Wspólnie z Partnerami przygotowaliśmy dla Was rozbudowaną ofertę warsztatów i webinarów. W sumie – spotkaliśmy się 20 razy w ramach 3 tygodni tematycznych:
-
Rozwój osobisty
-
Narzędzia
-
Kompetencje biznesowe i rynek pracy
9 razy pracowaliśmy na platformie MS Teams – podczas webinarów (4) i warsztatów online (5). Pozostałe zajęcia (11) odbywały się stacjonarnie, w sali szkoleniowej przy Lumumby 14.
Zadbaliśmy o różnorodny program. Czekały na Was nastepujące tematy:
? Efektywność osobista (zarządzanie sobą w czasie) - Sklepy Komfort
? Growth Mindset – Wella Company
? Sztuka prezentacji: techniki, które działają - Tate & Lyle
? Autoprezentacja i wystąpienia publiczne - Clariant
? Personal forecasting - projektowanie ścieżki kariery - SpeechFlow
? Phoneless Game: Czy technologia rządzi twoim życiem? - Phoneless
? Canva w praktyce: stwórz swoje CV i wyróżnij się na tle innych kandydatów - Adaptive Solutions and Advisory Group
? Analiza danych biznesowych „od przygotowania do prezentacji” - Polska Grupa Farmaceutyczna
? Wdrożenie sztucznej inteligencji na Azure: od koncepcji do produkcji - Accenture
? Fałszywe treści. Realne zagrożenie. Narzędzia weryfikacji treści w Internecie – NASK - Państwowy Instytut Badawczy
? Microsoft Excel: dobre praktyki i rozwiązania - Dell Products Poland
? Zostań ekspertem procesów: odkryj moc modelowania z BPMN - ABB
? Od pomysłu do produktu: wybrane narzędzia w tworzeniu gier i aplikacji - Goodylabs
? Search for the Lost Dutchman’s Goldmine - Infosys
? Bądź na fali: jak stać się superbohaterem w dżungli zmieniających się trendów na rynku pracy! - Signify
? Kickstart Your Career: Landing Your First Dream Job - Philips
? Kompetencje przyszłości, które rozwija Design Thinking – Design Thinking Institute
? Czy rekruter może wszystko? Prawo pracy w rekrutacji – LipCo Foods
? Budżet się nie spina? Warsztat o budżetowaniu i pozyskiwaniu środków na swój pomysł - SeniorApp
? Hands on growth: podstawy polskiego języka migowego i istota DEI dla organizacji - Primient
Większość zajęć była realizowana po polsku. Opcje dla siebie mogły znaleźć również osoby, które nie posługują się nim. W programie pojawiły się trzy anglojęzyczne warsztaty (Growth Mindset, Search for the Lost Dutchman’s Goldmine oraz Kickstart Your Career: Landing Your First Dream Job).
Akademia Kompetencji w liczbach
Zanotowaliśmy wzrost frekwencji. W zajęciach wzięło udział 346 osób (przy 293 w 2024 roku). W zdecydowanej większości były to osoby studiujące i doktoryzujące się na Uniwersytecie Łódzkim, choć w sali szkoleniowej spotkaliśmy także absolwentki i absolwentów UŁ.
234 z nich wypełniły ankietę ewaluacyjną. Jej wyniki przedstawiają się następująco (skala 1-10):
Na ile spotkanie spełniło Twoje oczekiwania? ➡️ 8,30
Czy prowadzący byli przygotowani merytorycznie do przeprowadzenia zajęć? ➡️ 9,36
Na ile proponowane treści były dla Ciebie atrakcyjne? ➡️ 8,50
Czy warsztaty były przygotowane profesjonalnie od strony organizacyjnej? ➡️ 9,25
W jakim stopniu odczuwasz przyrost kompetencji w stosunku do początku zajęć? ➡️ 7,67
Czy polecił(a)byś zajęcia znajomym? ➡️ 8,47
Inwestycja w rozwój
Zależy nam, żeby Akademia Kompetencji wspierała rozwój uczestniczących w niej osób. Przeglądając Wasze komentarze mamy wrażenie, że przynajmniej kilku osobom udało się pomóc zdobyć nową wiedzę i umiejętności.
W ankiecie pytaliśmy o nowe rzeczy, których się nauczyłyście/nauczyliście. Poniżej zamieszczamy przykładowe odpowiedzi:
? Nauczyłam się zarządzać swoim czasem w taki sposób, aby efektywnie wykorzystywać cały dzień. Poznałam nowe techniki, które z pewnością wykorzystam.
? A lot of things were pretty insightful Main for me is that I can always add “yet” if I don’t know sth.
? Nauczyłam się wielu nowych technik prezentowania oraz sposobów, w jaki utrzymać uwagę słuchacza o których wcześniej nie wiedziałam.
