• Polski
  • English
 
Uniwersytet
  • Zarządzanie w uczelni
  • Struktura
  • Komisje, rady, zespoły
  • Wyszukaj osobę pracującą w UŁ
  • Wykłady rektorskie
  • Odznaczenia
  • Nagroda im. Pierwszego Rektora UŁ Prof. Tadeusza Kotarbińskiego
  • HR Excellence in Research
  • 80-lecie UniLodz
Nauka i badania
  • ScienceON
  • Centra Naukowe
  • Wsparcie w nauce i badaniach
  • Popularyzacja nauki
  • Etyka badań
  • Nominacje profesorskie
  • Promocje doktorskie i habilitacyjne
Rekrutacja
  • Dla osób kandydujących
  • Nasze kierunki
  • Szkoły doktorskie
  • Studia podyplomowe
  • Mikropoświadczenia
  • Studia dla osób z zagranicy
Współpraca
  • Sieci, umowy, programy wymiany, realizowane projekty
  • Szkoły
  • Biznes
  • Media
  • Kultura
  • Transfer technologii
  • Wynajem i sprzedaż
  • Zamówienia publiczne
  • Kariera w UŁ
  • Sygnaliści w UŁ
  • Patronat Rektora
Społeczna odpowiedzialność uczelni
  • UniLodz RAZEM
  • Akcje społeczne
  • Raporty
  • Rankingi
  • Plan na Rzecz Równych Szans
  • Rada Ds. Równego Traktowania
  • Rada Ds. Polityki Klimatyczno-środowiskowej
Studiuję w UniLodz
  • Społeczność
  • Rozwój
  • Wsparcie
  • Aktualności
  • Wydarzenia
  • Strefa kandydacka
  • Strefa studencka
  • Strefa doktorancka
  • Strefa pracownicza
  • Strefa absolwencka
  • Poczta UŁ
  • USOSweb
  • Portal Pracowniczy
  • Baza aktów własnych
  • Platforma e-learningowa Moodle
  • Dostępność
  • Tłumacz Migam (Tłumacz PJM)
  • Mapa Strony
  • O Stronie
  • Polityka prywatności
  • Biblioteka UŁ
  • Wydawnictwo UŁ
  • Sklep UŁ
  • Uniwersytet
    • Zarządzanie w uczelni
    • Struktura
    • Komisje, rady, zespoły
    • Wyszukaj osobę pracującą w UŁ
    • Wykłady rektorskie
    • Odznaczenia
    • Nagroda im. Pierwszego Rektora UŁ Prof. Tadeusza Kotarbińskiego
    • HR Excellence in Research
    • 80-lecie UniLodz
  • Nauka i badania
    • ScienceON
    • Centra Naukowe
    • Wsparcie w nauce i badaniach
    • Popularyzacja nauki
    • Etyka badań
    • Nominacje profesorskie
    • Promocje doktorskie i habilitacyjne
  • Rekrutacja
    • Dla osób kandydujących
    • Nasze kierunki
    • Szkoły doktorskie
    • Studia podyplomowe
    • Mikropoświadczenia
    • Studia dla osób z zagranicy
  • Współpraca
    • Sieci, umowy, programy wymiany, realizowane projekty
    • Szkoły
    • Biznes
    • Media
    • Kultura
    • Transfer technologii
    • Wynajem i sprzedaż
    • Zamówienia publiczne
    • Kariera w UŁ
    • Sygnaliści w UŁ
    • Patronat Rektora
  • Społeczna odpowiedzialność uczelni
    • UniLodz RAZEM
    • Akcje społeczne
    • Raporty
    • Rankingi
    • Plan na Rzecz Równych Szans
    • Rada Ds. Równego Traktowania
    • Rada Ds. Polityki Klimatyczno-środowiskowej
  • Studiuję w UniLodz
    • Społeczność
    • Rozwój
    • Wsparcie
    • Kampus
  • Aktualności
  • Wydarzenia
  • Strefa kandydacka
  • Strefa studencka
  • Strefa doktorancka
  • Strefa pracownicza
  • Strefa absolwencka
  • Poczta UŁ
  • USOSweb
  • Portal Pracowniczy
  • Baza aktów własnych
  • Platforma e-learningowa Moodle
  • Dostępność
  • Tłumacz Migam (Tłumacz PJM)
  • Mapa Strony
  • O Stronie
  • Polityka prywatności
  • Biblioteka UŁ
  • Wydawnictwo UŁ
  • Sklep UŁ

