Zadaniem przyjętego w 2022 r. Planu na rzecz równych szans (GEP) jest promowanie, monitorowanie i ocena równości oraz różnorodności w obrębie wspólnoty akademickiej, a także włączenie tych kwestii do podstawowych zasad funkcjonowania Uniwersytetu Łódzkiego. Jedną z form promowania równości oraz różnorodności jest cykl szkoleń pod wspólna nazwą W drodze do doskonałości i zrównoważonego rozwoju. Od wyzwań dyskryminacji i uprzedzeń do włączenia i różnorodności.
To unikalne doświadczenie, które łączy różnorodne formy edukacji, ciekawe metody nauczania, oraz tematy o istotnym znaczeniu dla społeczności akademickiej i pracowników naszego Uniwersytetu. Oferujemy tradycyjne warsztaty, szkolenia on-line, a także „krótkie formy rozwojowe”. Dzięki temu każdy uczestnik i uczestniczka mogą wybrać sposób rozwoju, który najlepiej odpowiada ich stylowi i celom.
Proponowane tematy szkoleń dotyczą różnych aspektów badania relacji z miejscu pracy, poruszają zagadnienia związane zarówno z trudnymi sytuacjami jak dyskryminacja, przeprowadzają przez sposoby radzenia sobie z wyzwaniami oraz uczą o zmianie organizacyjnej.
W trakcie szkoleń dużą uwagę będziemy poświęcać budowaniu bezpiecznych, satysfakcjonujących relacji w miejscu pracy, zachęcając Państwa do poznania najważniejszych mechanizmów psychologicznych i komunikacyjnych, które wpływają na ww. relacje. Będziemy pokazywać użyteczne i efektywne narzędzia i sposoby reagowania, które pozwolą Państwu jeszcze lepiej radzić sobie w różnych sytuacjach trudnych i konfliktowych, których możecie doświadczyć w pracy.
Nasz cykl szkoleń to nie tylko teoria, ale przede wszystkim praktyka. Uczestnicy i uczestniczki zdobywają praktyczne umiejętności i strategie, które mogą zastosować w swoim życiu zawodowym i osobistym. To kompleksowe podejście, które zachęca do refleksji, zmiany, i rozwoju osobistego, przyczyniając się do bardziej otwartego, włączającego i zrozumiałego społeczeństwa.
Co miesiąc będziemy informować Państwa o bieżących szkoleniach, zachęcając tym samym do udziału i rozpowszechniania informacji wśród społeczności akademickiej. Możecie Państwo skorzystać z dowolnej liczby szkoleń.
Zapisy na każde szkolenie zamykane są na 4 dni przed wydarzeniem. Na każde szkolenie obowiązują limity miejsc. Po osiągnięciu określonej liczby uczestników formularz zapisu jest zamykany.
Istnieje możliwość przeprowadzenia szkoleń dedykowanych dla grup studenckich z listy oferowanych tematów w wymiarze 2-4h. Osoby zainteresowane taką formą współpracy proszone są o kontakt z agata.rudnicka@uni.lodz.pl. Zapraszamy do współpracy.
Kiedy i dla kogo?
Szkolenie dla kadry zarządzającej wyższego szczebla; kadry zarządzającej niższego szczebla (dyrektorzy i kierownicy); kadry badawczej i dydaktycznej; kadry administracyjnej
21.06.2024 r./stacjonarne/ 9:00-15:00/Instytut Psychologii UŁ/trener: dr Marta Kucharska- Hauk
Zapisy na szkolenie zostały zamknięte, gdyż grupa osiągnęła maksymalną liczbę uczestników.
Szkolenie dla studiujących i doktoryzujących się
19.06.2024 r./stacjonarne/ 14:00-17:00/Instytut Psychologii UŁ/trenerka: mgr Olga Zwardoń-Kuchciak
Zapisz się na szkolenie
Korzyści z uczestnictwa:
Program:
Prowadzone szkolenie będzie bazować na wybranych elementach Analizy Transakcyjnej, czyli teorii wykorzystywanej do pracy z ludźmi w organizacjach na całym świecie. Dostarcza ona prostych modeli, pozwalających na pogłębione rozumienie siebie i innych oraz wprowadzanie opłacalnych zmian.
