• Polski
  • English
 
Uniwersytet
  • Zarządzanie w uczelni
  • Struktura
  • Komisje, rady, zespoły
  • Wyszukaj osobę pracującą w UŁ
  • Wykłady rektorskie
  • Odznaczenia
  • Nagroda im. Pierwszego Rektora UŁ Prof. Tadeusza Kotarbińskiego
  • HR Excellence in Research
  • 80-lecie UniLodz
Nauka i badania
  • ScienceON
  • Centra Naukowe
  • Wsparcie w nauce i badaniach
  • Popularyzacja nauki
  • Etyka badań
  • Nominacje profesorskie
  • Promocje doktorskie i habilitacyjne
Rekrutacja
  • Dla osób kandydujących
  • Nasze kierunki
  • Szkoły doktorskie
  • Studia podyplomowe
  • Mikropoświadczenia
  • Studia dla osób z zagranicy
Współpraca
  • Sieci, umowy, programy wymiany, realizowane projekty
  • Szkoły
  • Biznes
  • Media
  • Kultura
  • Transfer technologii
  • Wynajem i sprzedaż
  • Zamówienia publiczne
  • Kariera w UŁ
  • Sygnaliści w UŁ
  • Patronat Rektora
Społeczna odpowiedzialność uczelni
  • UniLodz RAZEM
  • Akcje społeczne
  • Raporty
  • Rankingi
  • Plan na Rzecz Równych Szans
  • Rada Ds. Równego Traktowania
  • Rada Ds. Polityki Klimatyczno-środowiskowej
Studiuję w UniLodz
  • Społeczność
  • Rozwój
  • Wsparcie
  • Aktualności
  • Wydarzenia
  • Strefa kandydacka
  • Strefa studencka
  • Strefa doktorancka
  • Strefa pracownicza
  • Strefa absolwencka
  • Poczta UŁ
  • USOSweb
  • Portal Pracowniczy
  • Baza aktów własnych
  • Platforma e-learningowa Moodle
  • Dostępność
  • Tłumacz Migam (Tłumacz PJM)
  • Mapa Strony
  • O Stronie
  • Polityka prywatności
  • Biblioteka UŁ
  • Wydawnictwo UŁ
  • Sklep UŁ
  • Uniwersytet
    • Zarządzanie w uczelni
    • Struktura
    • Komisje, rady, zespoły
    • Wyszukaj osobę pracującą w UŁ
    • Wykłady rektorskie
    • Odznaczenia
    • Nagroda im. Pierwszego Rektora UŁ Prof. Tadeusza Kotarbińskiego
    • HR Excellence in Research
    • 80-lecie UniLodz
  • Nauka i badania
    • ScienceON
    • Centra Naukowe
    • Wsparcie w nauce i badaniach
    • Popularyzacja nauki
    • Etyka badań
    • Nominacje profesorskie
    • Promocje doktorskie i habilitacyjne
  • Rekrutacja
    • Dla osób kandydujących
    • Nasze kierunki
    • Szkoły doktorskie
    • Studia podyplomowe
    • Mikropoświadczenia
    • Studia dla osób z zagranicy
  • Współpraca
    • Sieci, umowy, programy wymiany, realizowane projekty
    • Szkoły
    • Biznes
    • Media
    • Kultura
    • Transfer technologii
    • Wynajem i sprzedaż
    • Zamówienia publiczne
    • Kariera w UŁ
    • Sygnaliści w UŁ
    • Patronat Rektora
  • Społeczna odpowiedzialność uczelni
    • UniLodz RAZEM
    • Akcje społeczne
    • Raporty
    • Rankingi
    • Plan na Rzecz Równych Szans
    • Rada Ds. Równego Traktowania
    • Rada Ds. Polityki Klimatyczno-środowiskowej
  • Studiuję w UniLodz
    • Społeczność
    • Rozwój
    • Wsparcie
    • Kampus
  • Aktualności
  • Wydarzenia
  • Strefa kandydacka
  • Strefa studencka
  • Strefa doktorancka
  • Strefa pracownicza
  • Strefa absolwencka
  • Poczta UŁ
  • USOSweb
  • Portal Pracowniczy
  • Baza aktów własnych
  • Platforma e-learningowa Moodle
  • Dostępność
  • Tłumacz Migam (Tłumacz PJM)
  • Mapa Strony
  • O Stronie
  • Polityka prywatności
  • Biblioteka UŁ
  • Wydawnictwo UŁ
  • Sklep UŁ

