Zarządzenie nr 36 Rektora UŁ z dnia 19.11.2024 r. wprowadza Procedurę zgłoszeń wewnętrznych, która jest następstwem zarówno unijnych, jak i krajowych regulacji:
Procedura ta ma na celu ochronę sygnalistów oraz umożliwienie bezpiecznego zgłaszania naruszeń prawa w UŁ.
Osobą upoważnioną do przyjmowania i weryfikacji zgłoszeń wewnętrznych jest Główny specjalista ds. zarządzania informacją.
Natalia Halicka, telefon: +48 42 635 48 28
ul. Uniwersytecka 3, pokój 3, 90-137 Łódź
Zgłoszenie może być dokonane na piśmie lub ustnie.
Zgłoszenie powinno zawierać:
Główny specjalista ds. zarządzania informacją weryfikuje czy zgłoszenie podlega rozpatrzeniu w trybie Procedury, w tym: czy osoba, która dokonała zgłoszenia jest sygnalistą w rozumieniu Procedury oraz czy sprawa będąca przedmiotem zgłoszenia mieści się w katalogu naruszeń zawartym w Procedurze. W przypadku, gdy danego zgłoszenia nie można zakwalifikować do rozpatrzenia w trybie Procedury, informuje się o tym sygnalistę. W przypadku istnienia innej procedury wewnętrznej w UŁ właściwej dla zgłoszonej sprawy, informuje się sygnalistę o możliwości skorzystania z tego trybu.
Zgłoszenia anonimowe nie są rozpatrywane.
Główny specjalista ds. zarządzania informacją potwierdza przyjęcie zgłoszenia w terminie 7 dni od dnia jego otrzymania.
Sygnalista jest chroniony przed działaniami odwetowymi i dyskryminacją. Dane osobowe sygnalisty oraz inne dane pozwalające na ustalenie jego tożsamości nie podlegają ujawnieniu, chyba że za wyraźną zgodą sygnalisty.
Główny specjalista ds. zarządzania informacją prowadzi postępowanie wyjaśniające, którego celem jest sprawdzenie i obiektywna ocena wszystkich informacji zawartych w zgłoszeniu.
Informację o wynikach postępowania wyjaśniającego przekazuje się sygnaliście w terminie nieprzekraczającym 3 miesięcy od dnia potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia.
Pełna procedura zgłoszeń wewnętrznych znajduje się w załączniku zarządzenia nr 36 Rektora UŁ z dnia 19.11.2024