Biogram

Biogram zawodowy:

magister pedagogiki, specjalność pedagogika szkolna i doradztwo zawodowe - tytuł uzyskany na Wydziale Pedagogicznym Chrześcijańskiej Akademii Teologicznej w Warszawie

doktor nauk społecznych w dyscyplinie pedagogika (2020) - stopień uzyskany w Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie na podstawie rozprawy doktorskiej pt.: Pedagogiczne implikacje teorii dezintegracji pozytywnej Kazimierza Dąbrowskiego w świetle neoliberalizmu.

Wybrane publikacje:

Chojnowski, D. (2015). "Nowa pedagogika" - rewolucję czas zacząć, Studia z Teorii Wychowania, 2 (11), 187-218.

Chojnowski, D. (2017). Carl Schmitt - myśliciel walki - czyli precz z fałszywym politycznym liberalnym konsensusem, Societas et Ius, nr 6, 125-156.

Chojnowski, D. (2018) Czy rzeczywiście jesteśmy skazani na edukacyjną porażkę? Pedagogika jako narzędzie wyzwolenia uciśnionych tego świata. Nauki o wychowaniu. Studia interdyscyplinarne, 180-207.

Chojnowski, D.(2020). Krytyka kapitalizmu jako droga do otwierania nowych obszarów emancypacji w oświacie, Studia z Teorii Wychowania, TOM XI: NR 2(31), s. 263-297.




Zainteresowania

Zainteresowania naukowe:

Moje zainteresowania naukowe koncentrują się obecnie wokół pedagogiki krytycznej, teorii krytycznej.

Interesuję się także szeroko pojętą tradycją humanistyczną w tym teorią dezintegracji pozytywnej Kazimierza Dąbrowskiego.

Zainteresowania ogólne:

Cenię dobrą literaturę.

Czym się zajmuję - opis stanowiska

adiunkt

Katedra Teorii Wychowania

Pracownik badawczo-dydaktyczny

Prowadzone przedmioty: Współczesna myśl pedagogiczna,

Komparatystyka pedagogiczna, Współczesna myśl pedaogiczna, Teoria Wychowania, Podstawy pedagogiki

Dyżury

adiunkt

Katedra Teorii Wychowania

Pomorska 46/48 91-408 Łódź

Kontakt

adiunkt

Katedra Teorii Wychowania

e-mail: katewych@uni.lodz.pl

www: https://www.uni.lodz.pl

Pomorska 46/48
91-408 Łódź

Pomorska 46/48 91-408 Łódź

ul. Narutowicza 68, 90-136 Łódź
NIP: 724 000 32 43
KONTAKT​​​​​​​

Funduszepleu
Projekt Multiportalu UŁ współfinansowany z funduszy Unii Europejskiej w ramach konkursu NCBR