Najczęściej wyszukiwane:
  • rekrutacja
  • IDUB #UniLodz
  • poczta
  • szkoły doktorskie
  • kalendarz akademicki
  • lista wydziałów i jednostek
  • GEP - plan na rzecz równych szans
  • Uniwersytet Łódzki

Pracownicy

zdjęcie pracownika
  • Pracownicy Uniwersytetu Łodzkiego

dr

Marlena Kowalczyk

STANOWISKO:
adiunkt
Katedra Marketingu, Wydział Zarządzania
e-mail: marlena.kowalczyk@wz.uni.lodz.pl
www: http://wz.uni.lodz.pl
  • Czym się zajmuję - opis stanowiska
  • Biogram
  • Zainteresowania
  • Osiągnięcia
  • Dyżury
  • Kontakt

Profile naukowe, dydaktyczne i społecznościowe

  • ScienceOn
  • usosweb

Czym się zajmuję - opis stanowiska

adiunkt

Katedra Marketingu

Realizowane tematy badawcze:

  • Zachowania zakupowe dzieci
  • Zachowania zakupowe rodzin
  • Komunikacja marketingowa szkół wyższych


Prowadzone przedmioty:

  • Podstawy marketingu
  • Zintegrowana komunikacja marketingowa
  • Marketing międzynarodowy
  • Rozwój umiejętności profesjonalnych
  • Marketing w rodzinie
  • Content i email marketing
  • Planowanie strategiczne w ecommerce


Biogram

Profil:

Z wykształcenia i pasji ekonomistka, pedagog, badacz rynku z wieloletnim doświadczeniem w koordynowaniu i kierowaniu zespołami realizującymi projekty naukowe badawcze o zasięgu krajowym i międzynarodowym. Specjalizuje się w analizie zachowań konsumenckich, zwłaszcza w kontekście dzieci i młodzieży. Posiada głęboką wiedzę na temat wpływu mediów, reklamy i marek na młodsze pokolenia. Dodatkowo, jako Prezes Fundacji EMANUEL, posiada bogate doświadczenie w zarządzaniu marketingowym, planowaniu strategicznym, zarządzaniu relacjami z klientami, koordynowaniu projektów społecznych oraz współpracy międzynarodowej z ośrodkami naukowymi.

Doświadczenie:

  • Wykładowca na Wydziale Zarządzania UŁ na studiach I stopnia (przedmiotów m.in: Rozwój umiejętności profesjonalnych i Marketing w Rodzinie) oraz na studiach podyplomowych E-commerce (przedmioty: Planowanie strategiczne w e-commerce oraz Content i e-mail marketing).
  • Prezes Fundacji "EMANUEL" (od roku 2008). Jako Prezes Fundacji EMANUEL, odpowiedzialna była za zarządzanie i planowanie bieżących prac Fundacji, koordynację projektów społecznych, organizowanie konferencji naukowych, zarządzanie personelem oraz współpracę z ośrodkami naukowymi z Ukrainy, Anglii, Słowacji i Kanady. Za jej kadencji zorganizowano 2 konferencje międzynarodowe oraz 2 konferencje krajowe. Ponadto, prowadziła szkolenia dla pracowników, stażystów, studentów oraz zagrożonych wykluczeniem, w tym na temat rozpoczynania i prowadzenia działalności gospodarczej.
  • Koordynator i kierownik zespołów realizujących projekty naukowe w Instytucie Badań Naukowych Fundacji EMANUEL. Prowadziła badania dotyczące dzieci w świecie konsumpcji, relacji dzieci z markami, wpływu reklamy na młodsze pokolenia oraz roli nowych mediów w życiu współczesnego człowieka.
  • Przeprowadziła indywidualne badania w latach 2018-2020, skupiające się na działaniach marketingowych w rodzinie, potrzebach konsumenckich dzieci oraz decyzjach zakupowych w rodzinie.
  • Członek Rady Naukowej Czasopisma "Acta Innovations" w latach 2013-2019.