Kiedy i dla kogo?
Szkolenie dla kadry zarządzającej wyższego szczebla
05.07.2024 r./stacjonarne/9:00-15:00/Instytut Psychologii UŁ/trener: dr Mateusz Hauk
Zapisz się na szkolenie
Korzyści:
Program:
Prowadzone szkolenie będzie bazować na wybranych elementach Analizy Transakcyjnej, czyli teorii wykorzystywanej do pracy z ludźmi w organizacjach na całym świecie. Dostarcza ona prostych modeli, pozwalających na pogłębione rozumienie siebie i innych oraz wprowadzanie opłacalnych zmian.
Kiedy i dla kogo?
Szkolenie dla kadry zarządzającej wyższego szczebla; kadry zarządzającej niższego szczebla; kadry badawczej i dydaktycznej; kadry administracyjnej
12.07.2024 r./stacjonarnie/9:00-15:00/ Instytut Psychologii/trenerka: dr Marta Kucharska-Hauk
Zapisy na szkolenie zostały zamknięte, gdyż grupa osiągnęła maksymalną liczbę uczestników.
Szkolenie dla studiujących i doktoryzujących się
09.07.2024 r./stacjonarne/ 9:00-15:00/Instytut Psychologii UŁ/trenerka: mgr Olga Zwardoń Kuchciak
Zapisz się na szkolenie
Korzyści:
Program:
Kiedy i dla kogo?
Terminy kolejnego szkolenia podamy wkrótce.
Korzyści:
Program:
Kiedy i dla kogo?
Szkolenie dla kadry zarządzającej wyższego szczebla
03.07.2024 r./stacjonarne/9:00-15:00/Instytut Psychologii UŁ/trener: dr Mateusz Hauk
Zapisz się na szkolenie
Korzyści:
Program:
Adresaci i adresatki: kadra zarządzająca wyższego szczebla; kadra zarządzająca niższego szczebla (dyrektorzy i kierownicy)
Czas trwania szkolenia: 7 godzin
Forma szkolenia: stacjonarne
Kiedy i dla kogo?
Termin kolejnego szkolenia podamy wkrótce.
Korzyści:
Program:
Adresaci i adresatki: kadra zarządzająca wyższego szczebla; kadra zarządzająca niższego szczebla (dyrektorzy i kierownicy)
Czas trwania szkolenia: 7 godzin
Forma szkolenia: stacjonarne
Kiedy i dla kogo?
Terminy szkolenia podamy wkrótce.
Korzyści:
Program:
Adresaci i adresatki: kadra zarządzająca wyższego szczebla; kadra zarządzająca niższego szczebla (dyrektorzy i kierownicy)
Czas trwania szkolenia: 7 godzin
Forma szkolenia: stacjonarne
Kiedy i dla kogo?
Termin kolejnego szkolenia podamy wkrótce.
Korzyści:
Program:
Kiedy i dla kogo?
Termin kolejnego szkolenia podamy wkrótce.
Korzyści:
Program:
Warsztat daje możliwość uzyskania wiedzy o koncepcji work-life balance oraz zrozumienia tego, jak życie rodzinne i zawodowe/studenckie na uczelni mogą wzajemnie się przenikać. Pozwala na autorefleksję w zakresie własnego funkcjonowania na uniwersytecie i poza nim. Jest on skierowany także do studentów chcących dowiedzieć się więcej na temat możliwości efektywnego łączenia różnych sfer życia.
Kiedy i dla kogo?
Szkolenie dla kadry zarządzającej wyższego szczebla
02.07.2024 r./stacjonarne/ 8:30-14:30/Instytut Psychologii UŁ/trener: dr Paulina Szymańska
Zapisz się na szkolenie
Korzyści:
Program:
Warsztat daje możliwość nabycia wiedzy i wykorzystania w praktyce uniwersyteckiej idei kontraktowania. Pozwala zbudować kompetencje w zakresie asertywności i stawiania granic w odniesieniu do sytuacji społecznych przekraczających nasze możliwości lub wykraczających poza naszą gotowość do podejmowania działań w określonym charakterze.
