O mnie w Scopus www.scopus.com/authid/detail.urihttps://www.scopus.com/authid/detail.uri?authorId=57210894265
Wykształcenie
2014 - Uniwersytet Łódzki, doktor nauk społecznych w dyscyplinie pedagogika
2000 - Uniwersytet Łódzki, Wydział Filologiczny
2003 - Uniwersytet w Bonn/Uniwersytet Warszawski, Wydział Prawa i Administracji
Wybrane staże naukowe
2024 Justus Liebig University Giessen, Institut für Erziehungswissenschaften, Niemcy
2022 Universität Wien, Zentrum für LehrerInnenbildung, Austria
Pedagogika porównawcza - porównywaniem różnych systemów edukacyjnych, szczególnie koncentrując się na kontekście szkół międzynarodowych i modelu International Baccalaureate (IB), systemy rozwoju zawodowego nauczycieli, analiza interdyscyplinarnych mechanizmów kształcneia i dokształcania nauczycieli
Analiza systemów edukacyjnych - badanie różnic i podobieństw między programem International Baccalaureate (IB) a polskim systemem edukacji narodowej, ze szczególnym uwzględnieniem wpływu polityki edukacyjnej na praktyki szkolnej
Edukacja międzynarodowa - międzynarodowe programy kształcenia, International Baccalaureate, matura międzynarodowa
Pedagogika szkolna - teorie programów kształcenia, ukryty program szkolnyKształcenie imigrantów
Polityka edukacyjna - ewaluacja wpływu centralnie sterowanej polityki edukacyjnej w Polsce na autonomię nauczycieli i uczniów, oraz porównanie jej z bardziej otwartymi, międzynarodowymi modelami, takimi jak IB.
Wybrane granty
2025 - 2028 Explanatory study on European Baccalaureate Curriculum in European Schools Nr. 2024/55/D/HS6/02450 (NCN)
2022 - 2025 Pomiędzy założeniami a rzeczywistością. Funkcje kształcenia wg. polskiego programu nauczania– badania pilotażowe Nr. 4/GNZPA/2022 (IDUB)
2020 - 2025 Badania porównawcze funkcji międzynarodowych programów kształcenia w PolsceNr. 2020/38/E/HS6/00048 (NCN)
2018 - 2019 Funkcje założone i rzeczywiste międzynarodowych programów kształcenia Nr. 2018/02/X/HS6/00596 (NCN)
2019 - 2021 Erasmus+ How long is too long Nr. R01-KA203-062506 (Odpowiedzialna w konsorcjum za komponent badawczy w programie edukacyjnym w obszarze badań nad mobilnością międzynarodową studentów w Europie)
2016 -2017 Grant na realizację komponentu badawczego w projekcie międzynarodym współfinansowanymNr. 3590/ERASMUS+/2016/2 (MNiSW)
Profil w naukowej bazie danych SCOPUS
www.scopus.com/authid/detail.uri?authorId=57210894...
Wybrane publikacje z lat 2019-2025
Leek, J. (2025). Uncertainty as an opportunity: Teacher partnerships in international schools in Poland. European Educational Research Journal, 0(0). doi.org/10.1177/14749041251324583
Leek, J., Rojek, M., & Szulewicz, E. (2024). International schools for LGBTQ+ youth: A comparative case study of the educational function of international schools in Poland. In A. W. Wiseman (Ed.), Annual Review of Comparative and International Education 2023 (Vol. 48, pp. 251–272). Emerald Publishing Limited. doi.org/10.1108/S1479 367920240000048014.