Najczęściej wyszukiwane:
  • rekrutacja
  • IDUB #UniLodz
  • poczta
  • szkoły doktorskie
  • kalendarz akademicki
  • lista wydziałów i jednostek
  • GEP - plan na rzecz równych szans
  • Uniwersytet Łódzki

Pracownicy

zdjęcie pracownika
  • Pracownicy Uniwersytetu Łodzkiego

dr

Elżbieta Grzegorczyk-Akin

STANOWISKO:
adiunkt
Katedra Finansów i Rachunkowości MSP, Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny
e-mail: elzbieta.grzegorczyk@eksoc.uni.lodz.pl
www: https://www.uni.lodz.pl/pracownicy/elzbieta-grzegorczyk
  • Czym się zajmuję - opis stanowiska
  • Biogram
  • Zainteresowania
  • Osiągnięcia
  • Dyżury
  • Kontakt

Profile naukowe, dydaktyczne i społecznościowe

  • ScienceOn
  • ORCID
  • scopus
  • google-scholar
  • linkedin
  • research-gate
  • web-of-science
  • usosweb

Czym się zajmuję - opis stanowiska

adiunkt

Katedra Finansów i Rachunkowości MSP

W ramach pracy realizuję zadania z zakresu działalności naukowo - dydaktycznej.

- Prowadzę badania naukowe głównie w obszarze finansowania przedsiębiorstw.

- Prowadzę zajęcia dydaktyczne z zakresu m.in.:

- Analizy ryzyka i planowania w audycie

- Audytu wewnętrznego

- Optymalizacji podatkowej i para-podatkowej

- Rachunkowości finansowej

- Międzynarodowych Standardów Rachunkowości i Sprawozdawczości Finansowej

- Księgowości MSP i MMSP

Biogram

  1. Ukończone studia i kursy:

2018 - Studia Doktoranckie - Ekonomia, specjalność Finanse (Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny)

2017 - Diploma in Global Business Services - GBS (CIMA - The Chartered Institute of Management Accountants)

2012 - Studium Podyplomowe - Audyt i kontrola wewnętrzna (Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny)

2011 - Studia Magisterskie - Finanse i Rachunkowość (Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny)


Wymiany zagraniczne:

RA 2024/2025 - Erasmus+ dla pracowników UŁ na Uniwersytecie w Dubrovniku, w Chorwacji (Sveuciliste u Dubrovniku)

RA 2023/2024 - Erasmus+ dla pracowników UŁ na Uniwersytecie Pablo de Olavide w Sewilli, w Hiszpanii (Universidad Pablo de Olavide)

RA 2022/2023 - Erasmus+ dla pracowników UŁ na Uniwersytecie w Ankarze, w Turcji (Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi)

RA 2021/2022 - Erasmus+ dla pracowników UŁ na Uniwersytecie Technicznym w Stambule, w Turcji (Isnatbul Teknik Üniversitesi)

RA 2010/2011 - Studia w ramach Programu Erasmus na Uniwersytecie Macedońskim w Salonikach w Grecji (Panepistimio Makedonias)

RA 2009/2010 - udział w wymianie studenckiej w ramach programu Summer School na Uniwersytecie FMU w Sao Paulo w Brazylii oraz zaangażowanie w wizytę studentów z Brazylii na Ek-Soc w Łodzi.


Doświadczenie zawodowe pozauczelniane:

od 2013 - praca w Infosys Poland jako konsultant w dziale wsparcia procesów biznesowych (Finance Center of Excellence)

2009 - praktyka w PKO Bank Polski SA, w Wydziale Finansowania Nieruchomości


Potwierdzone umiejętności językowe:

C1 (2012) Business English Certificate Higher

B2 (2010) First Certificate in English

Certyfikat Español en trabajo (kurs online)

Zainteresowania

Główne obszary zainteresowania:

- Finanse przedsiębiorstw (alternatywne źródła finansowania: private euqity, venture capital, crowdfunding, crowdinvesting);

- Analiza finansowa (w tym wskaźnikowa) przedsiębiorstw;

- Audyt wewnętrzny (audyt operacyjny, techniki audytowe, techniki/metody identyfikacji ryzyka),

- Sposoby optymalizacji podatkowej firm oraz osób fizycznych,

- Rachunkowość finansowa (zwłaszcza w oparciu o Międzynarodowe Standardy Rachunkowości i Sprawozdawczości Finansowej).

