- Uniwersytet Łódzki
- Strefa kandydacka
- Najczęściej zadawane pytania (FAQ)
Najczęściej zadawane pytania (FAQ)
Przed Tobą ważny moment - złożenie dokumentów, które umożliwią Ci wzięcie udziału w rekrutacji na studia. Zanim jednak to zrobisz, chciałbyś pewnie poznać odpowiedzi na gnębiące Cię pytania. Żeby rozjaśnić kwestie, które mogą zastanawiać Cię na etapie rekrutacji, przygotowaliśmy odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania. Znajdziesz je poniżej. Miłej lektury!
Najczęściej zadawane pytania
Nie ma to żadnego znaczenia, kandydaci są przyjmowani na studia zgodnie z zasadami przyjęć uchwalonymi przez Senat UŁ. Zasady te nie przewidują w żadnym przypadku kryterium kolejności.
Dokumenty można dostarczyć osobiście, przesłać pocztą lub przekazać przez zaufaną osobę (np. rodzica). W ostatnim przypadku nie jest wymagane upoważnienie.
Terminy składania dokumentów na studia stacjonarne i niestacjonarne podane są na karcie kierunku w sekcji "Terminy i miejsce składania dokumentów" .
Wykaz dokumentów zamieszczony jest w menu: POMOC - Rekrutacja. Dodatkowe dokumenty wymienione są przy poszczególnych kierunkach/specjalnościach.
Nie, w przypadku nowej matury pod uwagę brane są tylko wyniki z pisemnych egzaminów maturalnych.
Kandydatów z maturą międzynarodową obowiązują takie same przedmioty egzaminu maturalnego, jak kandydatów z nową maturą.
Obywatele polscy z maturą zagraniczną kwalifikowani są na podstawie wyników egzaminów maturalnych zgodnie z zasadami przyjęć na dany kierunek – szczegółowy tryb postępowania zamieszczony jest w menu POMOC – Rekrutacja.
Kandydatom ze szkół dwujęzycznych stosuje się następujące przeliczniki z matury dwujęzycznej z języka obcego: w kategorii 1 - 5 (dla neofilologii język wiodący x7), w kategorii 2 – 3,75, w kategorii 3 -1,25. Przedmioty zdawane w języku obcym na maturze dwujęzycznej liczone są zamiennie z poziomem rozszerzonym z danego przedmiotu.
Nie ma żadnego ograniczenia co do liczby kierunków, na które można kandydować w UŁ.
Na studia stacjonarne pierwszego stopnia i jednolite studia magisterskie opłaty należy dokonać do 3 września, natomiast wyniki/oceny z matury należy wprowadzić najpóźniej do 7 września. Wszystkie terminy podane są w terminarzu rekrutacyjnym dostępnym na głównej stronie rekrutacji w zakładce START-AKTUALNOŚCI.
Tak, kandydat zaznacza przedmioty maturalne i wpisuje wyniki/oceny.
Tak. W miejscu, w którym należy wprowadzić swoje egzaminy maturalne na koncie rejestracyjnym, zaznacza zdawane na maturze przedmioty, pozostawiając przy nich wynik "0". Dzięki temu system pozwoli Ci zarejestrować się na dany kierunek, na który w rekrutacji wymagane są przedmioty spośród zaznaczonych egzaminów maturalnych. Po uzyskaniu wyników pamiętaj o ich uzupełnieniu w systemie IRK, w terminie określonym w terminarzu rekrutacji dostępnym na głównej stronie rekrutacji w zakładce START-AKTUALNOŚCI.
Rejestracja na studia stacjonarne pierwszego stopnia i jednolite magisterskie trwa do 3 września, na studia stacjonarne drugiego stopnia i na studia niestacjonarne zgodnie z terminarzem rekrutacyjnym dostępnym w zakładce Start-Aktualności. Wszystkie terminy podane są w terminarzu dostępnym na głównej stronie rekrutacji.
Jeżeli zdawałeś maturę międzynarodową, rejestrujesz się tak jak wszyscy: do 3 września. Czas na wpisanie wyników maturalnych masz do 7 września.
Wyniki rekrutacji pojawią się w Twoim indywidulanym koncie rekrutacyjnym po ich opublikowaniu przez komisje rekrutacyjne.
Należy wypełnić tylko wynik dla poziomu rozszerzonego, dla poziomu podstawowego pozostawić wartość 0. System przyjmie to jako egzamin zdawany na poziomie rozszerzonym. Do obliczenia punktów brany jest i tak tylko jeden poziom dla danego przedmiotu - ten, który da najlepszy wynik.
Za zgodą komisji rekrutacyjnej możesz złożyć zaświadczenie o ukończeniu studiów (do pobrania w dziekanacie). Kopię dyplomu i suplementu, po jego otrzymaniu, będziesz musiał uzupełnić możliwie jak najszybciej, do upływu jednego miesiąca od zdania egzaminu dyplomowego.
