- Uniwersytet Łódzki
- Wydział Filozoficzno-Historyczny
- Struktura Wydziału
- Rozgrzewka akademicka
Rozgrzewka akademicka
W pierwszym tygodniu roku akademickiego 2023/2024 I rok studiów licencjackich i I rok studiów magisterskich wziął udział w ROZGRZEWCE AKADEMICKIEJ.
Przygotowaliśmy cykl spotkań i zajęć wprowadzających w najważniejsze aspekty studiowania na Uniwersytecie Łódzkim i w naszym Instytucie.
Jeteśmy na uniwersytecie Łódzkim / jesteśmy w instytucie etnologii i antropologii kulturowej
Pierwsze dwa dni zorganizowaliśmy pod hasłami JESTEŚMY NA UNIWERSYTECIE ŁÓDZKIM i JESTEŚMY W INSTYTUCIE ETNOLOGII I ANTROPOLOGII KULTUROWEJ.
Przekazaliśmy informacje m.in. na temat struktury Uczelni i naszego Wydziału, władz rektorskich oraz dziekańskich, roli opiekuna roku. Podaliśmy ważne adresy – Bibliotek, Akademickiego Centrum Wsparcia, Biura Karier i in. Opowiedzieliśmy o ważnych dla studentów dokumentach i programach, m.in. o Statucie i Reguaminie Studiów UŁ, Studenckich Grantach Badawczych, programach Erasmus i MOST. Zapoznaliśmy się z kalendarzem akademickim, formami prowadzenia zajęć i akademicką etykietą. Zaprosiliśmy do uczestniczenia w działaniach Koła Naukowego, odwiedziliśmy Etnograficzne Archiwum im. B. Kopczyńskiej-Jaworskiej i naszą przestrzeń wspólną, czyli CENTroom. Nasi nowi studenci poznali historię łódzkiego ośrodka etnologicznego oraz główne obszary naszych badawczych zainteresowań. Dyskutowaliśmy o tym, co, gdzie i jak bada etnograf oraz jaka jest różnica między etnografią, etnologią i antropologią kulturową.
Jesteśmy grupą
Trzeciego dnia spotkaliśmy się pod hasłem JESTEŚMY GRUPĄ. Opowiedzieliśmy o tym, dlaczego „grupa” i „wspólnota” to ważne dla antropologii kulturowej pojęcia i że co pewien czas każdy nas bierze udział w obrzędach przejścia. Pracowaliśmy metodą World Café, żeby wspólnie zbudować postać (personę) osoby studiującej etnologię i antropologię kulturową. Zastanawialiśmy się nad tym, jak wygląda, kim jest, z jakimi trudnościami, wyzwaniami i możliwościami może się spotkać w trakcie studiów.
Co nas łączy?
Dopiero się poznajemy, ale od pierwszych dni szukamy tego, co nas łączy i tego, czego od siebie możemy się nauczyć.
Prowadzący
Scenariusz ROZGRZEWKI AKADEMICKIEJ przygotowały dr Aleksandra Krupa-Ławrynowicz i dr Alicja Piotrowska. Zajęcia poprowadzili także mgr Anna Deredas, dr Damian Kasprzyk, dr Sebastian Latocha, mgr Michał Żerkowski. Nasi nowi studenci spotkali się z Dyrekcją IEiAK – prof. Ingą Kuźmą i dr Katarzyną Orszulak-Dudkowską oraz reprezentantami Studencko-Doktoranckiego Koła Naukowego Etnologów WAGABUNDA – Karoliną Bielecką i Kamilem Ludwiczakiem.