Osiągnięcia

Wybrane publikacje:

- Istotność działalności polskich portali crowdfundingowych we wspieraniu przedsiębiorstw", Acta Universitatis Lodziensis, Folia Oeconomica 3 (368)/2024, Łódź 2024

- Wybrane źródła finansowania mikro-, małych j średnich przedsiębiorstw w Polsce (z Joanną Filą oraz Martą Paduszyńską), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2022

- Crowdfunding udziałowy w Polsce (w:) M. Adamczyk (red.), Europa Środkowa i Wschodnia. Dekady wolności – czas przemian, Wydawnictwo Naukowe FNCP, Poznań 2021

- Sektor private equity/venture capital w Polsce na tle Europy, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2019

- Taxonomic Analysis of the Level of Private Equity/Venture Capital Market Development in Europe, Management, Economics and Marketing, 2018

- Private equity/venture capital in high-technology sector, Girne American University, 2016

- Private Equity/Venture Capital Sector Specifics in Certain Clusters of Countries Within Europe, Springer, 2016

- Możliwości budowania kariery zawodowej w Łodzi – analiza porównawcza na przykładzie korporacji i jednostki publiczne (z A. Wierzbicka), Przemiany rynku pracy w Polsce pod red. A. Organiściak-Krzykowska i M. Cicha-Nazarczu, 2015

- Aktualny stan rynku private equity/venture capital w Polsce oraz bariery jego rozwój (z M. Krwaczyk), Annales Universitatis Mariae Curie-Skłodowska Sectio H – Oeconomia, 2013

- Funkcjonowanie kapitału Private Equity / Venture Capital w Europie na przełomie pierwszej i drugiej dekady XXI w, Studia Ekonomiczne, Zeszyty Naukowe Wydziałowe, 2013

- Finansowanie przedsiębiorstw seed i start-up ze środków Unii Europejskiej w latach 2007-2014 oraz perspektywy finansowe 2014-2020 (z M. Jabłońska), Finanse, rachunkowość i zarządzanie, Polska, Europa, Świat 2020 , 2013

- Proces dezinwestycji funduszy venture capital poprzez IP, Acta Universitatis Lodziensis, Folia Oeconomica, 2012

- Rynek venture capital w Polsce a sektor MS, Studia Ekonomiczne Oddziału Łódzkiego PTE, 2012

- Sposoby obrony przed wrogim przejęciem na podstawie doświadczeń przedsiębiorstw, Nadzór korporacyjny a stabilność sektora finansowego pod red. prof. P. Urbank, 2012

Dyżury

adiunkt

Katedra Finansów i Rachunkowości MSP

DYŻURY CYKLICZNEWTOREK


11:30 - 13:00|Dyżur zdalny

LINK DO SPOTKANIA

Kontakt

adiunkt

Katedra Finansów i Rachunkowości MSP

e-mail: elzbieta.grzegorczyk@eksoc.uni.lodz.pl

www: https://www.uni.lodz.pl/pracownicy/elzbieta-grzegorczyk

Powrót
Godło
bip
hr
hr
Ikony mediów społecznościowych

Wydziały i Jednostki
  • Wydział Biologii i Ochrony Środowiska
  • Wydział Chemii
  • Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny
  • Wydział Filologiczny
  • Wydział Filozoficzno-Historyczny
  • Wydział Fizyki i Informatyki Stosowanej
  • Wydział Matematyki i Informatyki
  • Wydział Nauk Geograficznych
  • Wydział Nauk o Wychowaniu
  • Wydział Prawa i Administracji
 
  • Wydział Studiów Międzynarodowych i Politologicznych
  • Wydział Zarządzania
  • Filia w Tomaszowie Mazowieckim
  • Centra naukowe i zespoły badawcze
  • Biblioteka UŁ
  • Wydawnictwo UŁ
Na skróty
  • Poczta UŁ
  • USOSWeb
  • Portal Pracowniczy
  • Baza Aktów Własnych
  • Platforma e-learningowa Moodle
  • Eksperci UŁ
  • Polityka Prywatności
  • Dostępność
 
  • Sklep UŁ
  • Lista wydziałów i jednostek
  • Mapa Strony
  • Polityka prywatności
  • O Stronie
  • Dostępność

ul. Narutowicza 68, 90-136 Łódź
NIP: 724 000 32 43
KONTAKT​​​​​​​

Funduszepleu
Projekt Multiportalu UŁ współfinansowany z funduszy Unii Europejskiej w ramach konkursu NCBR
Masz pytanie? Wirtualny asystent

Niezbędne pliki cookie umożliwiają podstawowe funkcje i są niezbędne do prawidłowego działania witryny.

Statystyczne pliki cookie zbierają informacje anonimowo. Informacje te pomagają nam zrozumieć, w jaki sposób nasi goście korzystają z naszej strony internetowej.

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje
Przejdź do strony polityka prywatności