W sekcji Dane osobowe->wykształcenie dokument uprawniający do podjęcia studiów - zaznacz rodzaj dyplomu, jaki uzyskałeś. Następnie uzupełnij swoje oceny. Wybierz odpowiednie pozycje, ale nie wpisuj jeszcze wyników. Zapisz formularz i pamiętaj o uzupełnieniu wyników w późniejszym terminie, ale zgodnie z kalendarzem rekrutacji.
Ponieważ matura dwujęzyczna jest przeliczana inaczej tylko w przypadku języków obcych. Dla innych przedmiotów jest brana pod uwagę zamiennie z poziomem rozszerzonym w języku polskim. W tym miejscu należy wpisać lepszy wynik z rozszerzonego egzaminu dla danego przedmiotu.
Po zalogowaniu się na swoim koncie wpissz wszystkie wyniki, które uzyskałeś na maturze. System sam przydzieli przedmioty do kategorii tak, aby uzyskać jak największą liczbę punktów.
Jeżeli chcesz dowiedzieć się, ile punktów potrzebujesz, żeby dostać się na dany kierunek, skontaktuj się z Rekrutacją UŁ. Progów nie podajemy wcześniej, ponieważ zależą od wyników matur kandydatów rejestrujących się w bieżącym roku.
Tak, o ile spełniasz odpowiednie kryteria. Więcej dowiesz się na tej stronie.
W przypadku nowej matury do kwalifikacji brane są pod uwagę tylko wyniki z egzaminu pisemnego, dlatego system nie przewiduje możliwości wpisania wyników z egzaminów ustnych.
Skorzystaj z funkcji odzyskiwania hasła, która znajduje się pod oknem logowania. Nowe hasło zostanie wygenerowane i przesłane automatycznie na podany przez Ciebie adres email. Jeżeli nie wskażesz adresu email, prosimy o kontakt z Centrum Obsługi Studentów i Doktorantów Rekrutacja i Tok Studiów (zakładka Pomoc->Kontakt).
W takiej sytuacji musisz wykonać kilka prostych kroków:
-
wypisz się ze wszystkich kierunków studiów na jakie się zapisałeś
-
na liście przedmiotów maturalnych odznacz wszystkie zaznaczone przedmioty
-
w danych osobowych w zakładce "wykształcenie" zmień rodzaj matury na właściwy
-
ponownie zaznacz przedmioty maturalne i zapisz się na interesujące Cię kierunki
Tak, pod warunkiem, że uzupełniłeś wszystkie wymagane pola. Skorzystaj z funkcji Wydruk ankiety osobowej, która jest widoczna na stronie kandydata w części Moje kierunki studiów.
Nie jest to powód do niepokoju, ponieważ zdjęcia są akceptowane dopiero na etapie przyjmowania dokumentów. Jeżeli obok swojego zdjęcia widzisz napis "odrzucone" i jeżeli nie wskazano powodu odrzucenia, skontaktuj się z Rekrutacją UŁ, która wskaże, co należy poprawić, żeby zdjęcie przeszło proces akceptacji.
Najczęściej powodem jest brak uzupełnionej oceny końcowej ze studiów (oceny z dyplomu). Jeżeli mimo tego nadal widzisz ten komunikat, upewnij się, że uzupełniłeś wszystkie wymagane wyniki egzaminów i inne dane jak np. średnią ocen uzyskaną w toku studiów.
Wystarczy zmienić przecinek na symbol kropki.
Podczas elektronicznej rejestracji zapisów na kierunek.
Forma wpłaty pieniędzy na konto jest dowolna - może to być np. przelew bankowy lub pocztowy. Najważniejsze, aby pieniądze zostały przelane na indywidualny numer konta wygenerowany przez system IRK podczas rejestracji – dla każdego kandydata inny.
UWAGA! Na indywidualne konto rekrutacyjne można wpłacać tylko opłaty rekrutacyjne danego kandydata!
Tak. Taka informacja pojawi się po kilku dniach, ponieważ tyle może trwać proces księgowania. W przypadku przelewu bankowego trwa to zwykle 2-3 dni robocze, jednak w przypadku przelewu pocztowego termin może wydłużyć się nawet do dwóch tygodni.
Tak, podczas rejestracji w systemie IRK generuje się indywidualny numer konta bankowego do opłat rekrutacyjnych.
Tyle, na ile kierunków zdajesz. To, czy kierunek lub specjalność są prowadzone na tym samym wydziale nie ma w tym przypadku znaczenia.
Informacja o dokonaniu wpłaty będzie widoczna na koncie dopiero po zaksięgowaniu jej na koncie uczelni. Zgłoś się z dowodem wpłaty do Centrum Obsługi Studentów i Doktorantów - Rekrutacja i Tok Studiów przy ul. Uniwersytecka 3, p. 203.
Tak. Obowiązująca walutą są złotówki.