O studiach
Studia eCommerce prowadzone są przez doświadczonych wykładowców oraz praktyków i obejmują zagadnienia istotne dla uruchomienia i rozwoju działań handlowych w internecie. Partnerem kierunku jest firma Benhauer sp. z o.o., która jest producentem systemu SALESmanago Marketing Automation (salesmanago.pl), jednej z największych na świecie platform klasy marketing automation oraz systemu APPmanago (appmanago.pl) służącego do automatyzacji w kanale mobilnym.
Celem studiów jest:
- przekazanie wiedzy na temat współczesnych założeń zarządzania w obszarze e-commerce i kierunków rozwoju,
- rozwój umiejętności posługiwania się metodami, technikami i narzędziami w obszarze e-commerce i promocji on-line,
- kształtowanie umiejętności identyfikacji i rozwiązywania problemów związanych z zarządzaniem projektami e-commerce i ich promocją.
Po zakończeniu studiów absolwenci studiów uzyskają pogłębioną wiedzę oraz umiejętności z zakresu handlu w Internecie, ze szczególnym uwzględnieniem rozumienia wyróżników gospodarki elektronicznej i zmian w niej zachodzących, tworzenia modeli i opracowywania strategii e-commerce oraz rozumienia zachowań konsumentów on-line.
Uczestnicy studiów podyplomowych posiądą wiedzę w zakresie:
- planowania strategicznego na potrzeby e-commerce,
- zarządzania projektami i procesami sprzedażowymi, logistycznymi i marketingowymi
- projektowania i rozwoju serwisów internetowych
- m-biznesu,
- myślenia projektowego,
- analityki biznesowej,
- marketingu internetowego oraz social media
- prawno-finansowych aspektów e-handlu.
Program
[Nazwa przedmiotu/Forma zajęć/Egzamin/Forma zaliczenia/Godziny/ECTS]
- Biznes 4.0; Wykład Z; zaliczenie; 8; 1
- Modele i strategie e-commerce; Warsztaty; zaliczenie; 10; 2
- Zachowanie konsumenta online; Wykład P; egzamin; 8; 2
- Budowa i zarządzanie relacjami z klientami online; Warsztaty; zaliczenie; 12; 3
- Planowanie strategiczne w e-commerce; Wykład; P; Egzamin; 8; 2
- Design thinking w e-commerce; Warsztaty; zaliczenie; 8; 2
- Prawno-finansowe aspekty w e-commerce; Wykład Z; zaliczenie; 12; 1
- Zarządzanie projektami w e-commerce; Warsztaty; zaliczenie; ocena; 8; 2
- Projektowanie i programowanie serwisów e-commerce; Warsztaty; zaliczenie; 18; 4
- m-commerce; Wykład P; zaliczenie; 8; 2
- Controlling i Business Intelligence; Warsztaty; zaliczenie; ocena; 10; 2
- Automatyzacja marketingu; Wykład P; zaliczenie; 10; 2
- Zarządzanie procesami, sprzedażą i logistyką; Warsztaty, zaliczenie; 15; 4
- Zarządzanie e-marketingiem; Wykład Z; zaliczenie; 15; 2
- Content i e-mail marketing; Warsztaty; zaliczenie; 10; 2
- Social media; Warsztaty; zaliczenie; 10; 2
- Seminarium; Warsztaty; zaliczenie; ocena; 10; 2
- Instrumenty finansowania transakcji handlowych w e-commerce (Trande Finance); Warsztaty; zaliczenie; ocena; 6; 1
Łącznie 186 godzin zajęć dydaktycznych.
Organizacja zajęć
Zjazdy odbywać się będą w soboty i niedziele stacjonarnie w budynku Wydziału Zarządzania przy ul. Matejki 22/26.
Studia trwają od października 2025 r. do września 2026 r. i obejmują dwa semestry. Zajęcia kończą się w czerwcu 2026 r. Łącznie planowane jest 16 zjazdów.
Adresaci studiów
Studia skierowane są do:
- osób, które chcą rozwinąć swoją dotychczasową działalność handlową w internecie lub wprowadzić tradycyjne sklepy do rzeczywistości wirtualnej,
- właścicieli małych i średnich przedsiębiorstw,
- menedżerów i pracowników działów eCommerce,
- osób zainteresowanych problematyką eCommerce oraz poszerzeniem wiedzy z tego zakresu.
Rekrutacja
Rekrutacja na studia podyplomowe na rok akademicki 2025/2026 rozpocznie się 2 czerwca 2025 r. i potrwa do 30 września br. Wymagana jest rejestracja w systemie >>>Internetowej Rejestracji Kandydatów <<< oraz złożenie odpowiednich dokumentów w wyznaczonym terminie.
O przyjęciu decyduje kolejność zgłoszeń.
Wymagane dokumenty
- oryginał, odpis lub potwierdzona za zgodność z oryginałem przez UŁ kserokopia dyplomu ukończenia studiów wyższych,
- wypełniony kwestionariusz osobowy,
- skierowanie z zakładu pracy, jeżeli będzie on finansował koszty studiów
- dokument tożsamości (do wglądu),
- jeżeli dane na dyplomie ukończenia studiów różnią się od danych zawartych w dokumencie tożsamości (np. nazwisko) należy przedstawić dokument potwierdzający zmianę — jeśli nie wynika ona jednoznacznie z danych zawartych w dokumencie tożsamości (np. akt małżeństwa).
Opłaty
Koszt uczestnictwa w studiach to 4900 PLN. Płatności za uczestnictwo w studiach są możliwe w czterech transzach:
- pierwsza transza, w wysokości 1225 PLN, płatna przy zapisach na studia, tj. do 31 października,
- druga, w wysokości 1225 PLN – do 30 listopada,
- trzecia, w wysokości 1225 PLN – do 30 stycznia,
- czwarta, w wysokości 1225 PLN – do 30 kwietnia.
Warunkiem uzyskania świadectwa ukończenia studiów podyplomowych jest osiągnięcie wszystkich założonych w programie kształcenia efektów kształcenia oraz dokonanie opłat w wymaganej wysokości. Płatności dokonujemy na indywidualny numer konta, który otrzymają Państwo wraz z informacją o przyjęciu na studia.
Po zakończeniu naboru osoby, które zostały przyjęte, otrzymają zawiadomienie o wpisaniu ich na listę słuchaczy i terminie rozpoczęcia zajęć.
Kontakt
Organizator
Centrum Rozwoju Biznesu
Wydział Zarządzania Uniwersytet Łódzki
ul. Matejki 22/26, 90-237 Łódź
tel.: 42 635 62 57
e-mail: crb@wz.uni.lodz.pl
Kierownik studiów:
dr hab. Anna Łaszkiewicz, prof. UŁ
E-mail: anna.laszkiewicz@uni.lodz.pl
Tel.: 42 635 50 69
Koordynatorzy studiów
Marta Jasińska
Centrum Rozwoju Biznesu, Wydział Zarządzania UŁ
90-237 Łódź, ul. Matejki 22/26, p. 135
tel.: 42 635 62 57, 533 542 413
e-mail: marta.jasinska@uni.lodz.pl
Patrycja Kuśmirek
Centrum Rozwoju Biznesu, Wydział Zarządzania UŁ
90-237 Łódź, ul. Matejki 22/26, p. 135
tel.: 42 635 62 57, 533 542 413
e-mail: patrycja.kusmirek@uni.lodz.pl