• Polski
  • English
 
Uniwersytet
  • Zarządzanie w uczelni
  • Struktura
  • Komisje, rady, zespoły
  • Wyszukaj osobę pracującą w UŁ
  • Wykłady rektorskie
  • Odznaczenia
  • Nagroda im. Pierwszego Rektora UŁ Prof. Tadeusza Kotarbińskiego
  • HR Excellence in Research
  • 80-lecie UniLodz
Nauka i badania
  • ScienceON
  • Centra Naukowe
  • Wsparcie w nauce i badaniach
  • Popularyzacja nauki
  • Etyka badań
  • Nominacje profesorskie
  • Promocje doktorskie i habilitacyjne
Rekrutacja
  • Dla osób kandydujących
  • Nasze kierunki
  • Szkoły doktorskie
  • Studia podyplomowe
  • Mikropoświadczenia
  • Studia dla osób z zagranicy
Współpraca
  • Sieci, umowy, programy wymiany, realizowane projekty
  • Szkoły
  • Biznes
  • Media
  • Kultura
  • Transfer technologii
  • Wynajem i sprzedaż
  • Zamówienia publiczne
  • Kariera w UŁ
  • Sygnaliści w UŁ
  • Patronat Rektora
Społeczna odpowiedzialność uczelni
  • UniLodz RAZEM
  • Akcje społeczne
  • Raporty
  • Rankingi
  • Plan na Rzecz Równych Szans
  • Rada Ds. Równego Traktowania
  • Rada Ds. Polityki Klimatyczno-środowiskowej
Studiuję w UniLodz
  • Społeczność
  • Rozwój
  • Wsparcie
  • Aktualności
  • Wydarzenia
  • Strefa kandydacka
  • Strefa studencka
  • Strefa doktorancka
  • Strefa pracownicza
  • Strefa absolwencka
  • Poczta UŁ
  • USOSweb
  • Portal Pracowniczy
  • Baza aktów własnych
  • Platforma e-learningowa Moodle
  • Dostępność
  • Tłumacz Migam (Tłumacz PJM)
  • Mapa Strony
  • O Stronie
  • Polityka prywatności
  • Biblioteka UŁ
  • Wydawnictwo UŁ
  • Sklep UŁ
  • Uniwersytet
    • Zarządzanie w uczelni
    • Struktura
    • Komisje, rady, zespoły
    • Wyszukaj osobę pracującą w UŁ
    • Wykłady rektorskie
    • Odznaczenia
    • Nagroda im. Pierwszego Rektora UŁ Prof. Tadeusza Kotarbińskiego
    • HR Excellence in Research
    • 80-lecie UniLodz
  • Nauka i badania
    • ScienceON
    • Centra Naukowe
    • Wsparcie w nauce i badaniach
    • Popularyzacja nauki
    • Etyka badań
    • Nominacje profesorskie
    • Promocje doktorskie i habilitacyjne
  • Rekrutacja
    • Dla osób kandydujących
    • Nasze kierunki
    • Szkoły doktorskie
    • Studia podyplomowe
    • Mikropoświadczenia
    • Studia dla osób z zagranicy
  • Współpraca
    • Sieci, umowy, programy wymiany, realizowane projekty
    • Szkoły
    • Biznes
    • Media
    • Kultura
    • Transfer technologii
    • Wynajem i sprzedaż
    • Zamówienia publiczne
    • Kariera w UŁ
    • Sygnaliści w UŁ
    • Patronat Rektora
  • Społeczna odpowiedzialność uczelni
    • UniLodz RAZEM
    • Akcje społeczne
    • Raporty
    • Rankingi
    • Plan na Rzecz Równych Szans
    • Rada Ds. Równego Traktowania
    • Rada Ds. Polityki Klimatyczno-środowiskowej
  • Studiuję w UniLodz
    • Społeczność
    • Rozwój
    • Wsparcie
    • Kampus
  • Aktualności
  • Wydarzenia
  • Strefa kandydacka
  • Strefa studencka
  • Strefa doktorancka
  • Strefa pracownicza
  • Strefa absolwencka
  • Poczta UŁ
  • USOSweb
  • Portal Pracowniczy
  • Baza aktów własnych
  • Platforma e-learningowa Moodle
  • Dostępność
  • Tłumacz Migam (Tłumacz PJM)
  • Mapa Strony
  • O Stronie
  • Polityka prywatności
  • Biblioteka UŁ
  • Wydawnictwo UŁ
  • Sklep UŁ

Najczęściej wyszukiwane:
  • rekrutacja
  • IDUB #UniLodz
  • poczta
  • szkoły doktorskie
  • kalendarz akademicki
  • lista wydziałów i jednostek
  • GEP - plan na rzecz równych szans
  • Uniwersytet Łódzki

Pracownicy

zdjęcie pracownika
  • Pracownicy Uniwersytetu Łodzkiego

dr hab.