Leek, J., Rojek, M., Dobińska, G., & Kosiorek, M. (2024). Navigating the power of time in classroom practices: teachers’ and students’ perspectives. Educational Review, 1–23. doi.org/10.1080/00131911.2024.2438878
Leek, J., Sliwerski, B. (2024). B. How international curricula effectively challenge and counteract the negative effects of authoritarian education policies: a case of Poland. Curric Perspect 44, 167–180 doi.org/10.1007/s41297-024-00225-2
Leek, J., Rojek, M. and Erdei, L.A. (2023). Evolution or Revolution? Dualities in Internationalization Through Student Mobility Programs as an Imprint of the Pandemic in Higher Education. Wiseman, A.W., Matherly, C. and Crumley-Effinger, M. (Ed.) Internationalization and Imprints of the Pandemic on Higher Education Worldwide (International Perspectives on Education and Society, Vol. 44), Emerald Publishing Limited, Leeds, pp. 147-161. doi.org/10.1108/S1479-367920230000044009
Leek, J., Rojek, M. (2022). Functions of digital learning within the international mobility programme – perspectives of university students and staff from Europe. Educ Inf Technol 27, 6105–6123 (2022). doi.org/10.1007/s10639-021-10855-y
Leek, J. (2022). International Baccalaureate schools as islands of educational resistance. A case study of Poland. Globalisation, Societies and Education, 22(4), 625–637. doi.org/10.1080/14767724.2022.2089976
Leek, J., Góralska, R., Kosiorek, M. (2022). (Un)Sustainable Development in Poland’s Teacher Education Programme: Experiences from a Post-communist Country. In: Öztürk, M. (eds) Engagement with Sustainable Development in Higher Education. Sustainable Development Goals Series. Springer, Cham. doi.org/10.1007/978-3-031-07191-1_3
Leek, J. (2020). Homo Sovieticus in policy versus teacher leadership in Polish international baccalaureate practices. International Journal of Leadership in Education, 27(2), 244–261. doi.org/10.1080/13603124.2020.1853245
Leek, J. (2020). From educational experiment to an alternative to the national programme. International Baccalaureate Programmes in Poland – policy and practice perspectives. Compare: A Journal of Comparative and International Education, 52(3), 475–491. doi.org/10.1080/03057925.2020.1777842
Leek, J. (2019). Teachers perceptions about supporting youth participation in schools: Experiences from schools in England, Italy and Lithuania. Improving Schools, 22(2), 173-190. doi.org/10.1177/1365480219840507
Leek, J. (2019). Decentralization policies concerning leadership of parents and students in school councils in Poland. From autocracy to democracy within the state monopoly. International Journal of Leadership in Education, 25(1), 21–38. doi.org/10.1080/13603124.2019.1643501
Inne dokonania naukowe
Kierownik eksperymentu pedagogicznego związanego z utworzeniem oddziału międzynarodowego realizującego programy Cambridge International General Certificate of Secondary Education (IGCSE), Cambridge International Subsidiary Level i Advanced Level (International AS&A Level). Tytuł eksperymentu: „Rozwijanie kompetencji językowych, przedmiotowych i kulturowych w immersyjnym nauczaniu w języku angielskim na poziomie klas 2-4 liceum” w Niepublicznym Liceum Ogólnokształcącym Regent z Oddziałami Dwujęzycznymi w Elblągu (od 2023 r.)
Nagrody
2021 Nagroda Naukowa II stopnia, przyznana przez Panią Rektor Uniwersytetu Łódzkiego
2019 Kreator Innowacji (2019), nagroda przyznana przez Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego
Adiunkt badawczo-dydaktyczny
DYŻURY CYKLICZNEWTOREK
10:00 - 12:0016.06 w godz. 10.00-12.00 21.06 w godz. 8.00-10.00 26.06 w godz. 10.00-12.00 26.08 w godz. 10.00-12.00 8.07. w godz. 10.00-12.00 9.09. w godz. 10.00-12.00 16.09. w godz. 10.00-12.00 Uprzejmie proszę o wcześniejszą informację emailem o zamiarze przyjścia na dyżur Joanna.Leek@now.uni.lodz.pl
DYŻURY OKAZJONALNE26 CZERWIEC 2025 (CZWARTEK)
10:00 - 12:00
Pomorska 46/48 pokój: 213 91-408 Łódź
e-mail: joanna.leek@now.uni.lodz.pl
e-mail: katewych@uni.lodz.pl
www: https://www.uni.lodz.pl/pracownicy/joanna-leek
Pomorska 46/48
91-408 Łódź
Pomorska 46/48 pokój: 213 91-408 Łódź