? Nowe spojrzenie na marzenia, pokazanie, w jaki sposób patrzeć na swoje marzenia i jak przepisywać je na bardziej konkretne plany na przyszłość.
? Poznałam, funkcję Canvy o których nie wiedziałam. Dowiedziałam się jak przebiega rekrutacja w firmie i na co rekruterzy zwracają uwagę.
? Super szkolenie, nie sądziłem, na jak wielkiej liczbie danych pracują tak duże firmy i jak skomplikowany jest proces ich analizy.
? Pogłębiłam moja wiedzę o technikach dezinformacji i poznałam kilka narzędzi które mogą mi pomóc w identyfikowaniu fałszywych treści
? Z pewnością podstawę z zakresu samych procesów, wcześniej nie miałam do czynienia z tą tematyką, dzisiejszy webinar zarysował mi w bardzo przystępny sposób najogólniejsze i najważniejsze informacje z tej dziedziny.
? Kroki które najlepiej podjąć podczas tworzenia produktu, miejsca gdzie szukać profesjonalistów, różne użyteczne narzędzia dla procesów tworzenia aplikacji.
? Dowiedziałam się czym jest Design Thinking i otrzymałam, tak jak inni uczestnicy, dostęp do gier i zabaw, które można wykonać samemu, ćwicząc tym samym Design Thinking.
? Wynoszę wiele wiedzy na temat tego, o co rektuter może pytać, dlaczego zadaje takie a nie inne pytania, gdzie jako kandydat możemy stawiać granice, o czym i dlaczego udzielać informacji.
? Świadomość wagi współpracy i strategii w maksymalizacji rezultatu. Świadmość jak ważny jest właściwy podział ról w zespole i ich przestrzeganie w czasie trwania projektu.
Co spotkało się z uznaniem?
Drugie z otwartych pytań dotyczyło rzeczy, które najbardziej podobały Wam się w zajęciach. To pojemna kategoria: od poruszanej tematyki, przez sposób pracy, po przygotowane materiały. W Waszych odpowiedziach pojawiały się różne obserwacje – kilka z nich zamieszczamy poniżej:
? Przyjazna atmosfera, kompetentna prowadząca i profesjonalna jakość materiałów, świetnie przeprowadzone zajęcia.
? Dużym plusem był podział na części teoretyczne, a później wykorzystanie tej wiedzy w praktyce poprzez ćwiczenia indywidualne i grupowe.
? Bardzo konkretne podejście do tematu, rzeczowe, otwierające głowę zadania i przyjazna atmosfera pozwalająca na rozmowę na temat własnych, niektórych bardzo osobistych przemyśleń.
? Zajęcia były bardzo ciekawe i angażujące. Cała teoria od razu była pokazywana w praktyce. Ćwiczenia były kreatywne i rozwijające. Naprawdę bardzo przydatne informacje. Dodatkowo, świetna prowadząca.
? Networking.
? Dyskusje, wspólne inspiracje, bezpieczna przestrzeń. Nie krytykowaliśmy swoich nawyków, szukaliśmy sposobów na radzenie sobie z ich zmianą.
? Super przygotowanie profesjonalne prowadzących.
? Ogromna ilość przekazanej wiedzy, luźna forma warsztatów (zrobienie miejsca na pytania uczestników).
? Zaangażowanie prowadzącego i jego swoboda w poruszaniu się w temacie prezentacji.
? Dynamicznie przeprowadzone warsztaty, dużo krótkich ćwiczeń, dzięki czemu warsztaty były ciekawe i angażujące.
? Podobało mi się tłumaczenie zagadnień na przykładzie apokalipsy zombie
? How well organized, interesting and effective it was.
Do poprawy
Wychodzimy z założenia, że konstruktywna krytyka jest paliwem dla rozwoju. Dlatego co roku prosimy Was o zwrócenie uwagi na elementy Akademii Kompetencji, które można usprawnić.
Dziękujemy za wszystkie głosy - tak prezentowały się niektóre propozycje:
? More interactions.
? Ulepszyć internet prowadzących (cięło, ale nie mocno).
? Have more people participate.
? Myślę, że fajnie by było przedstawiać prezentację na większym ekranie jeśli istnieje taka możliwość. Tak długie wpatrywanie się w ekran telewizora nie było komfortowe, choć wszystkie slajdy były widoczne to nie na tak długie szkolenie.
? Przepływ powietrza w sali.
? Możliwość uczestniczenia w warsztatach w godzinach popołudniowych.
? Zwiększyć ilość miejsc na szkolenia. Szczególnie na szkolenia online.
? Linki i materiały, z którymi można zapoznać się przed szkoleniem.
