Absolwentka Uniwersytetu Łódzkiego (Wydział Nauk o Wychowaniu, Psychologia). Zatrudniona na stanowisku profesora uczelni, w grupie pracowników badawczo-dydaktycznych. Stopień naukowy doktora nauk humanistycznych w zakresie psychologii (Uniwersytet Gdański). Stopień naukowy doktora habilitowanego w dziedzinie nauk społecznych, w dyscyplinie psychologia (Uniwersytet Gdański). Członkostwo w krajowych organizacjach oraz towarzystwach naukowych: Polskie Towarzystwo Psychologiczne (PTP), Polskie Stowarzyszenie Psychologii Bliskich Związków (PSPBZ).
Zainteresowania badawcze obejmują problematykę psychologii społecznej, a dokładnie problematykę psychologii relacji, różnorodności interpersonalnej oraz psychologii rodziny.
Psychologiczne aspekty bliskich relacji interpersonalnych:
-w związkach romantycznych (uwarunkowania jakości związku romantycznego, zdrada jako transgresja interpersonalna)
-w systemie rodzinnym, ze szczególnym uwzględnieniem relacji
a) w rodzinach cyfrowych vs. rodzinach tradycyjnych
b) w podsystemie rodzic-dziecko zagadnienia psychologicznych aspektów relacji opieki roztaczanej przez dorosłe dzieci nad rodzicami znajdującymi się w okresie późnej dorosłości;
c) w podsystemie dorosłego rodzeństwa, ich uwarunkowania oraz skutki pozytywnej oraz trudnej relacji rodzeństw, rola relacji rodzinnych i rodzeństwa w kształtowaniu dobrostanu i zdrowia psychicznego u młodych dorosłych.
Zagadnienia familizmu i wartości rodzinnych ujmowane w badaniach przekrojowych, transmisja międzypokoleniowa wzorców zachowań w systemie rodzinnym, rozpatrywane w związku ze zdrowiem psychicznym.
Autorka/współautorka pięciu monografii naukowych ( Mam. Jestem. Mogę. Kształtowanie odporności psychicznej u dzieci i młodzieży, Psychologiczne uwarunkowania osiągnięć szkolnych uczniów, Rodzina jako wartość. Analiza psychologiczna wartości rodzinnych, Rozwiązywanie sytuacji konfliktowych. Wybrane problemy, Relacje interpersonalne dorosłych rodzeństw w aspekcie funkcjonowania psychospołecznego i krytycznych wydarzeń życiowych, Struktura rodziny a zróżnicowanie zachowań społecznych i osobowości młodzieży) oraz ponad 70 artykułów naukowych.
.
Nagrody Rektora UŁ za działalność naukową, dydaktyczną
Nagrody Dziekana WNoW za działalność organizacyjną i naukową
Nagroda zespołowa III stopnia Rektora Uniwersytetu im. A. Mickiewicza w Poznaniu
Realizacja zadań w obszarze obowiązków dydaktycznych;
Realizacja zadań w obszarze obowiązków badawczych:
Realizacja zadań w obszarze obowiązków organizacyjnych:
Dyrektor instytutu jest przełożonym pracowników wchodzących w skład instytutu oraz kieruje instytutem.
1) reprezentuje instytut na zewnątrz;
2) wspiera opracowanie projektów prac badawczych;
3) wspiera pracę badawczą w zakresie dyscypliny objętej działalnością instytutu;
4) organizuje i nadzoruje działalność dydaktyczną instytutu;
5) zwołuje posiedzenia rady instytutu i kieruje nimi;
6) występuje z wnioskami do rady wydziału lub dziekana;
7) zarządza mieniem instytutu i przyznanymi środkami finansowymi;
8) składa dziekanowi roczne sprawozdania z działalności instytutu.
Aleja Rodziny Scheiblerów 2 90-128 Łódź
DYŻURY CYKLICZNECZWARTEK
08:30 - 11:00Dyżur dyrektorki Instytutu Psychologii UŁ, gabinet 4.33. 10.00-11.00 konsultacje dla studentów, p.4.4.
Aleja Rodziny Scheiblerów 2 pokój: 4.4. 90-128 Łódź
e-mail: psychologia@uni.lodz.pl
www: http://psychologia.uni.lodz.pl/
Aleja Rodziny Scheiblerów 2 90-128 Łódź
tel: 42-635-66-33
e-mail: iwona.janicka@now.uni.lodz.pl
www: https://www.psychologia.uni.lodz.pl/o-instytucie/struktura
Aleja Rodziny Scheiblerów 2
90-128 Łódź
Aleja Rodziny Scheiblerów 2 pokój: 4.4. 90-128 Łódź