Zatrudnienie w Pracowni Dydaktyki i Promocji Geografii
Praca doktorska pt. "Czynniki kształtujące tożsamość terytorialną młodzieży licealnej województwa łódzkiego" (2011)
Studia na Wydziale Biologii i Nauk o Ziemi Uniwersytetu Łódzkiego, kierunek – geografia (1994)
Aktywności:
- działalność w Komitecie Okręgowym Olimpiady Geograficznej w Łodzi,
- członek Komisji Edukacji Geograficznej Polskiego Towarzystwa Geograficznego,
- współpraca z Okręgową Komisją Egzaminacyjną w Łodzi (egzaminator maturalny),
- doświadczenie pracy w szkole (nauczyciel geografii i wychowawca),
- doświadczenie w działaniach promocyjnych w zakresie edukacji i nauki.
Zainteresowania badawcze: dydaktyka geografii i przyrody, edukacja regionalna, tożsamość terytorialna młodzieży, zajęcia w terenie, egzamin maturalny z geografii.
Udział w projektach:
2022-2024 „Społeczna rola edukacji geograficznej w Polsce - dziedzictwo, odpowiedzialność, przyszłość „ – projekt realizowany w ramach programu Ministra Edukacji i Nauki „Nauka dla Społeczeństwa" (kierownik)
2019-2023 „Modelowe kształcenie przyszłych nauczycieli przedmiotów matematyczno-przyrodniczych w Uniwersytecie Łódzkim” (projekt wdrożeniowy), NCBiR, (współudział)
2013-14 „Opracowanie i wdrożenie kompleksowego systemu pracy z uczniem zdolnym” – współudział w projekcie Ośrodka Rozwoju Edukacji w Warszawie (beneficjenta projektu systemowego współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach EFS).
Publikacje naukowe
Adamczewska M., Angiel J., Dybska-Jakóbkiewicz I., Dzięcioł-Kurczoba B., Groenwald M., Hibszer A., Mularczyk M., Piotrowska I., Piróg D., Sadoń-Osowiecka T., Tracz M. (2023) Edukacja geograficzna: refleksje - wyzwania - badania: wybrane aspekty. Prace Monograficzne Komisji Edukacji Geograficznej Polskiego Towarzystwa Geograficznego nr 13, Poznań, s. 169.
Szkurłat E., Adamczewska M.,(red.), 2023, Koncepcje zajęć terenowych na różnych etapach edukacji geograficznej. Relacje przyroda – człowiek, s. 260. Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
Hibszer A., Adamczewska M., (red.), 2023, Wybrane problemy edukacji geograficznej, Prace Monograficzne Komisji Edukacji Geograficznej Polskiego Towarzystwa Geograficznego nr 14, Poznań, s. 175.
Szkurłat E., Adamczewska M., Dzięcioł-Kurczoba B., (2022) Postrzeganie edukacji geograficznej i jej społecznej roli w Polsce [w:] Czasopismo Geograficzne Tom 93, Zeszyt 4, ss. 1113-1150
Adamczewska M., (2020), Nauczanie problemowe jako powracająca koncepcja kształcenia poszukującego, [w:] A. Hibszer, D. Piróg (red.), Edukacja geograficzna – ku kształceniu poszukującemu, Prace Monograficzne Komisji Edukacji Geograficznej Polskiego Towarzystwa Geograficznego, nr 10, Warszawa, ss. 43-60.
Adamczewska M., (2015), The positive aspects of the natural environment in shaping the regional identity of young people, [w:] Environmental & Socio-economic Studies, Tom 3, Zeszyt 3, ss. 47-57.
Szkurłat E., Głowacz A., Adamczewska M., Dzięcioł-Kurczoba B., Maj D. (2014), Praca z uczniem uzdolnionym geograficznie. Poradnik dla nauczycieli. Ośrodek Rozwoju Edukacji, Warszawa
- kształcenie i wychowywanie studentów, w tym nadzorowanie pod względem
merytorycznym i metodycznym opracowywanych przez nich prac zaliczeniowych
i semestralnych.
- uczestniczenie w pracach organizacyjnych WNG.
1. Organizacja pracy w obszarze spraw administracyjnych.
2. Działalność
promocyjna, informacyjna i marketingowa, celem której jest upowszechnianie
wiedzy nt. oferty dydaktycznej WNG, działalności pracowników WNG w różnych
aspektach: dydaktycznym, naukowym i organizacyjnym, itp.
3. Promocja
geografii - tradycyjnego obszaru uprawiania nauki i dydaktyki na Wydziale Nauk
Geograficznych.
4. Organizacja i
realizacja wykładów, prelekcji i innych wydarzeń oraz udział w targach
promujących działalność WNG i dyscypliny reprezentowane na WNG w zakresie nauki
i dydaktyki, w tym „Ogarnij Gegrę z UŁ”.
5. Promocja
kierunków prowadzonych na WNG.
6. Współpraca z
Kołami naukowymi WNG i samorządem studenckim WNG.
7. Inne zlecone prace
promocyjne.
Organizacja i kierowanie
pracami Pracowni Dydaktyki i Promocji Geografii
Kopcińskiego 31 90-142 Łódź
Kopcińskiego 31 pokój: 415 90-142 Łódź
Kopcińskiego 31 pokój: 415 90-142 Łódź
tel: 42-635-45-88
e-mail: dydgeo@geo.uni.lodz.pl
Kopcińskiego 31
90-142 Łódź
Kopcińskiego 31 pokój: 415 90-142 Łódź