? The air conditioning was operating a bit loudly, it needs to be fixed.
? Dłuższy segment dyskusyjny, bo był mega cenny.
? Ciut wyższy poziom skomplikowania tematyki. Może 2 warsztaty: podstawowe i zaawansowane.
? Mniej ciągłego monologu.
? Zwrocenie uwagi dla osob, ktore notorycznie spozniaja sie na warsztaty, bylam juz na paru warsztatach i mozna zauwazyc ze sa osoby ktore sa na wiekszosci spotkan i spozniaja sie za kazdym razem powyzej 15 minut co jest oznaka braku szacunku wobec prowadzacych oraz uczestnikow.
? Podać informację o wersji programu na którym będzie odbywało się szkolenie. Ułatwiłoby i przyśpieszyło pracę, bez konieczności dyskusji w jakiej wersji które komendy wpisuje się inaczej.
? Udostępnić uczestnikom spotkania prezentacje wyświetlana podczas warsztatów.
Pozostałe komentarze
Oprócz pytań o mocne strony i obszary do rozwoju, dajemy przestrzeń do podzielenia się innymi obserwacjami. Z opcji zamieszczenia dodatkowego komentarza skorzystało 27 osób. W zdecydowanej większości były to pozytywne głosy.
? Dziękuję za możliwość uczęstnictwa w szkoleniach i warsztatach w wiosennej Akademii Kompetencji, jest ich dużo i są różnorodne, na różne tematy, więc można wybrać z wielu.
? Miła atmosfera, ciekawe treści, jestem zadowolona :)
? Nie mam żadnych uwag.
? Liczę na większą liczbę podobnych szkoleń, pozdrawiam!
? Ciekawe szkolenie, mimo, że trwało prawie 4h, nie dłużyło się, przyjemnie się słuchało i pracowało.
Pojawiło się też kilka komentarzy, adresowanych bezpośrednio do prowadzących. Nie opublikujemy ich tutaj, ale obiecujemy, że zostaną przekazane Partnerom. Zarówno wyrazy podziękowania, jak i krytyczne uwagi.
Jak oceniają wydarzenie Partnerzy?
Po raz pierwszy przeprowadziliśmy ankietę satysfakcji nie tylko w grupie osób uczestniczących, ale też wśród prowadzących zajęcia. W momencie publikacji tekstu odpowiedzi udzieliło 10 Partnerów.
Pytaliśmy o (skala 1-5):
✅ ogólną satysfakcję z udziału w wydarzeniu: ➡️ 4,9
✅ kontakt z Biurem Karier w trakcie przygotowań do wydarzenia: ➡️ 5,0
✅ kwestie związane z organizacją i logistyką po stronie Biura Karier UŁ: ➡️ 5,0
✅ wsparcie w trakcie wydarzenia: ➡️ 5,0
Dodatkowo, 80% Partnerów preferuje spotkania z Wami w formie stacjonarnej, 20% hybrydowo. Nikt nie wskazał w pełni zdalnej formy zajęć jako formatu pierwszego wyboru.
Pojawiło się też kilka komentarzy i pomysłów:
? Wcześniejsza ankieta wśród studentów i wskazanie najbardziej oczekiwanych obszarów tematycznych jest bardzo pomocne. Dobrze, że w ramach wskazanych obszarów jest miejsce na personalizację finalnego tematu szkolenia. Ułatwia nam to przygotowanie, zrozumienie potrzeb studentów, ale też z zachowaniem pewnej elastyczności.
? dziękuję za możliwość uczestnictwa. myślę, że top 3 najlepiej ocenione wykłady mogłyby zostać poprowadzone jeszcze raz za jakiś czas, dając możliwość dodatkowym studentom, aby w nich uczestniczyli, szczególnie jeśli zostały pozytywnie ocenione przez rówieśników
? Wszystko super, bardzo aktywna grupa.
? bardzo podoba nam się taka formuła współpracy, chętnie stworzylibysmy z UŁ dodatkowe programy sprofilowane pod katem pogłebienia konkretnych umiejętności (rekrutacja, assessment center, analiza finansowa, etc) które posiadamy w organizacji.
Co dalej?
Po przerwie świątecznej planujemy weryfikację list obecności. To pierwszy krok do przygotowania i wysyłki zaświadczeń. Chcemy, żeby trafiły do Was przed końcem semestru letniego 2024/2025.
Równocześnie przypominamy, że warunkiem otrzymania zaświadczeń jest udział we wszystkich warsztatach i webinarach, na które się zapisałyście/zapisaliście.
W najbliższym czasie
Kolejna okazja do spotkania już niebawem. 13 czerwca odbędzie się finał 3. edycji Ideathonu. Rekrutacja wystartuje po majówce - śledźcie naszą stronę i social media.