https://orcid.org/0000-0001-9315-9165
Agata Handley (Dr) jest adiunktem w Instytucie Anglistyki UŁ i pracownikiem Zakładu Kultury i Literatury Brytyjskiej. Jej główne zainteresowania badawcze to współczesna poezja brytyjska ze szczególnym uwzględnieniem kultury północnej Anglii, intermedialność i studia nad pamięcią. Od 2011 roku jest członkiem zespołu redakcyjnego czasopisma naukowego Text Matters: A Journal of Literature, Theory and Culture. Jej książka Constructing Identity: Continuity, Otherness and Revolt in the Poetry of Tony Harrison została opublikowana nakładem wydawnictwa Peter Lang w 2016 roku (wydanie drugie, uzupełnione ukazało się w 2021) Jest autorką artykułów i uczestniczką projektów podejmujących tematykę literaturoznawczą i kulturoznawczą. Uczy literatury i kultury brytyjskiej oraz pisania akademickiego. Interesuje się innowacyjnymi metodami kształcenia, m.in. nauczaniem projektowym i metodą “Mantle of the Expert”, która zakłada wykorzystanie technik teatralnych w nauczaniu. Aktualnie jej praca naukowa koncentruje się zagadnieniach związanych ze współczesnym rozumieniem ekfrazy w anglojęzycznej literaturze i intertekstualnością w wideoklipie.
Udział w projektach (od 2014)/ Project participation (after 2014)
Wielka Wojna: W Rocznicę Wybuchu: Projekt Fundacji Współpracy Polsko Niemieckiej (The Great War: On the Anniversary of the Commencement of War: The Project of the Foundation for Polish-Austrian Cooperation) 00488/2014/TM. Role: wykonawca/ research team member 2014-16.
Heritage, Community Traditions, and Identity in Birmingham (Lost Communities History Project) Funded by Heritage Lottery Fund. Partners: Newman University, George Dixon Academy, Calthorpe School, Al Hijrah School, Perry Beeches Academy II, Kingshurst Academy; Project Number: YR-15-03890. Role: consultant, 2015-17.
Developing Innovative Teaching Strategies to Improve Entrepreneurial Skills and Enhance Performance of Disadvantaged Learners and Facilitate Integration in Schools (Mantle of the Expert Method Project), ERASMUS + Project Number: 2016-1-UK01-KA201-024591. Role: project liaison and events organiser, 2016-18.
Developing Entrepreneurial Education: The “Commission” Model of Education. Associate Partner: University of Lodz; ERASMUS + Project Number: 209-1-UK01-KA201-062133. Role: project coordinator, 2019-21.
Word, Sound and Image: Intertextuality in Music Videos Project Number: 2019/33/B/HS2/00131 Leader: University of Lodz; financed by National Science Centre in Poland. Role: wykonawca/ research team member, 2020-22/23
Developing Entrepreneurial and Digital Education: The ‘Rolling Role’ Model of Teaching. Full Partner: University of Lodz; ERASMUS + Project Number: 2020-1-UK201-079074. Role: project coordinator, 2020-22/23
Współorganizacja konferencji/ Conference Co-organization
8.10.2021 – 10.10. 2021 Dorothy Heathcote Now Conference 2021, Birmingham City University, The University of Lodz (Birmingham, UK and online).
11.11.2022-13.11.2022 Dorothy Heathcote Now Conference 2022; Organizers: University College London, The University of Lodz; (London, UK and online)
Inne/Other:
Visiting Scholar at Newman University, Birmingham, UK. September 2017-June 2018.
Wybrane publikacje (od 2016)/ Selected Publications (after 2016)
Książki/ Books
Wybrane Artykuły i Rozdziały w Monografiach/ Selected Articles and Book Chapters
Stanowisko naukowo-dydaktyczne
Działalność naukowa: badania w zakresie literaturoznawstwa oraz nauk o kulturze, praca w zespole redakcyjnym czasopisma naukowego Text Matters: A Journal of Literature, Theory and Culturehttps://www.czasopisma.uni.lodz.pl/textmatters
Działalność dydaktyczna: seminaria i wykłady z literatury brytyjskiej, kultury brytyjskiej i pisania akademickiego
DYŻURY CYKLICZNEWTOREK
18:30 - 19:30Proszę o kontakt w celu zapisania się na konsultacje. Pokój 4.02.
SECRETARY OFFICE (INSTITUTE OF ENGLISH STUDIES UNIVERSITY OF LODZ): 48-426-64-52
e-mail: agata.handley@uni.lodz.pl