Adresaci/adresatki: kadra zarządzająca, pracownicy badawczy, badawczo-dydaktyczni, dydaktyczni, kadra administracyjna, doktoranci, studenci
Czas trwania szkolenia: 6 lub 7 godzin
Forma szkolenia: stacjonarne
Kiedy i dla kogo?
Szkolenie dla kadry zarządzającej wyższego szczebla; kadry zarządzającej niższego szczebla (dyrektorzy i kierownicy); kadry badawczej i dydaktycznej; kadry administracyjnej
14.06.2024 r./stacjonarne/ 9:00-15:00/Instytut Psychologii UŁ/trener: dr Karolina Kossakowska
Zapisz się na szkolenie
Korzyści:
Program:
Warsztat ma charakter wprowadzenia teoretycznego w problematykę zróżnicowanych form agresji i ich skutków dla funkcjonowania akademickiego. Jego celem jest budowanie świadomości i wrażliwości na działania agresywne na uczelni oraz dyskusja z uczestnikami na temat ich doświadczeń w tym obszarze.
Kiedy i dla kogo?
Szkolenie dla kadry zarządzającej wyższego szczebla; kadry zarządzającej niższego szczebla (dyrektorzy i kierownicy); kadry badawczej i dydaktycznej; kadry administracyjnej
25.06.2024 r./stacjonarne/ 9:00-15:00/Instytut Psychologii UŁ/trenerka: dr Karolina Kossakowska
Zapisy na szkolenie zostały zamknięte, gdyż grupa osiągnęła maksymalną liczbę uczestników.
Korzyści:
Program:
Ideą warsztatu jest pokazanie sposobów sprzeciwiania się niewłaściwym zachowaniom w środowisku uniwersyteckim zarówno w kontekście relacji z przełożonymi, kolegami i koleżankami, ale także na relacji linii wykładowca_czyni – student_ka z uwzględnieniem koncepcji komunikacji bez przemocy Marshalla Rosenberga.
Kiedy i dla kogo?
Szkolenie dla kadry zarządzającej wyższego szczebla; kadry zarządzającej niższego szczebla
05.07.2024 r./stacjonarne/9:00-15:00/Instytut Psychologii UŁ/trener: dr Marta Kucharska – Hauk
Zapisz się na szkolenie
Korzyści:
Program:
Kiedy i dla kogo?
Szkolenie dla kadry badawczej i dydaktycznej; kadry administracyjnej
17.06.2024 r./online/ 13:00-16:00/trenerka: dr Agata Rudnicka
Zapisz się na szkolenie
Korzyści:
Program:
W czasie spotkania przedstawione zostaną kluczowe elementy związane z projektowaniem i wdrażaniem planów w uczelni ze szczególnym uwzględnieniem aspektów teoretycznych.
Kiedy i dla kogo?
Termin kolejnego szkolenia podamy wkrótce.
Korzyści:
Program:
Szkolenie adresowane jest do osób odpowiedzialnych za wdrożenie planów na rzecz równości płci zarówno zarządzających tym obszarem jak również osób z administracji, które wspierają realizację procesu.
Adresaci/adresatki: kadra zarządzająca wyższego szczebla; kadra zarządzająca niższego szczebla (dyrektorzy i kierownicy); kadra administracyjna
Czas trwania szkolenia: 7 godzin
Forma szkolenia: stacjonarne
Kiedy i dla kogo?
Szkolenie dla kadry zarządzającej wyższego szczebla; kadry zarządzającej niższego szczebla; kadry badawczej i dydaktycznej; kadry administracyjnej
09.07.2024 r./online/9:00-12:00/ trenerka: dr Agata Rudnicka
Zapisz się na szkolenie
Korzyści:
Program:
Warsztat obejmuje podstawowe zagadnienia związane z zarządzaniem różnorodnością i włączaniem, W czasie spotkania osoby uczestniczące będą miały możliwość poznania kluczowych obszarów zarządzania uczelnią z perspektywy różnorodności i włączenia.
Kiedy i dla kogo?
