Zakres obowiązków
1. Obowiązki i uprawnienia inspektora nadzoru robót budowlanych/sanitarnych reguluje ustawa Prawo Budowlane z dnia 07.07.1994 r (Dz. U. Nr z późniejszymi zmianami).
Inspektor Nadzoru w czasie trwania budowy lub remontu chroni interes inwestora i przyszłych użytkowników pełniąc kontrolę nad:
jakością robót, elementów i materiałów, zgodnością robót z warunkami pozwolenia na budowę,
- przepisami, normami, wymaganiami bezpieczeństwa i zasadami wiedzy technicznej,
- zgodnością robót z dokumentacją projektowo-kosztorysową i umową zgodnością przebiegu robót z harmonogramem realizacji,
- ilością i wartością oraz prawidłowością fakturowania robót.
Ponadto inspektor nadzoru:
- rozstrzyga w porozumieniu z kierownikiem budowy/kierownikiem robót a w razie potrzeby z projektantem lub przedstawicielem nadzoru autorskiego wątpliwości natury technicznej powstałe w toku robót,
- określa potrzebę wykonania robót dodatkowych lub zamiennych,
- dokonuje kontroli materiałów z odzysku i materiałów niezagospodarowanych,
- zatwierdza zgłoszone przez Wykonawcę materiały na podstawie dokumentacji technicznej za pomocą kart materiałowych oraz weryfikuje na budowie faktyczną jakość użytych materiałów przed wbudowaniem oraz w całym okresie prowadzonych robót,
- w przypadku naruszenia prawa budowlanego w odniesieniu do bezpieczeństwa budowy oraz rażących nieprawidłowości technicznych inspektor nadzoru może żądać wstrzymania wszystkich robót lub dla odpowiedniej części robót, odpowiednim wpisem do dziennika budowy do czasu usunięcia stwierdzonych nieprawidłowości,
- powinien uczestniczyć w między operacyjnych odbiorach technicznych poszczególnych elementów i robót oraz dokonywać sprawdzenia robót zanikających a także uczestniczyć w próbach i sprawdzeniach instalacji i urządzeń,
- przed odbiorem obiektu inspektor dokonuje szczegółowych przeglądów przedmiotu odbioru,
- inspektor nadzoru obowiązany jest uczestniczyć w czynnościach odbioru i służyć osobie odbierającej fachowym doradztwem,
- inspektor nadzoru przyjmuje dokumentację techniczna z naniesionymi zmianami dokonanymi w trakcie realizacji,
- w okresie rękojmi za wady bierze udział w komisjach mających na celu stwierdzenie, ujawnienie wad, określenie ich ewentualnych przyczyn, sposobu oraz terminu usunięcia.
2. Obowiązki wynikające z organizacji pracy w Zespole Inwestycji i Remontów UŁ:
- inspektor nadzoru sprawuje stałą opiekę techniczną nad obiektami,
- uczestniczy w okresowych komisyjnych przeglądach technicznych budynków,
- w oparciu o protokoły przeglądów technicznych, uzgodnienia z użytkownikami oraz bieżące rozeznanie przygotowuje materiały do planów remontów, zleca wykonanie niezbędnej dokumentacji, opracowuje dokumentacje uproszczone na remonty obiektów Uczelni,
- uczestniczy w przygotowaniu i przeprowadzeniu przetargów na usługi i roboty budowlane/elektryczne,
- opracowuje zakresy rzeczowe i harmonogramy prac remontowych dla poszczególnych zleceń, we współpracy z inspektorami innych branż w tym branż wiodących,
- opracowuje zamówienia materiałów potrzebnych do wykonania remontów i inwestycji,
- wprowadza wykonawców na wykonanie robót, nadzoruje przebieg prac, nadzoruje ich odbiór, sprawdza książki obmiaru robót i dzienniki budów, sprawdza rozliczenia materiałowe i finansowe wykonywanych robót,
- gromadzi dokumentacje techniczną nadzorowanych obiektów,
- współpracuje z inspektorami budowlanymi i branżowymi, użytkownikami i innymi działami w celu zapewnienia właściwego stanu nadzorowanych obiektów,
- rejestruje i opisuje dokumenty finansowo-księgowe i korespondencję w wersji papierowej i w wersji elektronicznej w systemach obowiązujących na Uczelni – Portal Pracowniczy, EZD.
Narutowicza 68 pokój: 221 90-136 Łódź