Biogram

Zatrudnienie w Pracowni Dydaktyki i Promocji Geografii

Praca doktorska pt. "Czynniki kształtujące tożsamość terytorialną młodzieży licealnej województwa łódzkiego" (2011)

Studia na Wydziale Biologii i Nauk o Ziemi Uniwersytetu Łódzkiego, kierunek – geografia (1994)


Aktywności:

- działalność w Komitecie Okręgowym Olimpiady Geograficznej w Łodzi,

- członek Komisji Edukacji Geograficznej Polskiego Towarzystwa Geograficznego,

- współpraca z Okręgową Komisją Egzaminacyjną w Łodzi (egzaminator maturalny),

- doświadczenie pracy w szkole (nauczyciel geografii i wychowawca),

- doświadczenie w działaniach promocyjnych w zakresie edukacji i nauki.


Zainteresowania

Zainteresowania badawcze: dydaktyka geografii i przyrody, edukacja regionalna, tożsamość terytorialna młodzieży, zajęcia w terenie, egzamin maturalny z geografii.

Osiągnięcia

Udział w projektach:

2022-2024 „Społeczna rola edukacji geograficznej w Polsce - dziedzictwo, odpowiedzialność, przyszłość „ – projekt realizowany w ramach programu Ministra Edukacji i Nauki „Nauka dla Społeczeństwa" (kierownik)

2019-2023 „Modelowe kształcenie przyszłych nauczycieli przedmiotów matematyczno-przyrodniczych w Uniwersytecie Łódzkim” (projekt wdrożeniowy), NCBiR, (współudział)

2013-14 „Opracowanie i wdrożenie kompleksowego systemu pracy z uczniem zdolnym” – współudział w projekcie Ośrodka Rozwoju Edukacji w Warszawie (beneficjenta projektu systemowego współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach EFS).

Publikacje naukowe

Adamczewska M., Angiel J., Dybska-Jakóbkiewicz I., Dzięcioł-Kurczoba B., Groenwald M., Hibszer A., Mularczyk M., Piotrowska I., Piróg D., Sadoń-Osowiecka T., Tracz M. (2023) Edukacja geograficzna: refleksje - wyzwania - badania: wybrane aspekty. Prace Monograficzne Komisji Edukacji Geograficznej Polskiego Towarzystwa Geograficznego nr 13, Poznań, s. 169. 

Szkurłat E., Adamczewska M.,(red.), 2023, Koncepcje zajęć terenowych na różnych etapach edukacji geograficznej. Relacje przyroda – człowiek, s. 260. Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego 

Hibszer A., Adamczewska M., (red.), 2023, Wybrane problemy edukacji geograficznej, Prace Monograficzne Komisji Edukacji Geograficznej Polskiego Towarzystwa Geograficznego nr 14, Poznań, s. 175.

Szkurłat E., Adamczewska M., Dzięcioł-Kurczoba B., (2022) Postrzeganie edukacji geograficznej i jej społecznej roli w Polsce [w:] Czasopismo Geograficzne Tom 93, Zeszyt 4, ss. 1113-1150

Adamczewska M., (2020), Nauczanie problemowe jako powracająca koncepcja kształcenia poszukującego, [w:] A. Hibszer, D. Piróg (red.), Edukacja geograficzna – ku kształceniu poszukującemu, Prace Monograficzne Komisji Edukacji Geograficznej Polskiego Towarzystwa Geograficznego, nr 10, Warszawa, ss. 43-60.

Adamczewska M., (2015), The positive aspects of the natural environment in shaping the regional identity of young people, [w:] Environmental & Socio-economic Studies, Tom 3, Zeszyt 3, ss. 47-57.

Szkurłat E., Głowacz A., Adamczewska M., Dzięcioł-Kurczoba B., Maj D. (2014), Praca z uczniem uzdolnionym geograficznie. Poradnik dla nauczycieli. Ośrodek Rozwoju Edukacji, Warszawa


Czym się zajmuję - opis stanowiska

adiunkt

Pracownia Dydaktyki i Promocji Geografii

- kształcenie i wychowywanie studentów, w tym nadzorowanie pod względem

merytorycznym i metodycznym opracowywanych przez nich prac zaliczeniowych

i semestralnych.

- uczestniczenie w pracach organizacyjnych WNG.


kierownik Pracowni

Pracownia Dydaktyki i Promocji Geografii

1.       Organizacja pracy w obszarze spraw administracyjnych.

2.       Działalność

promocyjna, informacyjna i marketingowa, celem której jest upowszechnianie

wiedzy nt. oferty dydaktycznej WNG, działalności pracowników WNG w różnych

aspektach: dydaktycznym, naukowym i organizacyjnym, itp.

3.       Promocja

geografii - tradycyjnego obszaru uprawiania nauki i dydaktyki na Wydziale Nauk

Geograficznych.

4.       Organizacja i

realizacja wykładów, prelekcji i innych wydarzeń oraz udział w targach

promujących działalność WNG i dyscypliny reprezentowane na WNG w zakresie nauki

i dydaktyki, w tym „Ogarnij Gegrę z UŁ”.

5.       Promocja

kierunków prowadzonych na WNG.

6.       Współpraca z

Kołami naukowymi WNG i samorządem studenckim WNG.

7.       Inne zlecone prace

promocyjne.

Funkcje na Uczelni

Kierownik Pracowni Dydaktyki i Promocji Geografii na Wydziale Nauk Geograficznych Uniwersytetu Łódzkiego

Pracownia Dydaktyki i Promocji Geografii

Organizacja i kierowanie

pracami Pracowni Dydaktyki i Promocji Geografii


 


Dyżury

Kierownik Pracowni Dydaktyki i Promocji Geografii na Wydziale Nauk Geograficznych Uniwersytetu Łódzkiego

Kopcińskiego 31 90-142 Łódź

adiunkt

Pracownia Dydaktyki i Promocji Geografii

Kopcińskiego 31 pokój: 415 90-142 Łódź

kierownik Pracowni

Pracownia Dydaktyki i Promocji Geografii

Kopcińskiego 31 pokój: 415 90-142 Łódź

Kontakt

Kierownik Pracowni Dydaktyki i Promocji Geografii na Wydziale Nauk Geograficznych Uniwersytetu Łódzkiego

e-mail: dydgeo@geo.uni.lodz.pl

www:

Kopcińskiego 31 90-142 Łódź

adiunkt

Pracownia Dydaktyki i Promocji Geografii

e-mail: dydgeo@geo.uni.lodz.pl

www: https://www.uni.lodz.pl

Kopcińskiego 31
90-142 Łódź

Kopcińskiego 31 pokój: 415 90-142 Łódź

kierownik Pracowni

Pracownia Dydaktyki i Promocji Geografii

tel: 42-635-45-88

e-mail: dydgeo@geo.uni.lodz.pl

www: https://www.uni.lodz.pl

Kopcińskiego 31
90-142 Łódź

Kopcińskiego 31 pokój: 415 90-142 Łódź

ul. Narutowicza 68, 90-136 Łódź
NIP: 724 000 32 43
KONTAKT​​​​​​​

Funduszepleu
Projekt Multiportalu UŁ współfinansowany z funduszy Unii Europejskiej w ramach konkursu NCBR