Szkolenie dla kadry badawczej i dydaktycznej; kadry administracyjnej
19.06.2024 r./stacjonarnie/ 9:00-15:00/ Wydział Zarządzania UŁ /trenerka: dr Agata Rudnicka
Zapisz się na szkolenie
Szkolenie dla kadry badawczej i dydaktycznej; kadry administracyjnej
28.06.2024 r./online/ 9:00-15:00/trenerka: dr Agata Rudnicka
Zapisz się na szkolenie
Szkolenie dla kadry zarządzającej wyższego szczebla
03.07.2024 r./stacjonarnie/ 9:00-15:00/ Wydział Zarządzania UŁ /trenerka: dr Agata Rudnicka
Zapisz się na szkolenie
Szkolenie dla kadry badawczej i dydaktycznej
05.07.2024 r./online/ 10:00-14:00/ /trener: dr hab. Janusz Reichel
Zapisz się na szkolenie
Szkolenie dla kadry zarządzającej wyższego i niższego szczebla
08.07.2024 r./online/ 10:00-14:00/ Wydział Zarządzania UŁ /trener: dr hab. Janusz Reichel
Zapisz się na szkolenie
Szkolenie dla kadry badawczej i dydaktycznej; kadry administracyjnej
11.07.2024 r./stacjonarne/ 9:00-15:00/Wydział Zarządzania/trenerka: dr Agata Rudnicka
Zapisz się na szkolenie
Korzyści:
Program:
Warsztat ukierunkowany jest na praktykę. W czasie spotkania osoby uczestniczące poznają mechanizmy towarzyszące powstawaniu stereotypów, uprzedzeń i dyskryminacji a także błędów poznawczych. Tematyka wyzwań organizacyjnych będzie punktem wyjścia do omówienia wybranych sposobów eliminowania tych negatywnych zjawisk z organizacji oraz budowania organizacji szanujących prawa człowieka.
Kiedy i dla kogo?
Szkolenie dla kadry badawczej i dydaktycznej; kadry administracyjnej
27.06.2024 r./stacjonarne/ 10:00-14:00/Wydział Filologiczny/trenerka: dr Aleksandra Różalska
Zapisz się na szkolenie
Gender and diversity mainstreaming: How to use intersectionality in everyday life and research
Korzyści:
Program:
Warsztat ma na celu pokazanie, w jaki sposób można włączać perspektywę płci, różnorodności i intersekcjonalności w działania na uczelni, a przede wszystkim w badania naukowe (bez względu na dyscyplinę naukową). Ma charakter praktyczny polegający na zaznajomieniu osób uczestniczących z konkretnymi narzędziami (wypracowanymi w ramach międzynarodowych projektów badawczych) służącymi ocenie wpływu płci w planowaniu badań. Wprowadza także w problematykę gender mainstreamingu i intersekcjonalności, jak również wyjaśnia wymogi Komisji Europejskiej w tym względzie podczas aplikowania o środki finansowe.
Gender and diversity mainstreaming: How to use intersectionality in everyday life and research
The goal of the workshop is to show how to incorporate the perspective of gender, diversity and intersectionality into university activities and, above all, into research (regardless of the scientific discipline). It is of a practical nature, consisting in familiarising participants with specific tools (developed as part of international research projects) for assessing the impact of gender in research planning. It also introduces the issues of gender mainstreaming and intersectionality, as well as explains the requirements of the European Commission in this regard when applying for funding.
Kiedy i dla kogo?
Korzyści:
Wprowadzenie w problematykę równościowego języka z uwzględnieniem kwestii tożsamości płciowej ( niebinarności oraz transpłciowości), zapoznanie z rekomendacjami w tym zakresie, oraz omówienie pytań i wątpliwości dotyczących codziennej komunikacji w UŁ. Zastanowimy się wspólnie jak się zwracać do osób nie cispłciowych i jak komunikować się ze wszystkimi w taki sposób, by nikogo nie wykluczyć
Asystentka w Katedrze Amerykanistyki i Mass Mediów, współpracuje z Ośrodkiem Naukowo-Badawczym Problematyki Kobiet Uniwersytetu Łódzkiego. Swoje zainteresowania badawcze koncentruje w obszarze interdyscyplinarnych studiów genderowych. Współredaktorka tomu poświęconego tematyce gender w życiu społecznym i kulturze. Uczestniczka kilkudziesięciu konferencji i warsztatów naukowych w kraju i zagranicą. Badaczka, wykładowczyni i członkini zarządu w międzynarodowych projektach naukowych (np. UPGEM, WS Debate, ACT, INSPIRE) i dydaktycznych (np. GEMMA, InterGender).
