pracy związanym z ukończonym kierunkiem (patrz § 9 Regulaminu Krajowej Listy https://www.pikw.pl/regulamin,165.html ).

Adresaci studiów

Studia mają głównie charakter kwalifikacyjny. Adresowane są przede wszystkim do:

  • audytorów wewnętrznych pragnących rozwinąć swą wiedzę i umiejętności;
  • osób zatrudnionych na stanowiskach związanych z kontrolą i audytem wewnętrznym;
  • kadry kierowniczej w jednostkach sektora finansów publicznych;
  • osób przygotowujących się do egzaminów na certyfikat audytora wewnętrznego;
  • osób wiążących swą karierę zawodową z audytem wewnętrznym i kontrolą zarządczą/wewnętrzną.

Rekrutacja

Rekrutacja na studia podyplomowe na rok akademicki 2025/2026 rozpocznie się 2 czerwca 2025 r. i potrwa do 30 września br. Wymagana jest rejestracja w systemie >>>Internetowej Rejestracji Kandydatów <<< oraz złożenie odpowiednich dokumentów w wyznaczonym terminie. 

Kandydaci na studia muszą mieć ukończone studia wyższe. Cechować się powinni skłonnością do ciągłego uczenia się i pracy zespołowej, a także wyobraźnią i wysokimi walorami moralnymi, zdolnościami organizatorskimi i komunikacyjnymi oraz orientacją prospołeczną.

W przypadku, gdy liczba kandydatów przekracza liczbę miejsc (min. 15, maks. 40 osób) o przyjęciu na studia decyduje kolejność zgłoszenia. Bez egzaminów wstępnych, testów i rozmów kwalifikacyjnych.

Wymagane dokumenty

  • oryginał, odpis lub potwierdzona za zgodność z oryginałem przez UŁ kserokopia dyplomu ukończenia studiów wyższych,
  • wypełniony kwestionariusz osobowy,
  • skierowanie z zakładu pracy, jeżeli będzie on finansował koszty studiów,
  • dokument tożsamości (do wglądu),
  • jeżeli dane na dyplomie ukończenia studiów różnią się od danych zawartych w dokumencie tożsamości (np. nazwisko) należy przedstawić dokument potwierdzający zmianę — jeśli nie wynika ona jednoznacznie z danych zawartych w dokumencie tożsamości (np. akt małżeństwa)

Opłaty

Czesne wynosi 5 500 PLN, płatne jednorazowo lub w dwóch równych ratach w terminach i na konto wskazane przez organizatora.

W dniach 19-22.06.2025 r. sekretariat będzie nieczynny.

Kontakt

Organizator
Centrum Rozwoju Biznesu
Wydział Zarządzania Uniwersytet Łódzki
ul. Matejki 22/26, 90-237 Łódź 
tel.: 42 635 62 57
e-mail: crb@wz.uni.lodz.pl

Kierownik studiów
dr hab. Jacek Gad, prof. UŁ
e-mail: jacek.gad@uni.lodz.pl
tel.: 42 635 52 24 (Sekretariat Katedry Rachunkowości)

Koordynatorzy studiów
Marta Jasińska
Centrum Rozwoju Biznesu, Wydział Zarządzania UŁ
90-237 Łódź, ul. Matejki 22/26, p. 135
tel.: 42 635 62 57, 533 542 413
e-mail: marta.jasinska@uni.lodz.pl

Patrycja Kuśmirek
Centrum Rozwoju Biznesu, Wydział Zarządzania UŁ
90-237 Łódź, ul. Matejki 22/26, p. 135
tel.: 42 635 62 57, 533 542 413
e-mail: patrycja.kusmirek@uni.lodz.pl

Wydział Zarządzania
Uniwersytetu Łódzkiego

ul. Matejki 22/26
90-237 Łódź

tel: 42 635 51 22

NIP 724 000 32 43

Funduszepleu
Projekt Multiportalu UŁ współfinansowany z funduszy Unii Europejskiej w ramach konkursu NCBR