Katarzyna Dzitko

STANOWISKO:
profesor uczelni
Katedra Mikrobiologii Molekularnej, Wydział Biologii i Ochrony Środowiska
e-mail: katarzyna.dzitko@biol.uni.lodz.pl
FUNKCJA:
dyrektor Szkoły Doktorskiej BioMedChem Uniwersytetu Łódzkiego i Instytutów Polskiej Akademii Nauk w Łodzi
Szkoła Doktorska BioMedChem Uniwersytetu Łódzkiego i Instytutów Polskiej Akademii Nauk w Łodzi , Uniwersytet Łódzki
  • Czym się zajmuję - opis stanowiska
  • Funkcje na Uczelni
  • Dyżury
  • Kontakt

Profile naukowe, dydaktyczne i społecznościowe

  • ScienceOn
  • scopus
  • ORCID
  • web-of-science
  • usosweb

Czym się zajmuję - opis stanowiska

profesor uczelni

Katedra Mikrobiologii Molekularnej

 

  • Dyrektor Szkoły Doktorskiej BioMedChem Uniwersytetu Łódzkiego i Instytutów Polskiej Akademii Nauk w Łodzi (2019 - obecnie) - Director of the BioMedChem Doctoral School of the University of Lodz and Lodz Institutes of te Polish Academy of Sciences
  • Prodziekana Wydziału Biologii i Ochrony Środowiska (2016-2020, 2020-2024) - Deputy Dean of the Faculty of Biology and Environmental Protection (2016-2020, 2020-2024) 


Uczestnictwo w ciałach kolegialnych:

  1. członek Kolegium UŁ ds. nauki w dziedzinie nauk ścisłych i przyrodniczych (2020 - obecnie)
  2. członek Rady Wydziału BiOŚ ( (2017 - obecnie)
  3. członek Komisji UŁ ds. stopni naukowych w dyscyplinie nauki biologicznej
  4. członek Komisji Wydziału BiOŚ ds. Jakości Kształcenia (2016-2020, 2020-2024)
  5. członek Komisji UŁ ds. Studenckich Grantów Badawczych (2016-2020, 2020-2024)


ZAKRES OBOWIĄZKÓW NA ZAJMOWANYCH STANOWISKACH PRACY:


W zakresie obowiązków Prodziekana Wydziału BiOŚ należy efektywne prowadzenie całokształtu spraw dydaktycznych we współpracy z wydziałowym:

  1. Pełnomocnikiem ds. Jakości Kształcenia
  2. Pełnomocnikiem ds. kierunku Mikrobiologia i Biotechnologia
  3. Pełnomocnikiem ds. kierunku Biologia, Genetyka, Biologia Kryminalistyczna
  4. Pełnomocnikiem ds. kierunku EkoMiasto, Biomonitoring i Biotechnologie Ekologiczne, Ochrona Środowiska
  5. Pełnomocnikiem ds. Rekrutacji
  6. Pełnomocnikiem ds. praktyk zawodowych
  7. Pełnomocnikiem ds. praktyk dydaktycznych
  8. Pełnomocnikiem ds. programu ERASMUS
  9. Pełnomocnikiem ds. programu BioLAB - Visiting Research Graduate Trainership Program pod patronatem Polsko-Amerykańskiej Komisji Fulbrighta
  10. Pełnomocnikiem ds. Studenckich Kół Naukowych
  11. Dyrektorem Instytutu: Biochemii, Biofizyki, Biologii Eksperymentalnej, Ekologii i Ochrony Środowiska z Katedrą Neurobiologii, Mikrobiologii, Biotechnologii i Immunologii
  12. Koordynatorem ds. e-learningu
  13. zespołem Sekcji Studenta
  14. opiekunem kierunku: Mikrobiologia, Biotechnologia, Biologia, Genetyka, Biologia Kryminalistyczna, EkoMiasto, Biomonitoring i Biotechnologie Ekologiczne, Ochrona Środowiska