Doktor nauk społecznych w zakresie psychologii, adiunkt w Instytucie Psychologii UŁ, trener biznesu i umiejętności interpersonalnych. Specjalizuje się w rozwoju umiejętności szefowskich i menedżerskich, budowaniu i usprawnianiu pracy zespołów, zarządzaniu emocjami w pracy menedżera, pomocy w rozwiązywaniu trudnych sytuacji i wdrażaniu zmian, facylitacji i moderacji, działaniach ukierunkowanych na poprawę relacji w miejscu pracy (zarówno w otoczeniu wewnętrznym, jak i zewnętrznym organizacji) przy równoczesnym zwiększaniu efektywności.
Doktora nauk społecznych w zakresie psychologii, adiuntka Zakładzie Psychologii Klinicznej i Psychopatologii w Instytucie Psychologii UŁ, psycholożka, trenerka umiejętności interpersonalnych. Uczestniczka europejskich projektów badawczych i edukacyjnych związanych z dobrostanem psychicznym dzieci, młodzieży i dorosłych, gdzie była współautorką interaktywnych materiałów szkoleniowych dla edukatorów, mających na celu kształtowanie i rozwijanie kompetencji interpersonalnych wspierających szeroko rozumiany dobrostan psychiczny.
Doktora nauk społecznych w zakresie psychologii, adiunktka Zakładzie Psychologii Społecznej i Badań nad Rodziną w Instytucie Psychologii UŁ, trenerka umiejętności interpersonalnych od 2010 roku. Współtwórczyni merytoryczna platform e-learningowych i e-coachigowych. Projektuje i realizuje programy szkoleniowe, dydaktyczne oraz gry symulacyjne w biznesie i edukacji. Specjalizuje się w szkoleniach z zakresu współpracy i efektywności osobistej, komunikacji i asertywności, różnorodności i inkluzywności, regulacji emocji i zarządzania stresem oraz wspierania dobrostanu. Członkini zespołu projektowego RESET.
Doktor habilitowany w naukach o zarządzaniu i jakości. Zajmuje się społecznymi i środowiskowymi aspektami zarządzania, społeczną odpowiedzialnością przedsiębiorstw (CSR), etyką biznesu, zarządzaniem środowiskowym oraz problematyką rozwoju zrównoważonego; osobnym obszarem jego zainteresowania i działalności praktycznej jest zarządzanie organizacjami pozarządowymi oraz w sektorze przedsiębiorczości społecznej. Jest autorem, współautorem i redaktorem kilku książek, oraz autorem ponad 100 artykułów naukowych i popularnonaukowych.
Doktora nauk humanistycznych w zakresie literaturoznawstwa, magistra stosunków międzynarodowych (studia amerykanistyczne), adiunkta w Katedrze Badań Kulturowych Wydziału Filologicznego, kierowniczka Ośrodka Naukowo-Badawczego Problematyki Kobiet UŁ, ekspertka w dziedzinie gender studies, kierowniczka międzynarodowych projektów badawczych RESET (Horyzont 2020) i FEAST (Horyzont Europa) oraz studiów magisterskich GEMMA (Erasmus Mundus), wykonawczyni w projekcie MiEN “Teatralne dziedzictwo polskich migrantów. Interdyscyplinarne badania kultury polskiej za granicą”.