Zainteresowania

  • Zachowania konsumenckie, w tym szczególnie dzieci i młodzieży
  • Marketing w rodzinie
  • Wpływ reklamy na decyzje zakupowe, szczególnie na rynku produktów dla dzieci
  • Nowe media i komunikacja masowa
  • Wpływ nowych technologii na zachowania zakupowe

Osiągnięcia

  • Zajęcie II miejsca w skali województwa łódzkiego w Plebiscycie Nauczyciel na Medal 2021;
  • Zajęcie IV miejsca w skali województwa łódzkiego w Plebiscycie Nauczyciel na Medal 2022;
  • Prowadzenie badania "Kids and Brands" w latach 2011-2013, analizujące relacje młodszych pokoleń z markami.
  • Koordynacja projektu "Dziecko w świecie reklamy" w 2012 roku, skupiającego się na wpływie reklamy na dzieci.
  • Realizacja indywidualnego projektu badawczego "Decyzje zakupowe w Rodzinie 4.0".
  • Opiekun naukowy referatu przygotowanego przez studentkę, pt.: Globalizacja jako proces kształtowania współczesnych relacji społeczno-politycznych, nagrodzonego konkursie na najlepszą prezentację i referat podczas XVI Międzynarodowego Sympozjum Naukowego „Regionalizm a Globalizacja – Zagrożenia, Szanse, Wyzwania” – 20-21.05.2008. Politechnika Lubelska.
  • Typowana przez Rektora Uniwersytetu Łódzkiego do przyznania nagrody dla młodych pracowników nauki za szczególne osiągnięcia naukowo-dydaktyczne.
  • Zaproszona do odbycia stażu naukowo-badawczego, w ramach programu Education-Regions-Regionalization w Oxford University.
  • Promotor trzech prac licencjackich nagrodzonych (I, II i III miejsce) w Konkursie na Najlepszą Pracę Licencjacką i Magisterską Powstałą w Uczelniach Niepublicznych Województwa Łódzkiego.

Dyżury

adiunkt

Katedra Marketingu

DYŻURY OKAZJONALNE30 CZERWIEC 2025 (PONIEDZIAŁEK)


09:00 - 10:00Dyżur zdalny - proszę o kontakt mailowy w celu uzyskania linku do spotkania.

 

Matejki 22/26 pokój: 212 90-237 Łódź

Kontakt

adiunkt

Katedra Marketingu

tel: 45-635-52-05

www:

Matejki 22/26 90-237 Łódź pokój: 212

Powrót
Godło
bip
hr
hr
Ikony mediów społecznościowych

Wydziały i Jednostki
  • Wydział Biologii i Ochrony Środowiska
  • Wydział Chemii
  • Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny
  • Wydział Filologiczny
  • Wydział Filozoficzno-Historyczny
  • Wydział Fizyki i Informatyki Stosowanej
  • Wydział Matematyki i Informatyki
  • Wydział Nauk Geograficznych
  • Wydział Nauk o Wychowaniu
  • Wydział Prawa i Administracji
 
  • Wydział Studiów Międzynarodowych i Politologicznych
  • Wydział Zarządzania
  • Filia w Tomaszowie Mazowieckim
  • Centra naukowe i zespoły badawcze
  • Biblioteka UŁ
  • Wydawnictwo UŁ
Na skróty
  • Poczta UŁ
  • USOSWeb
  • Portal Pracowniczy
  • Baza Aktów Własnych
  • Platforma e-learningowa Moodle
  • Eksperci UŁ
  • Polityka Prywatności
  • Dostępność
 
  • Sklep UŁ
  • Lista wydziałów i jednostek
  • Mapa Strony
  • Polityka prywatności
  • O Stronie
  • Dostępność

ul. Narutowicza 68, 90-136 Łódź
NIP: 724 000 32 43
KONTAKT​​​​​​​

Funduszepleu
Projekt Multiportalu UŁ współfinansowany z funduszy Unii Europejskiej w ramach konkursu NCBR
Masz pytanie? Wirtualny asystent

Niezbędne pliki cookie umożliwiają podstawowe funkcje i są niezbędne do prawidłowego działania witryny.

Statystyczne pliki cookie zbierają informacje anonimowo. Informacje te pomagają nam zrozumieć, w jaki sposób nasi goście korzystają z naszej strony internetowej.

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje
Przejdź do strony polityka prywatności