Do ogólnych działań Sekcji Informatyki WNG UŁ należy:
Nadzór nad funkcjonowaniem wydziałowej sieci komputerowej, dbałość o bezpieczeństwo sieci.
Administracja lokalnymi serwerami usług, tworzenie maszyn wirtualnych, środowisk testowych.
Administracja usługą katalogową Active Directory obsługującą konta pracowników WNG z przydzielaniem dostępu do systemów elektronicznych usług centralnych.
Administracja serwerem poczty elektronicznej w domenie geo.uni.lodz.pl opartej na usłudze Microsoft Office 365 oraz aplikacji chmurowych.
Dystrybuowanie licencji oprogramowania zakupionego przez WNG dla pracowników i studentów. Wsparcie techniczne związane z użytkowaniem licencjonowanego oprogramowania.
Konfiguracja sprzętowa i programowa komputerów oraz opieka nad sprzętem komputerowym i audiowizualnym w salach dydaktycznych i pracowniach komputerowych.
Obsługa zaawansowanych urządzeń do wielkoformatowego skanowania.
Wsparcie techniczne dla jednostek administracyjnych.
Wsparcie techniczne (obsługa informatyczna, nagłośnieniowa, hybrydowa transmisja) w organizacji wydarzeń na WNG.
Współpraca z pionem administracyjnym WNG w zakresie obsługi informatycznej na Wydziale.
Współpraca z TV Student, aktualizacja treści reklamowych.
Współpraca z Centrum Informatyki UŁ we wdrożeniach usług sieciowych i systemowych na WNG.
Planowanie zakupów związanych z modernizacją i rozbudową infrastruktury informatycznej WNG.
Serwisowanie, naprawa i diagnostyka pracy urządzeń sprzętu komputerowego oraz sieciowego.
Kontrola i nadzór nad stanem inwentarzowym jednostki, weryfikacja likwidowanego sprzętu komputerowego jednostek WNG.
Weryfikacja wniosków o wszczęcie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na zakup niestandardowego sprzętu komputerowego przez jednostki WNG.