Z wykształcenia andragog, doktor nauk społecznych, ukończyła studia podyplomowe Zarządzanie Zasobami Ludzkimi, w trakcie studiów psychologicznych. Jest adiunktem w Katedrze Andragogiki i Gerontologii Społecznej, gdzie realizuje projekty badawcze skoncentrowane wokół kategorii rozwoju i zmiany doświadczanej przez osoby dorosłe. Szczególną uwagę poświęca poznaniu procesów prowadzących i będących istotą głębokiej transformacji jednostki czy zespołu oraz skutkujących nowym sposobem postrzegania siebie i świata, a w rezultacie towarzyszącym behawioralnej reorientacji. Interesują ją jakościowe strategie badawcze, szczególnie metoda biograficzna i wywiady narracyjne, odsłaniające jednostkowe znaczenia w świecie intersubiektywnie konstruowanym przez badanego i badacza. Jest przekonana, że podejście idiograficzne pozwala obszernie poznać i zrozumieć przyjmowane postawy, wyjaśnić działania, a przez to najpełniej dopasować podejmowaną interwencję.
Specjalizuje się w dydaktyce dorosłych, projektowaniu, kierowaniu i ewaluacji procesów podnoszenia kompetencji osobistych i społecznych w wymierzę indywidualnym, ale też zawodowym. Jest autorką licznych programów doskonalenia i szkoleń pracowników reprezentujących rozmaite działy gospodarki – edukację, usługi oraz przemysł.
Od ponad 10 lat inspirację do badań czerpie z własnej bardzo bogatej praktyki certyfikowanego trenera biznesu, coacha International Coaching Community i mediatora. Jej największą pasją jest praca z ludźmi w okresie przełomów, kryzysów oraz radzenia sobie w sytuacji konfliktu. Jednocześnie naukowa krytyka rozmaitych aktywności w obszarze rozwoju osobistego i zawodowego ma na celu wsparcie w tworzeniu warsztatu opartego na ideałach samoświadomości, akceptacji i harmonii.
W ramach pracy akademickiej przygotowuje studentów do pracy w branży HR, budując i realizując warsztaty kompetencji coachingowych i szkoleniowych oraz prowadząc superwizje indywidualne i grupowe.
Prywatnie, jest w nieustannym ruchu, zarówno intelektualnie, jak i fizycznie. Energię czerpie z nowości i różnorodności, które z pasją integruje z trwałymi pryncypiami we własnym życiu.
Obowiązki naukowe
Obowiązki dydaktyczne
Obowiązki organizacyjne i inne w UŁ i poza UŁ