W zakresie obowiązków Dyrektora:

  1. bieżące zarządzanie Szkołą;
  2. opracowanie we współpracy z Radą Szkoły oraz Samorządem Doktorantów projektu programu kształcenia w Szkole oraz opracowywanie projektów jego zmian;
  3. opracowywanie we współpracy z Radą Szkoły projektu zasad rekrutacji do szkół doktorskich, w tym szczegółowych kryteriów rekrutacji do zarządzanej przez Dyrektora Szkoły;
  4. opracowywanie we współpracy z Radą Szkoły oraz Samorządem Doktorantów projektów zmian w Regulaminie;
  5. dokonywanie we współpracy z Radą Szkoły oceny realizacji programu kształcenia i bieżącej kontroli przebiegu kształcenia w Szkole;
  6. dokonywanie wpisu na listę doktorantów przyjętych do Szkoły;
  7. tworzenie we współpracy z Radą Szkoły listy pracowników naukowych, którzy mogą zostać wyznaczeni do pełnienia funkcji promotora, z przypisaną dyscypliną lub dyscyplinami i obszarem zainteresowań naukowych i badawczych, a także listy tematów badawczych w projektach i grantach, do których może aplikować kandydat do Szkoły. Warunkiem wpisania danej osoby na listę, o której mowa w zdaniu pierwszym, jest wyrażenie przez nią pisemnej zgody;
  8. wyznaczanie i odwoływanie promotora lub promotorów albo promotora i promotora pomocniczego dla doktoranta;
  9. podejmowanie decyzji w sprawie zaliczenia poszczególnych lat przez doktorantów, po uzyskaniu opinii Rady Szkoły;
  10. przenoszenie wymagań programowych wobec doktoranta na kolejny rok akademicki, odrębnie w okresie przed oceną śródokresową i po ocenie śródokresowej (IOK);
  11. wydawanie w granicach upoważnienia Rektora UŁ decyzji administracyjnych w sprawach doktorantów, w tym w szczególności w sprawie skreślenia z listy doktorantów;
  12. wydawanie rozstrzygnięć w indywidualnych sprawach doktorantów wynikających z toku kształcenia, w tym rozstrzygnięcia w sprawie: a) przedłużenia terminu złożenia rozprawy doktorskiej oraz b) zawieszenia kształcenia określonego na podstawie § 6 ust. 20 Regulaminu;
  13. określenie we współpracy z Radą Szkoły zasad sprawowania opieki naukowej i jej ewaluacji oraz ramowych kryteriów oceny śródokresowej;
  14. współpraca z innymi szkołami doktorskimi w zakresie wzajemnego udostępniania oferty dydaktycznej;
  15. informowanie doktorantów o możliwościach wyjazdów zagranicznych, uczestniczenia w stażach, kursach, szkoleniach oraz innych formach rozwoju naukowego doktorantów;
  16. wspieranie współpracy doktorantów różnych szkół doktorskich;
  17. podejmowanie działań ułatwiających doktorantom kontakty międzynarodowe;
  18. tworzenie warunków do funkcjonowania organów Samorządu Doktorantów;
  19. przygotowywanie we współpracy z Radą Szkoły dorocznego sprawozdania dla Rektora UŁ oraz Dyrektorów CBMiM PAN i IBM PAN, zawierającego w szczególności ocenę funkcjonowania Szkoły, wyniki ewaluacji zajęć, ewaluacji postępów doktorantów i bieżącej ewaluacji opieki naukowej;
  20. przygotowywanie we współpracy z Radą Szkoły projektu raportu samooceny, o którym mowa w art. 262 ust. 1 PSWN (w języku polskim i języku angielskim) dla Komisji Ewaluacji Nauki dokonującej ewaluacji szkół doktorskich (w zw. z art. 259–260 PSWN); 21) wykonywanie innych zadań związanych z funkcjonowaniem Szkoły, niezastrzeżonych dla Rady Szkoły lub innych organów UŁ


