Jeżeli pochodzisz z zagranicy i masz obywatelstwo inne, niż polskie – poniżej znajdziesz najważniejsze informacje jak aplikować i jakie potrzebujesz do tego dokumenty.
Strona www.rekrutacja.uni.lodz.pl przeznaczona jest dla osób, które mają prawo studiować na takich samych warunkach, jak obywatele Polski. Oznacza to, że studia stacjonarne w języku polskim będą bezpłatne, a za studia niestacjonarne i w języku angielskim będzie pobierana opłata. Wysokość opłat podana jest w opisie konkretnego kierunku.
Jeżeli posiadasz (jedno z poniższych):
Musisz zarejestrować się w internetowym systemie rekrutacyjnym (IRK), link podaliśmy w tekście powyżej. Pamiętaj, żeby imię i nazwisko wpisać tak, jak w paszporcie. Po uzupełnieniu wszystkich danych należy wybrać kierunek studiów. Za każdy kierunek, na który się zapiszesz, trzeba zapłacić opłatę rekrutacyjną 85 PLN.
Kiedy już dokonasz opłaty, a Twoje świadectwo maturalne jest wydane za granicą, musisz pamiętać o uzupełnieniu swojego konta o dokumenty – możesz to zrobić w kroku 1.
Osoby posiadające świadectwa z zagranicy podlegają zasadom kwalifikacji dla kandydatów ze starą maturą.
Ze względu na konieczność przeliczenia ocen z zagranicznych świadectw maturalnych/dyplomów prosimy o jak najszybsze umieszczanie dokumentów (najpóźniej ostatniego dnia zapisów do godziny 12:00 CET). Prosimy powiadomić BWZ, że dokumenty zostały umieszczone w systemie rekrutacyjnym przez wiadomość w systemie lub e-mail.
Wydział, na który kandydat aplikuje, wskazuje i przelicza oceny ze świadectwa maturalnego/dyplomu uzyskanego za granicą. Oceny są przeliczane na punkty i wpisywane są do IRK. Prosimy o zwrócenie uwagi, że niektóre kierunki wymagają języka polskiego na maturze. Również na zagranicznym świadectwie maturalnym muszą znajdować się przedmioty wymagane w kategoriach 1 i 2 dla danego kierunku.
świadectwo maturalne/dyplom zagraniczny wraz z wykazem ocen
tłumaczenie na język polski świadectwa maturalnego/dyplomu zagranicznego wraz
z wykazem ocen
dokument uprawniający do podjęcia studiów na zasadach obowiązujących obywateli polskich (Karta Polaka, dokument o polskim pochodzeniu, karta stałego pobytu, ID obywatela UE, inne)
dokument potwierdzający znajomość języka polskiego na poziomie B2. Lista akceptowanych przez UŁ certyfikatów znajomości języka polskiego dostępna jest poniżej ("Certyfikaty jęz. polskiego akceptowane podczas rekrutacji"). W przypadku braku jednego z tych dokumentów możliwe jest przystąpienie do testu weryfikującego znajomość języka polskiego na poziomie B2 przed Komisją powołaną w Studium Języka Polskiego dla Cudzoziemców Uniwersytetu Łódzkiego. Za test nie musisz płacić. Można do niego przystąpić po dokonaniu opłaty rekrutacyjnej. Regulamin testu dostępny jest w punkcie "Certyfikaty jęz. polskiego akceptowane podczas rekrutacji". Aby zapisać się na test – napisz do nas wiadomość w systemie rekrutacyjnym lub wiadomość e-mail.
Jeśli nie masz żadnego z poniższych certyfikatów/dokumentów, podczas rekrutacji możesz poprosić o test online z języka polskiego. Test jest dostępny dla kandydatów, którzy zapłacili opłatę rekrutacyjną. Szczegóły i regulamin znajdziesz w pliku poniżej:
Jeżeli po zakończeniu rekrutacji na koncie w systemie IRK masz informację, że jesteś zakwalifikowany, powinieneś jak najszybciej dostarczyć dokumenty wymienione poniżej do Biura Współpracy z Zagranicą:
Kandydat zostanie przyjęty na studia jedynie po złożeniu i okazaniu wymienionych dokumentów. Prosimy pamiętać, że dokumenty powinny być przetłumaczone przez tłumacza przysięgłego na język polski po przyjeździe do Polski (jeżeli wcześniej nie było to możliwe).
Studia licencjackie (I stopnia) i jednolite magisterskie (5-letnie):
Studia magisterskie (II stopnia):
Dla studiów magisterskich na wydziałach Fizyki i Informatyki Stosowanej, Nauk o Wychowaniu oraz Studiów Międzynarodowych i Politologicznych rekrutacja elektroniczna trwa do 11 września, a dokumenty będą przyjmowane 21 i 22 września.
Biuro Współpracy z Zagranicą
Uniwersytet Łódzki
ul. Uniwersytecka 3, pokój 1
90-137 Łódź, Polska
tel.: (+48 42) 635 42 37
e-mail: admission@uni.lodz.pl
Dane do konta bankowego Uniwersytetu Łódzkiego
Kod SWIFT: PKOPPLPW
Nazwa banku: II O/Łódź PeKaO SA
Adres banku: ul. Piotrkowska 270, 90-361 Łódź
IBAN: PL
Każdy student ma prawo aplikować o miejsce w akademiku UŁ. Kandydaci, którzy chcą otrzymać miejsce, proszeni są o zaznaczenie właściwej opcji w systemie rekrutacyjnym. O tym, czy masz miejsce i w którym akademiku zostaniesz poinformowany pod koniec sierpnia. Koszt zamieszkania wynosi 380-660 zł na miesiąc w zależności od akademika. Przy zakwaterowaniu wymagane jest wpłacenie kaucji w wysokości dwukrotności opłaty miesięcznej za zamieszkanie.
W pliku poniżej znajdziesz wysokość opłat za studia (obowiązują podczas rekrutacji 2023/2024).
Jeżeli masz przyznane stypendium im. Banacha, stypendium im. Kalinowskiego, inne stypendia lub zostałeś skierowany na studia bez ponoszenia opłat - prosimy o przejście na stronę www.admission.uni.lodz.pl.
Jeżeli nie masz dokumentów pozwalających studiować na warunkach jak obywatele Polski (wymienionych powyżej, w sekcji "Kto może aplikować na warunkach jak obywatele Polski?") – możesz studiować płatnie, czyli na zasadach odpłatności. Prosimy o przejście na stronę www.admission.uni.lodz.pl. Opłata za rok studiów w Uniwersytecie Łódzkim wynosi 2000-3000 EUR w zależności od wybranego kierunku.
Dla kandydatów, którzy rekrutują się przez system admission.uni.lodz.pl przygotowaliśmy przewodnik rejestracyjny. Zapoznaj się z nim dokładnie, wszystkie etapy rekrutacji są tam opisane.