Monika Modrzejewska-Świgulska – pedagożka, adiunktka na Wydziale Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Łódzkiego. Jej zainteresowania naukowe koncentrują się na twórczości profesjonalnej kobiet, m.in. prowadzi badania jakościowe wśród reżyserek polskich oraz artystek wizualnych. Współpracuje z instytucjami kultury. Odbyła staż naukowy w The International Center for Studies in Creativity w Buffalo, USA. Współpracuje z School of Education Paula Frassinetti (Escola Superior de Educação de Paula Frassinetti) w Porto. Zainicjowała serie wydawniczą "Twórczość i Edukacja".
Zainteresowania badawcze:
Wybrane publikacje:
Wybrane artykuły:
Monika Modrzejewska-Świgulska, Professional Competences. Reconstruction of the Opinions of Polish Female Directors, . "Creativity. Theories - Research - Applications", Volume 5 (2018): Issue 1
Magdalena Sasin, Tamara Sass, Monika Modrzejewska-Świgulska, Processes Stimulating Dynamic Cooperation in Female Art Groups. A Qualitative Research Report, "Creativity. Theories - Research - Applications", Volume 6 (2019): Issue 1
Monika Modrzejewska-Świgulska, "I nie powiem, żeby to były jakieś takie spotkania z Mistrzami": relacje z innymi przedstawicielami dziedziny a rozwój zawodowy w narracjach polskich reżyserek. "Nauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne", 2019/ 1 (8)
Magdalena Sasin, Tamara Sass, Monika Modrzejewska-Świgulska, Dynamika rozwoju działalności kobiecych grup artystycznych, Raport z badań jakościowych. "Kultura i Edukacja", 2020/ 1(127)
Aleksandra Chmielińska, Monika Modrzejewska-ŚwigulskaWomens's Life (Re)decisions. Report from Biographical Narratives. "Przegląd Badań Edukacyjnych", 2020/ 1 (20)
Pracownik naukowo - dydaktyczny. Zakres obowiązków obejmuje:
DYŻURY CYKLICZNECZWARTEK
13:00 - 14:30
Pomorska 46/48 91-408 Łódź