W zakresie obowiązków dydaktycznych: prowadzenie zajęć dydaktycznych realizowanych w ramach stosunku pracy na studiach stacjonarnych; sporządzanie obowiązującej nauczycieli akademickich dokumentacji toku studiów; przeprowadzanie egzaminów i zaliczeń, w tym egzaminów dyplomowych; opieka nad pracami zaliczeniowymi i semestralnymi studentów; prowadzenie i recenzowanie prac dyplomowych; opracowywanie materiałów dydaktycznych do prowadzonych zajęć; przeprowadzanie konsultacji ze studentami; podnoszenie własnych kwalifikacji zawodowych w zakresie prowadzonych zajęć dydaktycznych; dbałość o wysoką jakość kształcenia i zgodność pracy dydaktycznej z zasadami wewnętrznego systemu zapewniania jakości kształcenia.

W zakresie obowiązków naukowych: prowadzenie i uczestnictwo w badaniach naukowych i pracach rozwojowych; pozyskiwanie środków na badania naukowe poprzez aplikowanie w konkursach; rozpowszechnianie wyników badań naukowych przez publikowanie wyników; uczestnictwo w konferencjach i seminariach naukowych; udział w komercjalizacji wyników badań (patenty, prawa ochronne, wdrożenia); doskonalenie własnych kwalifikacji zawodowych, w tym uczestniczenie w dedykowanych kursach, webinariach i szkoleniach.

W zakresie obowiązków administracyjnych Katedry: rozlicznie środków w ramach uzyskanych grantów badawczych i częsci środków subwencyjnych

Funkcje na Uczelni

dyrektor Szkoły Doktorskiej BioMedChem Uniwersytetu Łódzkiego i Instytutów Polskiej Akademii Nauk w Łodzi

Szkoła Doktorska BioMedChem Uniwersytetu Łódzkiego i Instytutów Polskiej Akademii Nauk w Łodzi

Dyżury

dyrektor Szkoły Doktorskiej BioMedChem Uniwersytetu Łódzkiego i Instytutów Polskiej Akademii Nauk w Łodzi

profesor uczelni

Katedra Mikrobiologii Molekularnej

Banacha 12/16 () 90-237 Łódź

Kontakt

dyrektor Szkoły Doktorskiej BioMedChem Uniwersytetu Łódzkiego i Instytutów Polskiej Akademii Nauk w Łodzi

profesor uczelni

Katedra Mikrobiologii Molekularnej

tel: 42-635-46-66

www: https://www.uni.lodz.pl

Banacha 12/16 () 90-237 Łódź

Powrót
Godło
bip
hr
hr
Ikony mediów społecznościowych

Wydziały i Jednostki
  • Wydział Biologii i Ochrony Środowiska
  • Wydział Chemii
  • Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny
  • Wydział Filologiczny
  • Wydział Filozoficzno-Historyczny
  • Wydział Fizyki i Informatyki Stosowanej
  • Wydział Matematyki i Informatyki
  • Wydział Nauk Geograficznych
  • Wydział Nauk o Wychowaniu
  • Wydział Prawa i Administracji
 
  • Wydział Studiów Międzynarodowych i Politologicznych
  • Wydział Zarządzania
  • Filia w Tomaszowie Mazowieckim
  • Centra naukowe i zespoły badawcze
  • Biblioteka UŁ
  • Wydawnictwo UŁ
Na skróty
  • Poczta UŁ
  • USOSWeb
  • Portal Pracowniczy
  • Baza Aktów Własnych
  • Platforma e-learningowa Moodle
  • Eksperci UŁ
  • Polityka Prywatności
  • Dostępność
 
  • Sklep UŁ
  • Lista wydziałów i jednostek
  • Mapa Strony
  • Polityka prywatności
  • O Stronie
  • Dostępność

ul. Narutowicza 68, 90-136 Łódź
NIP: 724 000 32 43
KONTAKT​​​​​​​

Funduszepleu
Projekt Multiportalu UŁ współfinansowany z funduszy Unii Europejskiej w ramach konkursu NCBR
Masz pytanie? Wirtualny asystent

Niezbędne pliki cookie umożliwiają podstawowe funkcje i są niezbędne do prawidłowego działania witryny.

Statystyczne pliki cookie zbierają informacje anonimowo. Informacje te pomagają nam zrozumieć, w jaki sposób nasi goście korzystają z naszej strony internetowej.

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje
Przejdź do strony polityka prywatności