Od 15 lat zawodowo zajmuje się problematyką społecznej odpowiedzialności i rozwoju zrównoważonego. Doktor nauk ekonomicznych. Od początku swojej aktywności zawodowej zajmuje się edukacją i promocją zrównoważonego rozwoju i CSR. Związana z Wydziałem Zarządzania UŁ. Ekspertka Forum Odpowiedzialnego Biznesu i Polskiego Instytutu Praw Człowieka i Biznesu, Członkini Rady Naukowej Centrum Innowacji Społecznych UŁ oraz Rady Programowej Centrum Studiów Zrównoważonego Rozwoju UŁ. W latach 2010-2021 prezeska Fundacji CSR Impact. W latach 2018-2020 Pełnomocniczka Rektora UŁ ds. społecznej odpowiedzialności uczelni. Zaangażowana społecznie w działania na rzecz upowszechniania CSR m.in. w ramach Fashion Revolution Poland, Polskiego Komitetu Normalizacyjnego (praca nad standardem ISO 26000, koordynacja działań związanych z publikacją ISO 20400), Ministerstwa Gospodarki (od 2009 do teraz, w ramach członkostwa i przewodniczenia grupom roboczym. Głównymi obszarami jej zainteresowań są: strategiczne podejście do społecznej odpowiedzialności, zrównoważone modele biznesowe, problematyka rozwoju zrównoważonego i odpowiedzialności w łańcuchach dostaw oraz kwestie związane z edukacją na rzecz CSR i rozwoju zrównoważonego a także przedsiębiorczość społeczna. Szczególnie bliska jest jej problematyka mody zrównoważonej i odpowiedzialnej. Członkini zespołów realizujących międzynarodowe projekty edukacyjne i badawcze. Uczestniczka wielu konferencji naukowych i branżowych poświęconych problematyce zrównoważonego rozwoju, CSR i łańcucha dostaw. Prelegentka i moderatorka na wydarzeniach poświęconych problematyce zrównoważonego rozwoju. Współpracuje z przedstawicielkami i przedstawicielami różnych sektorów wspierając je w zmianie na rzecz zrównoważonego rozwoju. Certyfikowana trenerka, menadżerka projektów, tutorka, mediatorka. Nieustannie pracuje nad doskonaleniem kompetencji szkoleniowych poprzez udział w licznych kursach i szkoleniach. Pasjonatka metody Design Thinking. Została wyróżniona jako jedna z kobiet polskiego CSRu przez FOB (2013) oraz jedna z 25 Liderek Zrównoważonego Rozwoju przez Forbes Women (2021).
Doktora nauk społecznych w zakresie psychologii, adiunktka i zastępczyni dyrektora w Instytucie Psychologii UŁ Aktualnie związana zawodowo z Zakładem Psychologii Społecznej i Badań nad Rodziną, gdzie pracuje dydaktycznie oraz prowadzi badania naukowe, głównie dotyczące różnych aspektów życia rodzinnego. Doświadczenie praktyczne zdobywała udzielając wsparcia psychologicznego oraz prowadząc warsztaty i treningi dla różnych grup wiekowych m.in. z zakresu akceptacji, tolerancji, problematyki wartości, wzorów i autorytetów czy też konfliktów rodzinnych. Uczestniczka europejskich projektów badawczych i edukacyjnych związanych z redukcją stresu i edukacją włączającą, gdzie była współautorką interaktywnych gier i materiałów szkoleniowych dla edukatorów, pomagających promować włączenie w różnych obszarach w oparciu o równość płci i dywersyfikację kontekstu społeczno-kulturowego. Aktualnie członkini zespołu projektowego RESET.
Asystentka w Zakładzie Psychologii Pracy, Organizacji i Doradztwa Kariery w Instytucie Psychologii Uniwersytetu Łódzkiego, psycholożka, trenerka biznesu i umiejętności interpersonalnych. W pracy badawczej podejmuje zagadnienie rozwoju kapitału psychologicznego w kontekście efektywności zawodowej pracowników i budowania dobrostanu. Członkini zespołu projektowego GIG-OSH, wykonawczyni w projekcie RESET. W pracy trenerskiej specjalizuje się w rozwoju umiejętności psychospołecznych związanych z regulacją emocji i napięcia, komunikacją, budowaniem relacji i dobrostanu w miejscu pracy i poza nim.
Adiunkt w Instytucie Socjologii UŁ, socjolożka gender, trenerka równościowa, prowadzi Poradnię Równościowego Języka
Jeśli macie Państwo pytania związane ze szkoleniami w ramach GEP zapraszamy do kontaktu mailowego z: