Biogram

Monika Modrzejewska-Świgulska – pedagożka, adiunktka na Wydziale Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Łódzkiego. Jej zainteresowania naukowe koncentrują się na twórczości profesjonalnej kobiet, m.in. prowadzi badania jakościowe wśród reżyserek polskich oraz artystek wizualnych. Współpracuje z instytucjami kultury. Odbyła staż naukowy w The International Center for Studies in Creativity w Buffalo, USA. Współpracuje z School of Education Paula Frassinetti (Escola Superior de Educação de Paula Frassinetti) w Porto. Zainicjowała serie wydawniczą "Twórczość i Edukacja".

Zainteresowania

Zainteresowania badawcze:

  • badania nad doświadczenie kobiecym
  • jakościowe badania nad twórczością profesjonalną

Osiągnięcia

Wybrane publikacje:

  • Autobiography - Biography - Narration. Research Practice for biographical perspectives (2013), (red. ) Marcin Kafar, Monika Modrzejewska-Świgulska
  • Zasoby twórcze człowieka. Wprowadzenie do pedagogiki pozytywnej (2013), Krzysztof J. Szmidt, Monika Modrzejewska-Świgulska
  • Twórczość codzienna w narracjach pedagogów (2014), Monika Modrzejewska-Świgulska
  • Biograficzne badania nad twórczością. Teoria i empiria, (2016) (red. ), Monika Modrzejewska-Świgulska
  • W stronę samorealizacji. Re-decyzje życiowe kobiet (2020), Aleksandra Chmielińska, Monika Modrzejewska-Świgulska

Wybrane artykuły:


Monika Modrzejewska-Świgulska, Professional Competences. Reconstruction of the Opinions of Polish Female Directors, . "Creativity. Theories - Research - Applications", Volume 5 (2018): Issue 1

Magdalena Sasin, Tamara Sass, Monika Modrzejewska-Świgulska, Processes Stimulating Dynamic Cooperation in Female Art Groups. A Qualitative Research Report, "Creativity. Theories - Research - Applications", Volume 6 (2019): Issue 1

Monika Modrzejewska-Świgulska, "I nie powiem, żeby to były jakieś takie spotkania z Mistrzami": relacje z innymi przedstawicielami dziedziny a rozwój zawodowy w narracjach polskich reżyserek. "Nauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne", 2019/ 1 (8)

Magdalena Sasin, Tamara Sass, Monika Modrzejewska-Świgulska, Dynamika rozwoju działalności kobiecych grup artystycznych, Raport z badań jakościowych. "Kultura i Edukacja", 2020/ 1(127)

Aleksandra Chmielińska, Monika Modrzejewska-ŚwigulskaWomens's Life (Re)decisions. Report from Biographical Narratives. "Przegląd Badań Edukacyjnych", 2020/ 1 (20)


Czym się zajmuję - opis stanowiska

adiunkt

Katedra Edukacji Artystycznej i Pedagogiki Twórczości

Pracownik naukowo - dydaktyczny. Zakres obowiązków obejmuje:

  • prowadzenie badań naukowych; publikacja artykułów naukowych i monografii; prowadzenie zajęć (wykładów, ćwiczeń i seminariów dla studentów kierunków pedagogicznych Wydziału Nauk o Wychowaniu UŁ);
  • realizacje innych zadań organizacyjnych;
  • prowadzenie zajęć w języku angielskim dla studentów wymiany międzynarodowej Erasmus;
  • współpraca z Radą Pracodawców.

Dyżury

adiunkt

Katedra Edukacji Artystycznej i Pedagogiki Twórczości

DYŻURY CYKLICZNECZWARTEK


13:00 - 14:30

 

Pomorska 46/48 91-408 Łódź

Kontakt

adiunkt

Katedra Edukacji Artystycznej i Pedagogiki Twórczości

e-mail: eduart@uni.lodz.pl

www: https://www.uni.lodz.pl

Pomorska 46/48
91-408 Łódź

Pomorska 46/48 91-408 Łódź

ul. Narutowicza 68, 90-136 Łódź
NIP: 724 000 32 43
KONTAKT​​​​​​​

Funduszepleu
Projekt Multiportalu UŁ współfinansowany z funduszy Unii Europejskiej w ramach konkursu NCBR